Silnik nie odpala

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Blake
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 6 kwie 2017, 10:27
Województwo: podkarpackie

Silnik nie odpala

Post autor: Blake »

Mam dość zagadkowy problem. Podczas uruchamiania silnika po naciśnięciu startera silnik zaczyna pracować, ale pracuje tylko wtedy kiedy starter jest wciśnięty. Kiedy puszczę przycisk, natychmiast gaśnie. I tak jest za każdym razem.
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Miał ktoś podobny problem?
Intruder VS 700
bog54
Naciagacz Łańcucha
Posty: 186
Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyłka
Kontakt:

Re: Silnik nie odpala

Post autor: bog54 »

Myślę że trzeba by prześwietlić cały prawy przełącznik na kierownicy VSy to starszawe pojazdy i często występuje zmęczenie materiału na stykach ja i we wiązkach szczególnie przy kierownicy
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
Blake
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 6 kwie 2017, 10:27
Województwo: podkarpackie

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Blake »

Zaglądałem do tych styków, tam tak na prawdę nic nie ma, dwie blaszki i nic więcej, tak więc to nie pomogło. :-( Bardziej bym podejrzewał te wiązki. Choć z drugiej strony skoro po naciśnięciu odpala a po puszczeniu przycisku gaśnie to też nie wiem co by tam mogło być nie tak w tych kablach. A jest jakiś przekaźnik na rozruszniku? Może to?
bog54
Naciagacz Łańcucha
Posty: 186
Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kobyłka
Kontakt:

Re: Silnik nie odpala

Post autor: bog54 »

Jest przekażnik , pod lewą osłoną z prawie strony bezpieczników u góry
Pod zbiornikiem są złącza przewodów od przełączników , na wysokości pierwszego gażnika
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Dany »

To nie przekaźnik, on odpowiada za włączenie prądu na rozrusznik.
Gdyby rozrusznik nie reagował albo się nie wyłączał to można szukać tu ale w tym przypadku niestety to nie to.
Do pracy potrzeba mu:
Kompresji.
Powietrza.
Paliwa.
Iskry w odpowiednim czasie.

I to trzeba sprawdzić.

Gaśnie natychmiast po puszczeniu przycisku startera ?
Czy traci obroty i gaśnie po chwili ?
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
zeno74
Naciagacz Łańcucha
Posty: 200
Rejestracja: pn, 6 kwie 2020, 20:35
Województwo: pomorskie

Re: Silnik nie odpala

Post autor: zeno74 »

Jesli sprawdziles prawy przelacznik i wszystko co w nim jest ok to sprawdz drugi koniec wiazki lub tez cala wiazke bo to raczej jest problem elektryczny niz mechaniczny, ale to tylko moje sugestie z tego co tu przeczytalem.
Daj znac jak juz sie uporasz bo jestem ciekaw tej zagadki. Pozdro ;)
Komar Kadet WSK JawaTS 350
GSF 1250 SA bandzior były
GSX 1250 FA jest ;)
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Dany »

Po co sprawdzać prawy przełącznik skoro starter działa prawidłowo i reaguje na przycisk.
A przy włączonym cut off rozrusznik nie kręci.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Blake
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 6 kwie 2017, 10:27
Województwo: podkarpackie

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Blake »

Sprawdzałem kable miernikiem , wszystkie przewodzą jak należy. Sprawdzałem też styki na łącznikach, nie są zaśniedziałe. Ale nawet jak by prąd znikał czasami, albo coś innego to było by to widać przy odpalaniu. Tu nic takiego się nie dzieje. Pali na dyg za każdym razem. Jak trzymam przycisk startera to nawet mogę gazu dodać lekko. Ale jak tylko puszczę to natychmiast gaśnie. :-( Co do przyczyny też jestem zdania że to jakiś problem z elektryką, tylko jaki?
makus
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 429
Rejestracja: wt, 6 sty 2015, 21:03
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Polubił posty: 13
Otrzymane Polubienia: 20

Re: Silnik nie odpala

Post autor: makus »

Sprawdż wyłącznik on/off
Blake
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 6 kwie 2017, 10:27
Województwo: podkarpackie

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Blake »

Rozbierałem go. Jeśli wyłącznik jest na "off" rozrusznik nie zakręci, jeśli "on" to wtedy kręci. Co tam może być nie tak?
Blake
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 6 kwie 2017, 10:27
Województwo: podkarpackie

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Blake »

Dany pisze: pt, 22 maja 2020, 10:17 To nie przekaźnik, on odpowiada za włączenie prądu na rozrusznik.
Gdyby rozrusznik nie reagował albo się nie wyłączał to można szukać tu ale w tym przypadku niestety to nie to.
Do pracy potrzeba mu:
Kompresji.
Powietrza.
Paliwa.
Iskry w odpowiednim czasie.

