M109R

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Szymek
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 8 gru 2016, 21:42
Województwo: podkarpackie

M109R

Post autor: Szymek »

Witam, w związku z zakupem M109R postanowiłem powymieniać wszystkie płyny, przygotowałem sobie listę tego co potrzebuję, popatrzcie proszę czy moje wybory są trafne:

olej - Motul 5100 10W40
filtr - Hiflo Filtro HF138
płyn chłodniczy - do chłodnic ALU Prestone
olej do kardana Motul SAE90 GL-5 API
Oczywiście płyn hamulcowy DOT4

Mam zamiar również wymienić tylne klocki hamulcowe - TRW

Z góry dzięki za info.
M109R rok 2008
mariusz-n2
The Real One
The Real One
Posty: 2541
Rejestracja: czw, 1 maja 2014, 22:55
Województwo: mazowieckie
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 1

Re: M109R

Post autor: mariusz-n2 »

Wg mnie masz najpiękniejsze moto (model) na świecie,
moje nieosiągalne marzenie!Niestety z powodu problemów
z kręgosłupem jest dla mnie nieosiągalne i muszę się
męczyć na hajce :mrgreen:
Jak przyjedziesz na spot ,to będzie można popaść oczy tym widokiem.
Zapraszamy !
nastoletnie początki to stary JUNAK,potem dłuuugo nic,Powrót to H... jednoślad ps 150,4 sezony gsx 1250 fa,
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022

Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: M109R

Post autor: harpoon »

Szymek pisze:Witam, w związku z zakupem M109R postanowiłem powymieniać wszystkie płyny, przygotowałem sobie listę tego co potrzebuję, popatrzcie proszę czy moje wybory są trafne:

olej - Motul 5100 10W40
filtr - Hiflo Filtro HF138
płyn chłodniczy - do chłodnic ALU Prestone
olej do kardana Motul SAE90 GL-5 API
Oczywiście płyn hamulcowy DOT4

Mam zamiar również wymienić tylne klocki hamulcowe - TRW

Z góry dzięki za info.
Zastanawia mnie wybór oleju, jeśli MOTUL to raczej 7100 10W40 (tak podaje wyszukiwarka MOTUL jako rekomendację, choć 5100 też podają jako alternatywę).
Tu masz specyfikację wszystkich płynów ustrojowych (kardana też podaje coś chyba innego, niż Ty wybrałeś), oczywiście MOTUL :mrgreen: :

http://www.dobierz-olej.pl/motocykle?FO ... =76&d=2194

Ja osobiście latałem na CASTROL Power 1 Racing 4T 10W-50 (jedyne moto, gdzie nie lałem MOTUL'a, podobno skrzynia zachowuje się ciszej).
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Szymek
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 8 gru 2016, 21:42
Województwo: podkarpackie

Re: M109R

Post autor: Szymek »

Wielkie dzięki Panowie, Harpoon - fajna stronka.

Mam jeszcze jedną sprawę - dziś zauważyłem , że tylna tarcza hamulcowa ma luz na nitach (łączeniach) pomiędzy elementem przykręcanym do koła i samym pierścieniem ciernym.
Powiem szczerze że jestem w kropce bo tarcza jest jeszcze dobra (7,4 mm).
Pytanie więc czy można coś z tym zrobić, a przede wszystkim czy można tak jeździć - przeraża mnie jej wymiana, a dokładnie odkręcanie koła?

Pozdrawiam
M109R rok 2008
Szymek
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 8 gru 2016, 21:42
Województwo: podkarpackie

Re: M109R

Post autor: Szymek »

Witam, doczytałem i mam tam tarczę pływającą, więc luz teoretycznie powinien być, a przy hamowaniu i po rozgrzaniu tarczy ten luz się zmniejsza. Pytanie jednak czy taki luz jak ja mam jest jeszcze dopuszczalny - zobaczę co się będzie działo jak trochę pojeżdżę. Jak się mylę w swoich wywodach to mnie poprawcie :?:

Pozdrawiam
M109R rok 2008
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: M109R

Post autor: KROPEK »

Suzuki już tak mają z tym luzem, dopóki koło mie bije podczas hamowania albo tarcza nie za cienka to niema się czym podniecać.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: M109R

Post autor: harpoon »

KROPEK pisze:Suzuki już tak mają z tym luzem, dopóki koło mie bije podczas hamowania albo tarcza nie za cienka to niema się czym podniecać.
Ewentualnie słyszałem też o niwelowaniu luzów na tych nitach... Wystarczą dwie kulki z łożyska i imadło (tarcza wymontowana). Trzeba mieć tylko wyczucie, żeby nie zniwelować go całkiem...

