Intruder vs 1400 synchronizacja gaźników

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Zdz2002
Podpatrywacz
Posty: 3
Rejestracja: pn, 12 kwie 2021, 15:12
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Limanowa

Intruder vs 1400 synchronizacja gaźników

Post autor: Zdz2002 »

Witam Mam problem z prawidłowo pracującym silnikiem, strzały w tłumik na przednim cylindrze były czyszczone ostatnio gaźniki i ustawione ale niestety nie jest dobrze potrzebuję namiarów kto ogarnął by mi ten temat intruz z 2002 roku wersja amerykańska Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: Intruder vs 1400 synchronizacja gaźników

Post autor: sky02 »

Jakie masz wydechy i filtry powietrza?
Gaźniki w oryginale czy zmieniane dysze?
Przedmuchy na wydechu lub nie szczelność dolotu wyeliminowana?
Synchronizacja robiona przez kogoś kto się zna lub prze ciebie i jesteś jej pewien?
Jak masz ustawiony skład mieszanki na gaźnikach? Ile obrotów?
Napisz odpowiedzi na powyższe to może jest jakiś oczywisty problem do szybkiej diagnozy.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Zdz2002
Podpatrywacz
Posty: 3
Rejestracja: pn, 12 kwie 2021, 15:12
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Limanowa

Re: Intruder vs 1400 synchronizacja gaźników

Post autor: Zdz2002 »

Wydechy są oryginalne filtry powietrza też oryginalne jeżeli chodzi o gaźniki Mam nadzieję że oryginalne mot mam dopiero drugi sezon dopiero go poznaje,przed grzebaniem chodził dobrze ,myćie myjką ultra.szkiełkowanie i nowy zestaw do gażników oraz synchronizacje robi to człowiek który na co dzień zajmuje się naprawą motocykli ale chyba coś nie wyszło mam do niego daleko na popra.
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: Intruder vs 1400 synchronizacja gaźników

Post autor: sky02 »

Na oryginalnych filtrach i wydechach dobrze ustawiony nie powinien strzelać.
Strzela podczas zamykania manetki w czasie jazdy czy jeszcze na jałowych jak stoi. Zakładam, że już po nagrzaniu i bez ssania.

-Zakładając, że czyszczenie gaźników jest zrobione okej i ten zestaw do gaźników to własnie komplet nowych dysz to tutaj nie doszukiwałbym się problemów skoro to robił mechanik. Jak wsadził dysze do rocznika 2002 to dobrze, jak wsadził jakieś do starszego to były by większe i paliwa by dawały więcej wiec też nie ma tu efektu strzelania w tłumik w związku z ubogą mieszanką.
Intruder to bardzo prosta konstrukcja ale z uwagi na zabieg estetyczny z kompaktową linią praca nad nim jest bólem dupy jak się nie ma drobnych azjatyckich dłoni i nie wie jak działa system na linkach zamiast gaźniki obok siebie i śrubki do synchronizacji. Skoro wczesniej było okej to zakładam, że przy ponownym montażu i regulacji gaźników coś zostało spierniczone (a nie trudno o to, patrz powyżej).

Dla pewności sprawdź czy nie ma przedmuchów na wydechach, ale pewnie nie. Na dolocie nie sprawdzisz bez rozbierania połowy motocykla ale zakładam, że jeżeli się pojawiła to ni dało by rady zrobić synchronizacji bo cylinder ciągnący lewe powietrze (przód) miałby bardzo niskie podciśnienie i dało by rady zrobić synchronizacji. Czy podczas serwisu filtr powietrza był prany i nasączany olejem? Dostęp do niego jest lekko mówiąc ujowy i mało kto to robi regularnie.

Synchronizacje możesz na szybko sprawdzić na butelkach bez rozbierania motocykla. Znajdź wątek jak się to robi, jak czujesz się na siłach to zrób "butelki". Nagrzej moto i zgaś. Ole cały wątek rozbierania baku i ustawień i podepnij się pod porty podcisnienia na cylindrach jak zarówno na jałowych jak i po dodaniu i trzymaniu gazu poziom w żadnej z butelek nie rośnie zauważalnei to masz zrobione synchro. Można to bardzo prosto sprawdzić, cały problem polega na samej regulacji. Jeżeli przód ciągnie lewe powietrze lub ma znacznie bardziej otwartą przepustnicę to jego podciśnienie będzie mniejsze i poziom będzie spadał a tył będzie rósł.

Skład mieszanki - Nie chce mi się szukać w serwisówce jakie jest ustawienie dla twojego rocznika fabryczne ale ono jest dość biedne bo w 2002 roku już jakieś normy musiał spełnić moto. Strzelam, że odpowiednie ustawienie będzie gdzieś między 1,75 obrotu do 2,15 obrotu. Jak wiesz jak sprawdzić jakie masz na każdym z gaźników to napisz.

Może być też tak że masz wszystko dobrze :) tylko nie na tą porę roku. W Intruderze tylny cylinder nie jest chłodzony dodatkowo tylko olejem jak większość osób myśli ale też i paliwem za pomocą większych dysz w tylnym gaźniku. Z zasady skład mieszanki ustala się na przednim na optymalny a na tylnym kopiuje się to ustawienie i w efekcie jest lekko przelany paliwem i reakcja zachodzi w niższej temperaturze.
Jeżeli ktoś ustawiał Ci go w cieple w lecie na rzadkim powietrzu to teraz kiedy jest zimno, a zakładam że w Limanowej za ciepło jeszcze nie macie to do gaźników ciągniesz zimne, gęstsze powietrze z większą ilością tlenu na cm3. I teraz tył jest zamiast przelany optymalny a przód zamiast optymalny za ubogi i strzela :D

Jak wszystko powyższe to dla ciebie czarna magia to mogę Ci pomóc na żywo ale:
-Nie mam czasu rozbierać moto i sprawdzać gaźników na stole czy szukać nieszczelności. Nawet gdybyś mógł mi go zostawić bez deadlineu to nie mam miejsca na 3 moto w garażu.
-Mogę skorygować skład mieszanki od ręki
-Mógłbym zrobić synchronizacje od ręki lub sprawdzić aktualnie jak masz ale wczoraj w garażu rozwaliłem butelki i średnio mi się chce robić teraz na szybko nowe bo z tyłu głowy mam żeby sobie kupić Carbtune za jakiś czas.

Jak masz pytania to pisz.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Intruder vs 1400 synchronizacja gaźników

Post autor: Dany »

Witam,
Nasze zasady określają absolutne minimum aby w pełni korzystać z forum.
Jest to wstawienie własnego zdjęcia (avatar) oraz przywitanie się w odpowiednim miejscu.
Pozdrawiam
Daniel
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
ODPOWIEDZ