Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
jozmon
Podpatrywacz
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 12 kwie 2020, 20:23
Województwo: małopolskie

Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Post autor: jozmon »

Witam
Może ktoś z Was spotkał się już z takim problemem jak w temacie. Błąd FI. Na postoju włączam stacyjkę sprzęt się "uzbraja" można odpalać i jechać. Wyłączę zapłon i od razu przekręcam stacyjkę i tym razem motor się nie "uzbraja" i wyskakuje błąd FI. Wyłączam, włączam znowu FI, od nowa i jest ok i tak raz tak raz tak. Dodam, że nie było sytuacji żeby mi zgasł lub włączył się błąd FI podczas jazdy.
Dziwna sytuacja bo podczas tego włączania i wyłączania C90-tka stoi w miejscu...
Z góry dzięki za podpowiedź!!!
bog54
Naciagacz Łańcucha
Posty: 186
Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyłka
Kontakt:

Re: Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Post autor: bog54 »

Może komputer nie ma czasu na reakcje na polecenie , po wyłączeniu daj nu chwile zanim włączysz
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
jozmon
Podpatrywacz
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 12 kwie 2020, 20:23
Województwo: małopolskie

Re: Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Post autor: jozmon »

Raz mi się zdarzyło, że za pierwszym razem wyskoczył błąd. Czyli obserwować i jak na razie bardzo się nie przejmować?
bog54
Naciagacz Łańcucha
Posty: 186
Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyłka
Kontakt:

Re: Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Post autor: bog54 »

myślę że tak
Możesz jeszcze wyłączyć a kumulator na jakoś czas [ zresetuje się komputer ]
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
kolektor
BS Brother
BS Brother
Posty: 930
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 16:21
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Polubił posty: 1

Re: Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Post autor: kolektor »

Może regulacja zaworu exap ,jeżeli jest,
GSX1100F , GSX1300R teraz VZR1800

tel o6o4 564 923
kotletor@o2.pl
jozmon
Podpatrywacz
Posty: 6
Rejestracja: ndz, 12 kwie 2020, 20:23
Województwo: małopolskie

Re: Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Post autor: jozmon »

Bog54 dzięki za podpowiedź. Zresetowałem komputer i efekt jest. Kilka razy wyłączałem i włączałem i było dobrze, raz był tylko błąd ale to za szybko go włączyłem i tak jak pisałeś komputer nie miał być może czasu na reakcję. Jak na razie jest ok.
Jak będzie się to jednak powtarzać zajmę się zaworem exap (dzięki za podpowiedź kolektor).

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Jeżeli będzie trzeba się zająć zaworem to postaram się to opisać dla innych.
ziutecki
Naciagacz Łańcucha
Posty: 235
Rejestracja: pt, 24 sie 2007, 19:55
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Post autor: ziutecki »

W VLR 1800 błąd F1 dotyczy zacinających się linek zaworu EXUP lub uszkodzonego silniczka. Nasmaruj pancerzyki i przedmuchaj silniczek.
--
Ziutecki

VLR1800 BLACK '08
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 348
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: Intruder VL1500 C90 - błąd FI raz jest raz nie ma

Post autor: sky02 »

Zawsze można też sprawdzić co to za błąd. Nie wiem jak jest w grubasie ale zakładam że tak samo jak w C50.

Na serwisowej wtyczce, jedyna biała wtyczka pod siodłem nie wpięta nigdzie. Robi się mostek między żyła czerwono/biała a czarno/biała. Przekręcamy kluczyk bez odpalania silnika i na wyświetlaczu mamy kod błędu:

c00 none
c12 crankshaft positions sensor, pickup coil signal, signal generator
c13 intake air pressure sensor #2, for front cylinder
c14 throttle position sensor
c15 engine coolant temp sensor
c17 intake air pressure sensor #1 for rear cylinder
c21 intake air temp sensor
c23 tip over sensor
c24 ignition signal, coil #1 for rear cylinder
c25 ignition signal, coil #2 for front cylinder
c28 secondary throttle valve actuator
c29 secondary throttle valve position sensor
c31 gear position signal switch
c32 injector signal #1 for rear cylinder
c33 injector signal #2 for front cylinder
c41 fuel pump control system, fuel pump, fuel pump relay
c42 ignition switch signal, anti theft
c44 heated oxygen sensor
c49 pair control solenoid valve

Zakładam że kody są takie same ale można je znaleźć w serwisówce. Przy okazji wyświetla się też czy mamy dobrze skalibrowany czujnik przepustnicy ( taka kreska powinna się wyświetlać na środku jak jest wyżej lub niżej to jest źle ustawiony)
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
ODPOWIEDZ