Szymek, jedna prośba do Ciebie, aby w jednym temacie zamieścić informację, czego post/zapytaine dotyczy (np.: M109R - płyny eksploatacyjne) i nie wrzucać za dużo różnych wątków/pytań do tego jednego tematu (zapytałeś o oleje, teraz tarcza hamulcowa, zaraz wrzucisz np. sprzęgło i robi się kapuśniak...), utrudnia to potem znalezienie informacji innym userom...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Szymek
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 8 gru 2016, 21:42
Województwo: podkarpackie

Re: M109R

Post autor: Szymek »

Dzięki za info, następnym razem zastosuję się do uwag co do zasad forum - na swoja obronę mam to , że dopiero zaczynam.

Pozdrawiam.
M109R rok 2008
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: M109R

Post autor: Dany »

harpoon pisze:
Ja osobiście latałem na CASTROL Power 1 Racing 4T 10W-50 (jedyne moto, gdzie nie lałem MOTUL'a, podobno skrzynia zachowuje się ciszej).
... Bandzior też zdecydowanie lepiej znosił Castrola. Jedynka delikatniej wchodziła i ciszej. (1250)
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
ziutecki
Naciagacz Łańcucha
Posty: 235
Rejestracja: pt, 24 sie 2007, 19:55
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Chrzanów

Re: M109R

Post autor: ziutecki »

Do mojego VLR (silnik prawie ten sam) mechanik zalecił Bel-Ray'a. Fakt, ze droższy - ale widać różnicę. Poprzedni olej, to był Motul.
--
Ziutecki

VLR1800 BLACK '08
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: M109R

Post autor: harpoon »

Jeszcze jedna ważna rzecz, niezależnie jaki olej wybierzesz... Procedura kontroli oleju w tym silniku została stworzona przez kogoś, kto nie miał równo pod sufitem... Dlatego ważne, żeby oleju nie wlać za dużo, bo zacznie Ci go wyrzucać do lewego filtra powietrza...
Przy wymianie z filtrem wchodzi jakieś 3,7L i raczej nie lej więcej...
A sama procedura wygląda tak: uruchomić i zostawić na wolnych obrotach na 15 min (tak, na piętnaście minut), potem gasisz, po kolejnych 3 minutach stawiasz moto do pionu i kontrolujesz stan oleju bagnetem... Korka wlewowego/bagnetu nie wkręcaj, a jedynie go włóż...
Co do samej wymiany, w silniku są dwa korki spustowe...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
klanta
Podpatrywacz
Posty: 0
Rejestracja: pn, 13 wrz 2021, 17:33
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jasienica

Re: M109R

Post autor: klanta »

Witam, aby nie mnożyć tematów podepnę się pod ten. Po małym odkuciu się a trwało to niemalże 10 lat odkupiłem moto. Chce zrobić sobie w nim mały serwisik na koniec sezonu i stąd moje pytanie. Jakie klocki hamulcowe na przód i tył.
Wyszukałem, że wielu poleca na przód EBC te najmocniejsze z końcówką HH. Tyle, że już nie koniecznie na tył, wiadomo z uwagi na siłę hamowania.
Co u was się sprawdza i co moglibyście polecić na obie strony.
Pozdrawiam
mucha
BS Brother
BS Brother
Posty: 3098
Rejestracja: pn, 19 wrz 2005, 16:33
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Czestochowa
Polubił posty: 26
Otrzymane Polubienia: 45

Re: M109R

Post autor: mucha »

Poproszę o wstawienie avatara.
GSX 750 R- LICENCJA NA ZAPIER....:)
tel. mucha 503 145 909 klaudia 509 340 359
GS 500E- był
GSX R 750... - jest i będzie
GSX1300R HAYABUSA
Nareszcie :grin: Obrazek
kolektor
BS Brother
BS Brother
Posty: 929
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 16:21
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Polubił posty: 1

Re: M109R

Post autor: kolektor »

Na motulu ciężko zmieniać biegi bo wchodzą ze zgrzytem, wlej to co harpoon pisał i pamiętaj jak cudacznie kontroluje się stan oleju. Jak sam będziesz zmieniał płyny to w silniku są 2 śruby spustowe i warto odkręcić obie ,wymienić uszczelki miedziane, filtr i dopiero wlewać olej.
GSX1100F , GSX1300R teraz VZR1800

tel o6o4 564 923
kotletor@o2.pl
ODPOWIEDZ