VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

Teraz dałeś mi do myślenia ale tak na spokojnie analizując faktycznie ten sam efekt uzyskałbym przez wyregulowanie linki pomiędzy gaźnikami.
Ale założyłem tak jak ty, że skoro dopiero co byłem u mechanika to linki są wyregulowane.

Wrócę na pewno do tematu.
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: sky02 »

Linki w Maruderach i Intruderach to dla większości mechaników terra incognita bo normalnie gaźniki są na środku spięte w jeden blok i reguluje się śrubką synchronizacje. Lepiej ogarnąć samemu.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

Witam ponownie.
Chciałem dać update sytuacji: a więc poszedłem za radą sky02 uzbroiłem się w vacuometry, cierpliwość i ruszyłem do boju.
W trakcie wykonywania synchronizacji odkryłem, że źródłem mojego problemu z przygasaniem motocykla po przygazowaniu jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Więc jak tylko schodził nisko z obrotami chodził na jeden cylinder. Pomagało podniesienie obrotów jałowych ale słychać było , że te obroty są za wysokie, wręcz niezdrowe.
Wymieniłem świece i przewody, ponownie wyregulowałem całość i niestety po chwili prawidłowej pracy znowu to samo.
Stwierdziłem, że przyczyną może są brudne gaźniki więc zrobiłem w serwisie pełne czyszczenie wraz z synchronizacją.

No i tutaj zaczyna się przygoda od nowa: super pali, bardzo ładnie przyśpiesza jednak przy stałej prędkości potrafi szarpać.
Problem ustępuje jak silnik się mocniej nagrzeje lub gdy przyśpieszając przytrzymam gaz pod górne obroty.

Zrobiłem reklamację na serwis, przyznali się że mieli problem z paleniem na jeden gar.
W trakcie reklamacji stwierdzili że jest jakiś syf w baku i dołożyli filtr paliwa.
Niestety nic to nie zmieniło i nadal jest problem z szarpaniem. Dodatkowo tak zrobili synchronizację, że śruba wolnych obrotów jest w powietrzu (brak możliwości regulacji) a manetka nie odbija gazu - po prostu jakiś dramat.

Jeżeli macie jakieś pomysły co jeszcze powinienem sprawdzić będę wdzięczny za każdą pomoc oraz za informację o dobrym serwisie znającym się na rzeczy w okolicach Wrocławia.

Pozdrawiam
Przemek
bog54
Naciagacz Łańcucha
Posty: 186
Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyłka
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: bog54 »

Miałem coś podobnego w swoim intruzie, powodem była lużne złącze na cewce zapłonowej jednego cylindra
Jeśli chodzi o gażniki to synchronizacja nie da ustawić się tak w punkt
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

bog54 pisze: pt, 23 lip 2021, 23:19 Miałem coś podobnego w swoim intruzie, powodem była lużne złącze na cewce zapłonowej jednego cylindra
Jeśli chodzi o gażniki to synchronizacja nie da ustawić się tak w punkt
Mówisz o przewodach zasilających uzwojenia pierwotnego cewki ?
bog54
Naciagacz Łańcucha
Posty: 186
Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyłka
Kontakt:

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: bog54 »

tak
luz na połączeniu powodował przerwy w zasilaniu , co powodowało dziwne szarpania i strzały po wydechu przy pewnych obrotach[drgania moto]

po zaciśnięciu końcówki przewodu usterka zniknęła

Twój opis wskazuje na zrywanie iskry
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
Biopremko
Podpatrywacz
Posty: 21
Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: VZ 800 Marauder "problem" z gaśnięciem przy zatrzymaniu.

Post autor: Biopremko »

bog54 pisze: ndz, 25 lip 2021, 11:19 tak
luz na połączeniu powodował przerwy w zasilaniu , co powodowało dziwne szarpania i strzały po wydechu przy pewnych obrotach[drgania moto]

po zaciśnięciu końcówki przewodu usterka zniknęła

Twój opis wskazuje na zrywanie iskry
Sprawdzę to i zdam relację.

Dzięki za trop w poszukiwaniu.
ODPOWIEDZ