Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Sylwekseat
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Padew Narodowa

Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Sylwekseat »

Witam
Właściwie od momentu zakupu szczegolnie na zimnym silniku przy próbie przyspieszenia lubi prychnąć, strzelic w filtr powietrza. Ogólnie moto ma lekka zmułke podczas jazdy z wolnych obrotów (im cieplejszy tym mniej to odczówalne)
Co zrobiłem do tej pory
Wymiana świec
Czyszczenie filtra powietrza
Sprawdzenie błędów- brak
Sprawdzanie pod kątem lewego powietrza wg mnie ok
Silnik zapala bardzo ładnie, równo pracuje, ma moc
Spalanie 5.1 - 5.3 l wiec ok
Wydechy 100% oryginał
Moje podejrzenie to moze czujnik temp, może synchronizacja przepustnic
Motocykl podobno stal kilka lat w USA. Przebieg wg licznika 5 tys mil
Ja zrobilem juz ponad tysiąc z tą przypadłoscią
Ogolnie nauczyłem sie z tym żyć ale wkurza mnie jak coś jest nie tak.
Moze ktos mial lub slyszał o podobnym problemie
Bede bardzo wdzięczny za każdą sugestie.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Dany »

Nie znam się na armaturach ale silnik to silnik.
Strzały w dolot mogą być efektem zbyt ubogiej mieszanki lub zbyt wczesnego zapłonu.
Zadam takie głupie pytanie...
Czy tam przypadkiem nie ma ssania ?
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Sylwekseat
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Padew Narodowa

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Sylwekseat »

Dany pisze: ndz, 27 wrz 2020, 09:55 Nie znam się na armaturach ale silnik to silnik.
Strzały w dolot mogą być efektem zbyt ubogiej mieszanki lub zbyt wczesnego zapłonu.
Zadam takie głupie pytanie...
Czy tam przypadkiem nie ma ssania ?
Nie nie, to jest wtrysk
Wiem o ubogiej mieszance
Tylko pytanie co każe sterownikowi ją tak ustawiać ????
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Dany »

Czujnik temperatury powietrza lub czujnik temperatury silnika
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Dany »

Czy filtr powietrza jest akcesoryjny no K&N ?
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Sylwekseat
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Padew Narodowa

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Sylwekseat »

Dany pisze: ndz, 27 wrz 2020, 10:03 Czy filtr powietrza jest akcesoryjny no K&N ?
Filtr wygląda na oryginał z tym charakterystycznym daszkiem
Wyglada ze nic tam nie było grzebane
Gdzie jest czujnik temp silnika ??
Jak go sprawdzić ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Dany »

To już musisz zaczekać na fachowców od tego modelu a najlepiej poszukaj serwisówki.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: sky02 »

Który rok?
To jest jak rozumiem amerykański Boulevard C90 a nie europejski Intruder VL1500? Nie kojarzę jak jest w C90 ale w C50 pierwsze lata na wtrysku nie miały lambdy i mieszanka jest brana z prostej tabelki procent otwarcia przepustnicy i ciśnienie z map sensora względem obrotów. Potem doszły lambdy do korekty.
Jak masz lambdy w wydechu to może one szwankują.
Może problem z MAP sensorem na dolocie.

Inna sprawa że fabrycznie może być za uboga mieszanka bo normy się zaostrzają a silniki w armaturze się nie zmieniły od kilkudziesięciu lat i producenci się ratują zubożając mieszankę.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Sylwekseat
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Padew Narodowa

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Sylwekseat »

Rok 2008
Sondy nie ma
O ubogiej mieszance juz tez slyszalem
W doborze mieszanki napewno biorą udział czujniki temp
Jeden jest w obudowie filtra a drugiego nie moge znalezć
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: sky02 »

