VS1400 Ustawienie pływaka (również inne VS i LS650)

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

VS1400 Ustawienie pływaka (również inne VS i LS650)

Post autor: sky02 »

Bawiłem się dziś poziomem paliwa w komorach pływakowych w Intruderze 1400 i w instrukcji serwisowej do niego brakuje jednego podrozdziału wiec podzielę się tym co dla jednych jest oczywiste, a innym może ułatwi sprawę i skróci poszukiwania.

Serwisówka do VS1400 podaje standardową, wstępną metodę ustawania pływaka na zasadzie odległości od obudowy przy ustawieniu gaźnika pod kątem tak by pływak lekko się oparł tylko (swoją drogą szkice są mylące i pokazują gaźniki całkiem do góry nogami).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wartości mamy podane w specyfikacji. Ale od wysokości pływaka ważniejsza jest wartość poziomu paliwa (fuel level) bo to właśnie tą wartość chcemy uzyskać pośrednio poprzez mierzenie odległości pływaka. Rozwiazuje to też problem z pływakiem lutowanym, pogiętym, nieoryginalnym etc. a w kilkudziesięciu letnich sprzętach to częsty przypadek.
Serwisówka jednak milczy jak to zmierzyć i od jakich dwóch punktów. Sporo osób ustawia pływaki tak by paliwo sięgało tuż pod uszczelkę komory, co z przednim gaźnikiem który komorę ma pod kątem bo sam przecież jest ustawiony roboczo pod kątem 45o??? Serwisówka do VS800 na szczęście nie jest pozbawiona tego podrozdziału i dokładnie to opisuje i jest to ważniejszy z 2 sposobów, wysokosć pływaka to tylko ustawienie wstepne, a wysokość paliwa decyduje czy do poprawki czy nie.
Obrazek
Na tylnym gaźniku mamy mieć 9,5mm poniżej uszczelki komory pływaka (a nie tuż pod), a na przednim 17mm poniżej oznaczonej linii (z jednej strony to pozioma kreska a z drugiej kreska przy nazwie Mikuni. Najlepiej sobie na ściągniętych gaźnika zaznaczyć po obydwóch stronach flamastrem. Sprawdzenie potem można wykonać już na zamontowanych gaźnikach w każdej chwili.

Sama procedura polega na podpięciu wężyka pod spust paliwa z gaźników, odkręcenie go i sprawdzenie poziomu. Na zamontowanych gaźnikach pompa doleje nam paliwa do punktu zamknięcia na ściągniętych ja posiłkowałem się strzykawką z wężykiem którą tłoczyłem paliwo aż wyczuło się opór bo pływak zamknął dopływ.
Obrazek
Obrazek
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
bubu srubu
Naciagacz Łańcucha
Posty: 240
Rejestracja: śr, 15 sty 2020, 20:56
Województwo: małopolskie

Re: VS1400 Ustawienie pływaka (również inne VS i LS650)

Post autor: bubu srubu »

fajny sposob tego sprawdzenia poziomu wezykiem do spustu, nie wpadlbym na to :)
coś być musi do cholery za zakrętem ! O:-)
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VS1400 Ustawienie pływaka (również inne VS i LS650)

Post autor: sky02 »

Nie wiem czy w serwisówce do LS650 tez ktoś zapomniał wrzucić ten fragment ale na pewno dostęp do gaźnika masz bardzo dobry bez demontażu połowy motocykla i wartość będzie podana.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
ODPOWIEDZ