ls650 problem z pompą hamulcową

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
bubu srubu
Naciagacz Łańcucha
Posty: 240
Rejestracja: śr, 15 sty 2020, 20:56
Województwo: małopolskie

ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: bubu srubu »

czy niedziałanie pompy może być spowodowane użyciem starych podkładek przewodu hamulcowego? przed demontażem zbiornika płynu hamulec działał
coś być musi do cholery za zakrętem ! O:-)
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: sky02 »

Co znaczy niedziałanie? Klamka jest miękka/gąbczasta czy normalnie twarda? Po montażu trzeba kilka razy popompowac żeby tłoczek wysunął się na tyle by klocek oparł się o tarczę. Teoretycznie nieszczelność na przewodzie w miejscu podłączenia może powodować brak reakcji na klamkę ale wydaje mi się, że żeby w ogóle nie hamowało to wyciekł był by tak duży, że widoczny. Rozbierałeś też mechanizm pompy w zbiorniku?

Raczej stawiałbym na mocno zapowietrzony układ.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
bubu srubu
Naciagacz Łańcucha
Posty: 240
Rejestracja: śr, 15 sty 2020, 20:56
Województwo: małopolskie

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: bubu srubu »

klamka jest cały czas miękka pomimo pompowania do znudzenia, żadnego wycieku nie widać, zero hamowania ,pewnie jest jak piszesz czyli zapowietrzony, mechanizmu pompy nie ruszałem, jakieś patenty na mocno zapowietrzony uklad?
coś być musi do cholery za zakrętem ! O:-)
bog54
Naciagacz Łańcucha
Posty: 186
Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyłka
Kontakt:

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: bog54 »

Zobacz czy tłoczek pompy chodzi, potrafi nie cofnąć
Najskuteczniej odpowietrzysz
wykręć odpowietrznik, odkryj zbiorniczek płynu,do strzykawki nabierz płynu hamulcowego i wtłocz przez odpowietrznik , odciągnij ze zbiorniczka zostaw trochę na dnie i powtórz czynność aż przestaną lecieć powietrze potem zakręć odpowietrznik ,powinno pomóc
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: sky02 »

Przy metodzie na strzykwę zawsze się obawiam że albo wtłoczę jakiś bąbel albo coś.

Ja stosuje metodę na butelkę przy wymianie i odpowietrzaniu (w zasadzie zawsze wlewam nowy bo butelka kosztuje naście złotych i jest pewność że ma się świeży płyn). Do małej ale stabilnej butelki nalewasz kilka centymetrów płynu (może być stary, ja używam cały czas tej samej butelki po 0,5L wodzie ze starym płynem). Naciągasz wężyk na odpowietrznik i drugi koniec wsadzasz do butelki tak by cały czas był pod lustrem do tego po drodze prowadzisz tak wąż żeby był jakiś syfon czy pętla.
Odkręcasz dekiel zbiornika i otwierasz odpowietrznik z naciągniętym wężem. Opukuje małym kluczem cały układ od odpowietrznika, przez zacisk, przewód hamulcowy do zbiornika (czasem od razu jakiś uparty bąbel poleci do góry). Następnie pompuje klamką. Płyn w zbiorniku wtedy powoli schodzi przez wąż do butelki. Nie trzeba się bawić w zakręcanie i odkręcanie odpowietrznika bo przy odpuszczaniu klamki przy cofce nie zassie powietrza przez to że wężyk jest właśnie cały czas zanurzony w butelce. W momencie kiedy zblizasz się już do dna zbiornika ale zanim odkryjesz pompę dolewasz do pełna.
Jak przetoczysz tak kilka zbiorników to masz pewność że układ jest odpowietrzony i wypełniony świeżym płynem. Zakręcasz odpowietrznik, dolewasz znowu do pełna i zamykasz zbiornik (dobrze owinać jakąś szmatką bo po dociśnięciu uszczelki coś zawsze wyciśnie po ściankach). Otwarta butelka płynu hamulcowego i tak jest już do wyrzucenia a wystarczy na pewnie ze 20 zbiorników.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
bubu srubu
Naciagacz Łańcucha
Posty: 240
Rejestracja: śr, 15 sty 2020, 20:56
Województwo: małopolskie