I to trzeba sprawdzić.

Gaśnie natychmiast po puszczeniu przycisku startera ?
Czy traci obroty i gaśnie po chwili ?
Gaśnie natychmiast po puszczeniu startera.
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Silnik nie odpala

Post autor: harpoon »

Sprawdzałeś iskrę? :thinking:
Wiem, że to głupie, ale wygląda tak, jakby iskra była tylko "po rozruszniku", jak kręci - iskra jest, puszczasz starter - iskry brak... Nie spotkałem się nigdy z czymś takim, ale trochę to tak wygląda :thinking:
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Dany »

Szukaj problemu w elektryce.
Gdzieś nie dochodzi prąd po zapłonie i pojawia się tylko wraz z rozrusznikiem.
Nie znam tego modelu i zadam kilka pytań.
Jest na wtrysku ?
Posiada elektryczną pompę paliwa ?
Moduł czy cewka zapłonowa ?
Czy gasną kontrolki jak trzymasz na rozruszniku ?
Czy jesteś w stanie przetrzymać choć chwilę po puszczeniu rozrusznika jak podniesiesz obroty ?
Czy ten silnik posiada to ustrojstwo do dekompresji ?
Kiedy to wystąpiło, coś robiłeś ?
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Bogdan1963
Zmieniacz Żarówek
Posty: 98
Rejestracja: sob, 18 mar 2017, 16:03
Województwo: podkarpackie
Otrzymane Polubienia: 4

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Bogdan1963 »

Kiedyś w niektórych autach był stosowany taki myk, że cewka była na 6 V i w chwili pracy rozrusznika zasilanie 12 V było kierowane na cewkę 6 V, bo w czasie pracy rozrusznika napięcie akumulatora spadało czasem nawet do 9 - 10 V. Tym samym cewka chwilowo miała zbyt wysokie napięcie zasilania, ale za to iskra była też dużo mocniejsza co się przydaje przy rozruchu silnika. Przez kilka sekund cewce to nie przeszkadza. Po odłączeniu rozrusznika cewka dostawała już inne zasilnie przez opornik i jest 6 V. Może tu taż jest i np. spalił się opornik, albo odłączyło się to drugie zasilanie.
Blake
Podpatrywacz
Posty: 12
Rejestracja: czw, 6 kwie 2017, 10:27
Województwo: podkarpackie

Re: Silnik nie odpala

Post autor: Blake »

Dany pisze: wt, 26 maja 2020, 23:00 Szukaj problemu w elektryce.
Gdzieś nie dochodzi prąd po zapłonie i pojawia się tylko wraz z rozrusznikiem.
Nie znam tego modelu i zadam kilka pytań.
Jest na wtrysku ?
Posiada elektryczną pompę paliwa ?
Moduł czy cewka zapłonowa ?
Czy gasną kontrolki jak trzymasz na rozruszniku ?
Czy jesteś w stanie przetrzymać choć chwilę po puszczeniu rozrusznika jak podniesiesz obroty ?
Czy ten silnik posiada to ustrojstwo do dekompresji ?
Kiedy to wystąpiło, coś robiłeś ?
Jest na gaźniku.
Pompa elektryczna.
Cewka zapłonowa.
Kontrolki nie gasną.
Mogę dodawać gazu, i tyle czasu ile będę trzymał przycisk rozrusznika, tyle silnik będzie pracował. Mogę też bez problemu dodać gazu. Póki trzymam przycisk nie zgaśnie.
Nie ma ustrojstwa do dekompresji.

Jeździłem nim dwa lata, odpalając zawsze bez problemu, czy w zimie czy w lecie. W deszczu jak postał czasami to też na dyg. Generalnie moto stoi w garażu.
Któregoś dnia chciałem wyjechać jak zawsze. Poprzedniego dnia przyjechałem wszystko było ok.
Nacisnąłem przycisk startera i zero efektu nie kręci.
Chwilę pomyślałem co zrobić.
Poruszałem tylko kable które wychodzą z manetki.
Załapał.
Kiedy już pracował postanowiłem jeszcze raz dla pewności nimi poruszyć.
Zgasł.
I już więcej od tamtej pory nie załapał, tak jak to powinno być. Chodzi tylko z włączonym przyciskiem jak opisałem wcześniej.
ODPOWIEDZ