VL-1500 lagi i wszystko o nich

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
senior_k
Podpatrywacz
Posty: 13
Rejestracja: śr, 13 lut 2019, 12:01
Województwo: lubuskie

VL-1500 lagi i wszystko o nich

Post autor: senior_k »

Czoła chylę ... :blush:
Panowie, szczęśliwi bardziej lub mniej :grin: posiadacze i użytkownicy "Parowozu", pytanie mam do speców od VL-1500. Pytanie związane z tematem mojego posta, co oczywiste - wymieniał ktoś z Was olej w lagach? Ile tego oleju trzeba zalać do lagi, jaki to olej, etc.? Generalnie interesuje mnie wszystko co z taką operacją jest związane i za każdą informację wdzięczny już jestem, a chłonąć takowe będę niczym gąbka ... >:)
Rzecz w tym, że moja maszyna nawet na pomniejszych nierównościach strasznie dobija, wali niczym młotem i odbija się od każdej fałdki na drodze jak ping-pong ...
Jeździć się daje ... ale co to za jazda? Czas się wziąć do roboty ale żeby się do niej wziąć, trzeba wiedzieć co i jak zrobić, jakie materiały, narzędzia, itp. przygotować, no i czy w ogóle mając jako takie pojęcie o mechanice temat ogarnę ...
Pozdrawiam serdecznie i liczę na pomoc.
Senior_K
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 348
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich

Post autor: sky02 »

Rozwiązaniem takie zachowania jest zakładając że olej masz i sprężyny nie są zjechane albo wymiana na sprężyny progresywne (część miękka zachowa komfort jazdy a część twarda zapewni brak dobicia na dużych dziurach), albo jeżeli chcesz go usztywnić w pełnym zakresie wymiana oleju na gęstszy.
Ale jeżeli dobija na byle dziurce i nie ważysz ponad 200kg to raczej nie masz oleju lub sprężyny zjechane, nie pocą się lagi?
Do grubasa standardowo wchodzi 10 po 439ml
Strona 244 https://www.manualslib.com/manual/10005 ... 244#manual
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
adaho800
Podpatrywacz
Posty: 4
Rejestracja: pn, 2 wrz 2019, 17:36
Województwo: łódzkie

Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich

Post autor: adaho800 »

Dasz radę samemu to ogarnąć , sam podpatrzyłem na yutubie jak wymieniają olej i uszczelniacze tylko na innych sprzętach .Satysfakcja ogromna jak się samemu coś zrobi . A jaki i ile oleju to już koleka wyżej napisał
senior_k
Podpatrywacz
Posty: 13
Rejestracja: śr, 13 lut 2019, 12:01
Województwo: lubuskie

Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich

Post autor: senior_k »

Dzięki Panowie ... :relaxed: - adaho800 za podtrzymanie mnie na duchu, sky02 za fachowe podejście do tematu.

Tak przy okazji, odpowiadając na pytania i sugestie sky02 - lagi się nie pocą; ważę 85kg ... a moto kompletnie, total ubrane w zależności od wypełnienia sakw i kufrów pewnie ze 400; moja Wilma - Plecaczek - Żona pewnie koło 70kg ... ale Intruz dobija nawet tylko ze mną, i ledwo wypełnioną jedną sakwą boczną ... :frowning2: jako rzekłeś na byle dziurce ... Maszyna ma przejechane niecałe 35 tyś. kilometrów. Jest z pochodzenia Kanadyjczykiem ..., a tam się z racji klimatu, jeździ tak samo sezonowo jak i u nas, a może i mniej. Jako Kanadyjczyk geneza jego europejska stąd też licznik w kilometrach (Vive la France ...). Co prawda nie widziałem jak w realu sprężyny wyglądają, ale przy takim stanie licznika, a i samego motocykla (wysoce zadbany był) trochę mi się nie chce wierzyć, żeby sprężyny były zjechane ...
Przy okazji pytanie - gdyby jednak i gdybym chciał te progresywne kupić, to gdzie takowych szukać - może masz jakieś namiary?
Pytanie numer dwa - co to znaczy część miękka i co część twarda ...? - masz na myśli te sprężyny nr 2 i nr 4 z wycinka serwisuwki, którą mi podesłałeś, za co niniejszym, tak przy okazji, dzięki składam ...

PZDR
Senior_K
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 348
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich

Post autor: sky02 »

https://www.progressivesuspension.com/a ... -kit_3.jpg Chodzi mi o główne sprężyny w lagach, progresywna nie ma jednolitej twardości.

Po mojemu jednak problemem nie są sprężyny tylko brak albo za mało oleju. Nie mam VL1500 tylko VL800 ale nie wierze w to że jest drastycznie inaczej zestrojone zawieszenie. Przód lekko nurkuje przy hamowaniu ale nie dobija na drogach a jeździłem i po dziurach i szutrze. Dobijał mi tylko tył na fabrycznym ustawieniu przy jeździe we dwójkę ale przestawienie o jeden skok w stronę twardego załatwił sprawę. Waga podobna jak u ciebie czyli jak na amerykańskie standardy extra slim :). Nie wczytywałem się w intrukcje ale podejrzewam że da radę wylać olej bez rozbierania uszczelnień. Zobacz ile tego tam masz, sama wymiana też nie zaszkodzi.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
senior_k
Podpatrywacz
Posty: 13
Rejestracja: śr, 13 lut 2019, 12:01
Województwo: lubuskie

Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich

Post autor: senior_k »

Dzięki sky02.
Z zawieszeniem tylnym nie mam problemu. Zachowuje się OK niezależnie od tego, czy jadę sam, czy we dwoje i dodatkowo z bagażem. Volusię też mam, a właściwie można rzec miałem, bo ona teraz bardziej syna ..., nie mniej jednak, dobrze wiedzieć, że takową maszynę posiadasz - będzie/jest kogo pytać o problemy tego motocykla. Skoro już przy temacie jestem, to ta moja VL800 ma taką przypadłość, że jak się nagrzeje, tak po przejechaniu minimum 50km, zdarza jej się gubić obroty - nierówno pracuje. Czasem do tego stopnia, że gaśnie. Masz jakiś koncept ...? Z góry dzięki.
Senior_K
ODPOWIEDZ