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: bubu srubu »

dzięki spróbuje sposobu bog, tłoczek się cofa, sposób sky u mnie nie działa bo przy pompowaniu nie ubywa płynu w zbiorniku
coś być musi do cholery za zakrętem ! O:-)
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: sky02 »

bubu srubu pisze: ndz, 5 kwie 2020, 16:51 dzięki spróbuje sposobu bog, tłoczek się cofa, sposób sky u mnie nie działa bo przy pompowaniu nie ubywa płynu w zbiorniku
Przy otwartym odpowietrzniku i zdjętym deklu zbiornika musi ubywać i wyciekać odpowietrznikiem inaczej oznaczałoby, że pompa w ogóle nie tłoczy.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
NAXik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2350
Rejestracja: wt, 28 maja 2013, 06:16
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Raszyn k/Wawa
Polubił posty: 17
Otrzymane Polubienia: 38

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: NAXik »

sky02 pisze: ndz, 5 kwie 2020, 17:17
bubu srubu pisze: ndz, 5 kwie 2020, 16:51 dzięki spróbuje sposobu bog, tłoczek się cofa, sposób sky u mnie nie działa bo przy pompowaniu nie ubywa płynu w zbiorniku
Przy otwartym odpowietrzniku i zdjętym deklu zbiornika musi ubywać i wyciekać odpowietrznikiem inaczej oznaczałoby, że pompa w ogóle nie tłoczy.
I na to by wskazywały objawy...
Regeneracja pompy nie jest na szczęście droga
SV 650N K6 -->
S1000XR (unicestwiony - uczulony na trawę) -->
1290 SA S ( pomarańczowa wścieklizna )
marian07

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: marian07 »

Strzykawka, wężyk, nakładasz na odpowietrznik - luzujesz go lekko - i wciskasz płyn. Dekielek otwarty, płyn ze zbiorniczka odessij, obserwujesz czy przybywa nowy. Chyba najlepszy sposób żeby wypchać bąbel powietrzny z przewodu lub zacisku; "skok" pompy, czyli ilość płynu wypychana przy jednym depnięciu jest na tyle mała że duży bąbel powietrzny amortyzuje wciśnięcie klamki i można tak dymać bez końca - a efektu nie będzie. Wciskanie płynu "od dołu" jest zalecane w takich sytuacjach. (jak bog54 pisał)
Na zbiornik coś połóż (ja mam pamiątkę od płynu który kapnął nie zauważony, przez noc zrobił kuku lakierowi)
bubu srubu
Naciagacz Łańcucha
Posty: 240
Rejestracja: śr, 15 sty 2020, 20:56
Województwo: małopolskie

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: bubu srubu »

zrobiłem jak pisze marian, wyskoczyły ze 2 bąble ale potem mimo nacisku mocnego na strzykawke nie dało się więcej już wepchać i poziom w zbiorniczku stał w miejscu mimo naciskania klamki i prób w róznym położeniu klamki, teraz jak zakręce kołem i nacisnę hamulec to koło się zatrzyma ale przy naciśniętym hamulcu daje się ręką obracać koło, chyba jest jak pisze sky że coś z pompą jest nie tak
coś być musi do cholery za zakrętem ! O:-)
bubu srubu
Naciagacz Łańcucha
Posty: 240
Rejestracja: śr, 15 sty 2020, 20:56
Województwo: małopolskie

