"Dzwonienie" w przednim cylindrze Intruder VS 800

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Macko77
Głaszczący Kanapę
Posty: 28
Rejestracja: ndz, 10 mar 2019, 14:21
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: UK - Londyn

Re: "Dzwonienie" w przednim cylindrze Intruder VS 800

Post autor: Macko77 »

Witam,
Odkopuję temat bo nie chcę zakładać nowego z bardzo podobnym wątkiem.
W moim motorku 2003 vl800 z przebiegiem 40 tyś. mil od początku mojego użytkowania coś dzwoni w przednim cylindrze. Jako, że wyciągnąłem silnik do pomalowania wpadłem na pomysł aby zdjąć pokrywy klawiatur i zobaczyć co tam słychać. Obstawiałem luźne łańcuszki ale są ok. Zainteresowały mnie krzywki wałka rozrządu. Na przednim cylindrze są troszeczkę poniżej wartości serwisowej a w tylnym troszeczkę powyżej. Bardziej mnie zastanawia kształt. Mianowicie krzywki nie mają kształtu ładnego jajka tylko tak jakby z jednej strony są bardziej płaskie. Nie wiem czy dobrze to opisuję.
Wie może ktoś czy te krzywki powinny być niesymetryczne. Załączyłem zdjęcie, które to pokazuje na tylnym cylindrze.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
w posiadaniu samodzielnie złożonej VL800 Volusia 2003
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: "Dzwonienie" w przednim cylindrze Intruder VS 800

Post autor: KROPEK »

Ciekawe od czego ta pierwsza krzywka jest tak świeżo oszlifowana w jednym miejscu ??
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Macko77
Głaszczący Kanapę
Posty: 28
Rejestracja: ndz, 10 mar 2019, 14:21
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: UK - Londyn

Re: "Dzwonienie" w przednim cylindrze Intruder VS 800

Post autor: Macko77 »

Właśnie mnie to zastanowiło bo wydaje mi się, że raczej krzywki powinny być symetryczne. Myślałem, że może ktoś wcześniej kombinował z "usportowieniem" wałka ale nie wiem czy takie coś się robi w motorach.
Motor przeszedł przez sporo rąk i także sporo już przejechał więc może to jest czas na wymianę tych wałków. Na przednim cylindrze na pewno trzeba wymienić bo jest poniżej wartości serwisowej a zdjęcie jest z tylnego cylindra gdzie krzywki jeszcze się mieszczą w wymiarach.
Pozdrawiam.
w posiadaniu samodzielnie złożonej VL800 Volusia 2003
ODPOWIEDZ