Jest tylko czujnik ciśnienia i temperatury na obudowie filtra to plus czujnik otwarcia przepustnicy i 2 przepustnicy daje szacunkowy przepływ masowy powietrza. A z niego jest szacowana masa tlenu pewnie zakładając średnie 20%.
Albo któryś z czujników ci nawalił ale raczej wątpię bo objawy były by chyba bardziej zauważalne i w całym zakresie pracy.
Czujnik temperatury powinien mieć na wyjściu przy temp 20stopni około 2,45 kilo ohma
Czujnik ciśnienia powinien mieć na fabrycznym sprawnym filtrze na jałowych obrotach na wyjściu około 2,53V
Przepustnica zamknięta 1.12k ohma 1.12V otwarta 4.41k ohma 4.41V
Przepustnica druga (ta automatyczna za pierwszą sterowan przez komputer) zamknieta 0,5k ohma 0,5V otwarta 3,9kohma 3,9V
Albo ciągniesz lewe powietrze tutaj objawy chyba bardziej widoczne przy mocnym odkręceniu manetki bo na jałowych to przepustnica jest wąskim gardłem w przepływie a nie filtr.
Albo mieszkasz w bardzo bogatej w tlen okolicy :) której nie przewiduje fabryczna mapa.
Albo fabrycznie mapa jest taka uboga żeby spełnić normy.


Jak chcesz to mam przenośną lamdę szerokopsmową zasilaną z gniazda zapalniczki, tylko nie wiem czy do fabrycznego wydechu uda się wsunąć nie wiem jaka tam jest średnica.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Sylwekseat
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Padew Narodowa

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Sylwekseat »

Bardzo chetnie spotkalbym sie z gosciem ktory zna dobrze ten motocykl od str technicznej i moglby mi pomóc w diagnozie
Narazie jestem tu nowy i niewiem kto co i jak
Sylwekseat
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Padew Narodowa

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Sylwekseat »

sky02 pisze: pn, 28 wrz 2020, 09:55 Jest tylko czujnik ciśnienia i temperatury na obudowie filtra to plus czujnik otwarcia przepustnicy i 2 przepustnicy daje szacunkowy przepływ masowy powietrza. A z niego jest szacowana masa tlenu pewnie zakładając średnie 20%.
Albo któryś z czujników ci nawalił ale raczej wątpię bo objawy były by chyba bardziej zauważalne i w całym zakresie pracy.
Czujnik temperatury powinien mieć na wyjściu przy temp 20stopni około 2,45 kilo ohma
Czujnik ciśnienia powinien mieć na fabrycznym sprawnym filtrze na jałowych obrotach na wyjściu około 2,53V
Przepustnica zamknięta 1.12k ohma 1.12V otwarta 4.41k ohma 4.41V
Przepustnica druga (ta automatyczna za pierwszą sterowan przez komputer) zamknieta 0,5k ohma 0,5V otwarta 3,9kohma 3,9V
Albo ciągniesz lewe powietrze tutaj objawy chyba bardziej widoczne przy mocnym odkręceniu manetki bo na jałowych to przepustnica jest wąskim gardłem w przepływie a nie filtr.
Albo mieszkasz w bardzo bogatej w tlen okolicy :) której nie przewiduje fabryczna mapa.
Albo fabrycznie mapa jest taka uboga żeby spełnić normy.


Jak chcesz to mam przenośną lamdę szerokopsmową zasilaną z gniazda zapalniczki, tylko nie wiem czy do fabrycznego wydechu uda się wsunąć nie wiem jaka tam jest średnica.
Widze ze jesteś dosyć obeznany w temacie.
Narazie czekam na opone jak juz ją zmienie i pogoda bedzie jeszcze ok to moze byśmy sie spotkali ???
A jak nie to poczekamy do wiosny
Mam tu jeszcze pare drobiazgów do ogarniecia przez zime
Przemeklipi

Re: Vl1500 c90 uboga mieszanka ? strzały

Post autor: Przemeklipi »

Czujnik stopki bocznej. ? Sprężyna stopki bocznej. Też tak miałem w Gsx 600 f 98r. Wymieniłem czujnik stopki bocznej i spreżynke. I ok. Nastepna rzecz to może być alternator nie koniecznie musi być uszkodzony może być odkręcony. Magneto? Ustawienie zapłonu iskrownik. Pozdrawiam Przemysław Lipiński
ODPOWIEDZ