VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Yarpenus

VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Witam, jestem jeszcze laikiem ale postaram się opisać problem:
Mój Maruda (vz800 z 1997r) potrafi zgasnąć po odpaleniu na wolnych obrotach, co więcej podczas jazdy (np. na światłach) jeśli nie przygazuje mu się podczas zatrzymania na wciśniętym sprzęgle czasem potrafi zgasnąć... Piszę "czasem" ponieważ usterka nie pojawia się zawsze... Dodam, że Marude mam bardzo krótko więc wszystkie czynności przygotowawcze do sezonu (tak tak...wierze w ludzi) wykonał poprzedni właściciel... Stany płynów są ok, nie wiem jak regulacja gaźników albo stan membran (choć tu raczej bym to skreślił bo problem nie jest ciągły)... Może to kwestia paliwa (nie wiem jakie jest nalane bo moto miał pełny bak...)?
P.S. Dziś zrobiłem krótki przelot, Maruda odpalił, popykał, przejechałem się, pohamowałem, wróciłem, popykał trochę na luzie i wszystko było ok. Jest możliwe, że był na tyle mało jeżdżony (21k przejechane a były właściciel zrobił 300km i moto stał), że po prostu coś jest przytkane i problem ustąpi kiedy Maruda pojeździ ile trzeba (od zakupu zrobił 200km -3dni) ?

Problem nr 2... ładowanie akumulatora na poziomie 13,24 jest ok czy jednak za mało o amper? Ktoś doradzi co pokombinować żeby podnieść ładowanie i czy jest to potrzebne?

Z góry dzięki za wszystkie rady i pomoc :)
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: harpoon »

Jeśli chodzi o gaśnięcie na światłach, to raczej bez regulacji gaźników się nie obejdzie. To nie musi występować za każdym razem, z tego co pamiętam swojego Intruza to zależnie z jakich schodził obrotów na światłach, to albo gasł albo nie...

Jeśli chodzi o ładowanie, to sprawdzałeś na wolnych obrotach, czy na "przygazówce" ?? Na elektryce znam się słabo, ale chyba na wyższych obrotach powinno przekraczać 14V... Może to chyba być kwestia regulatora napięcia (niech się "elektrycy" wypowiedzą)
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Ładowanie nigdy nie dobiło do 14, czy to na wolnych obrotach czy przygazowaniu.... Jedyny co mnie cieszy to że nie ważne czy światła czy nie ładowanie stałe ok13,20... Nie wiem tylko czy jest sens przed jesień/zima bawić się z naprawą czy może doczekać do snu zimowego i działać gdy się nie będzie jeździć... Mam go króciutko i aż się palę żeby jeździć a nie naprawiać;-)
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: harpoon »

Sprawdzenie i ewentualna wymiana regulatora czy regulacja gaźników to nie żadne naprawy, ale zwyczajny serwis... To, czy robić teraz, czy czekać do zimy należy do Ciebie... Tylko żeby w czasie tego wymarzonego śmigania nie utknąć gdzieś w trasie z rozładowanym aku :wink:
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Troszkę mnie postraszyles Panie Kolego i już mam szczotki zamówione (mam nadzieję że wystarczą żeby podnieść ładowanie) a regulację gaźników myślę gdzie zrobić... Podobno w moim regionie jest fajny serwis suzi Moto czy coś w tym stylu... Chyba że ktoś coś wie o innym miejscu albo może sam się tym bawi i pomoże...? ;-)
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Lechul »

Marauder to w kwestii regulacji gaźników straszna chimera.
Mojego (jak go miałem) ogarniał Mroowa, który na temat silników V2 uważam, że mógłby książki pisać.
Ale i tak nie obyło sie bez problemów.
Teraz Mroowa na zagramanicznych wojażach (chyba?) i dobry serwis tym samym w zawieszeniu.
Suzi Moto to dobry dealer. Niestety nie korzystałem z usług ich serwisu.
A Marauder to chimera :twisted: Nawet czasami cholera :P Ale bardzo go lubiłem.
Zresztą Harpoon zanim wsiadł na Intruza też Marasiem popylał. Pewnie powie to samo....
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Ok... Zacząłem się bać ;) ale tak czy inaczej wypróbuje suzi... Muszę znaleźć jakiś warsztat gdzie będę stałym klientem i który będzie wart żeby odstawić tam maszynę ;-)
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Dany »

Ładowanie zostaw w spokoju, 13,2 V to wynik zadowalający. Ważne aby na wolnych obrotach też było takie ładowanie.
Jeśli włączasz światła i jest dalej tak samo na wolnych obrotach to znaczy że regulator ma tak ustawiony próg ładowania i jest w pełni sprawny.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Dzięki Ci za krzepiące słowa bo już rozglądałem się za regulatorem (400zl) a szczotki najwyżej zajmą honorowe miejsce w garażu :-) pytanie tylko czy jeśli ładowanie jest w sumie amper za niskie to czy aku wytrzyma i będzie ładowany odpowiednio?
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: harpoon »

Lechul pisze:Marauder to w kwestii regulacji gaźników straszna chimera.
Mojego (jak go miałem) ogarniał Mroowa, który na temat silników V2 uważam, że mógłby książki pisać.
Ale i tak nie obyło sie bez problemów.
Teraz Mroowa na zagramanicznych wojażach (chyba?) i dobry serwis tym samym w zawieszeniu.
Suzi Moto to dobry dealer. Niestety nie korzystałem z usług ich serwisu.
A Marauder to chimera :twisted: Nawet czasami cholera :P Ale bardzo go lubiłem.
Zresztą Harpoon zanim wsiadł na Intruza też Marasiem popylał. Pewnie powie to samo....
Mroowa na razie z emigracji wrócił (wczoraj nawet z nim rozmawiałem), więc możesz do niego śmiało się umawiać i jechać. Warsztat ma w Sosnowcu, więc nie jest od Ciebie tak daleko. Jeśli chodzi o V-ki to tak jak pisze Lechul, nie znam lepszego fachowca... Do tego temat elektryki też ogarnia...
Co do regulacji gaźników, to nie znam większej chimery jak Intruz 1,4... Synchro w tej bestii to jest niezłe wyzwanie. Ja z Marudą problemów żadnych nie miałem, ale też krótko na niej latałem, raptem jeden sezon...
Tel. do Mroowy: 769-363-393
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Dzięki za informacje i kontakt do Mroowy. Zadzwonie i zobaczymy co z tego wyjdzie choć z czasem ciężko... Ale są rzeczy ważne i ważniejsze;-) więc coś się wygospodaruje...oby Mroowa miał czas i chęci :-)
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Ymmm może coś źle robię ale nie może mi wybrać nr do Mroowy... Jest poprawny? ;-)
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Dany »

Yarpenus pisze:Dzięki Ci za krzepiące słowa bo już rozglądałem się za regulatorem (400zl) a szczotki najwyżej zajmą honorowe miejsce w garażu :-) pytanie tylko czy jeśli ładowanie jest w sumie amper za niskie to czy aku wytrzyma i będzie ładowany odpowiednio?
Mierzysz w amperach czy w voltach ?
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Yarpenus

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Yarpenus »

Ampery. Ale zbliża się weekend to coś więcej pokombinuje.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Dany »

To zacznij VOLTY !!
ładowanie sprawdza się w Voltach
idealne ładowanie to 14,4 V
ale wszystko co jest powyżej 12 V to jest OK.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
ODPOWIEDZ