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: bubu srubu »

jeszcze jedno przyszło mi do głowy, zdejmowałem zbiorniczek żeby go wyczyścić z zewnątrz papierem ściernym bo był dosyć zaniedbany , może podczas czyszczenia dostał się gdzieś do środka jakiś drobiazg, demontaż i przepłukanie (bez rozbierania samej pompy) np benzyną ekstrakcyjną miałoby sens?
coś być musi do cholery za zakrętem ! O:-)
bog54
Naciagacz Łańcucha
Posty: 186
Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyłka
Kontakt:

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: bog54 »

Wykręć całkiem odpowietrznik może jest zapchany i powtórz ,strzykawka bezpośrednio w otwór odpowietrznika i nie ruszaj klamką
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: sky02 »

Kurde gdyby nie ta zakichana pandemia do bym podskoczył na Podhale i tak ładna pogoda się prosi o wycieczkę. Zawsze co dwie głowy to nie jedna.
Stawiał bym na przyblokowana pompę hamulca. Jeżeli ruszanie klamka nie powoduje wycieku odpowietrznikiem przy zdjętym deklu i full otwartym odpowietrzniku to nie tłoczy, widać by było zmianę poziomu i wyciek. Jeżeli tłoczenie od dołu daje opór a nic się nie rusza to musiała się zaciąć na pozycji docisnietej klamki i zamyka układ od góry. Chyba że jest odpowietrznik zapchany wtedy po wykręceniu go całkiem powinien zacząć wyciekać płyn i bez tłoczenia jeżeli u góry dekiel jest zdjęty, w zasadzie to i przy otwartym odpowietrzniku powinno coś samo cieknąć jeżeli układ jest z dwóch stron otwarty a odpowietrznik drożny.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
marian07

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: marian07 »

Sorry, skróty myślowe w krótkich zdaniach może Cie zmyliły, ale to tak należy zrobić (cholera musi zadziałać):
- dekielek ze zbiorniczka zdjąć
- odessać stary płyn ze zbiorniczka (chociaż teraz to już nie bo pewnie wszędzie nowy)
- na strzykawkę (najlepiej taka większa, ja stosuje tkzw Żanetę) dobrze dopasuj wężyk i na odpowietrznik go, tez żeby dobrze pasował - ściśle
- luzujesz lekko odpowietrznik jednocześnie robiąc podciśnienie Żanetą, trochę może zasysać po gwincie, ale generalnie będzie ssało przez odpowietrznik
- pilnujesz poziomu w zbiorniczku, żeby go nie osuszyć całkiem bo znowu się zapowietrzy
- tak trzeba przelecieć ze dwa zbiorniczki płynu i powinno być ok.
Wcześniej to tak napisałem że rzeczywiście można było zrozumieć odwrotnie, a w odpowietrzniku jest zaworek jednokierunkowy (kulka+sprężynka) - wtłoczyć od dołu przez odpowietrznik się po prostu nie da. Są takie urządzonka podciśnieniowe żeby to zrobić szybciej i łatwiej ale to dla warsztatów bardziej, gdzie takich operacji robią wiele.
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: ls650 problem z pompą hamulcową

Post autor: sky02 »

marian07 pisze: wt, 7 kwie 2020, 06:25 Wcześniej to tak napisałem że rzeczywiście można było zrozumieć odwrotnie, a w odpowietrzniku jest zaworek jednokierunkowy (kulka+sprężynka) - wtłoczyć od dołu przez odpowietrznik się po prostu nie da. Są takie urządzonka podciśnieniowe żeby to zrobić szybciej i łatwiej ale to dla warsztatów bardziej, gdzie takich operacji robią wiele.
Jestem 99% pewien że nie ma takiego zaworka w seryjnym odpowietrzniku. Inaczej nie trzeba by się bawić w strzykawki, butelki czy klasycznie na 2 osoby w zamknij otwórz odpowietrznik tylko założyć węża i wypompować w "kanał" stary płyn.

Są takie odpowietrzniki speed bleader które mają taki zaworek do szybkiej sportowej wymiany płynu ale raczej wątpię żeby go kolega miał
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
ODPOWIEDZ