akumulator do savage

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
karlos66

akumulator do savage

Post autor: karlos66 »

witam.
mam pytanie zwiazane z akumulatorem do savazki. czy jest sens wymienieac akumulator na mocniejszy i wiekszy? (miejsce na niego sie znajdzie po drobnej przebudowie)

pozdrawiam wszystkich :)
karlos66

Post autor: karlos66 »

np na cos takiego:

http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... 79d5f78cd1

albo nawet od katamarana.
trenner

Post autor: trenner »

Witam,nie wiem czy jest sens wymieniać na większy-alternator będzie miał go trudniej doładować.Fabryczny 14Ah w dobrej kondycji daje sobie rade,a masz pewność,że po dłuższej jeżdzie masz naładowany do pełna
(mam doświadczenia z katamaranem,gdzie co jakiś czas musiałem doładować)
Perun
The Real One
The Real One
Posty: 111
Rejestracja: wt, 23 lis 2004, 20:16
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Perun »

Największym błędem jaki można zrobić to założyć akumulator o większej pojemności niźli możliwości ładowania alternatora. Po roku eksploatacji z niedoładowanym aku, będziesz mógł go sobie postawić w pokoju na wyeksponowanym miejscu jako dowód ludzkiej głupoty. Wiem, bo coś takiego sam zrobiłem w swym katamaranie i musiałem wysłuchać lekcji obsługi i prawidłowej eksploatacji od przedstawiciela firmy, do której zgłosiłem reklamacje, iż aku jest bee. A to ja be byłem:) Niedoładowany to w szybkim tempie zasiarczony i coś tam jeszcze uczonego, co prowadzi do zaniku jego funkcji.
Perun
Niechaj w bakach nigdy nie zabraknie nam paliwa, a kobiety nasze i nie nasze zawsze będą skore ;)
karlos66

Post autor: karlos66 »

dzieki.
to jestem uswiadomiony i ostrzezony o bledzie.
jeszcze raz dzieki.
hikor

Post autor: hikor »

Witam.
Alternator w Savage'u może podawać do 230 W. Biorąc pod uwagę, że akumulator powinien być ładowany prądem ~10% jego pojemności można spokojnie przyjąć, że pojemność 18Ah nie powinna być jakimś problemem. Do jego ładowania potrzeba raptem 21,6 W. Pozostałych ~210 W spokojnie wystarczy na obsługę pozostałych odbiorników prądu.
hikor
qgel
BS Brother
BS Brother
Posty: 5333
Rejestracja: ndz, 20 lis 2005, 18:46
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: WARSZAWA
Polubił posty: 5

Post autor: qgel »

karlos, skąd Ci takie coś wogóle do głowy przyszło :?: :shock:
LS 650 Savage`91 ---> GSR600K7 ---> Diablo(GSR600 K6) ---> Rebel 500
tel. 603775119
qgel@wp.pl
A RH+
karlos66

Post autor: karlos66 »

poniewaz wlasnie musze wymienic aku i stwierdzilem, ze moze kupie troche mocniejszy.
marian07

Post autor: marian07 »

Akumulatory przeważnie już wymontowane i małe pytanko:
jeśli ładuje co miesiąc (prądem 0,1 pojemności) to mniej więcej przez jaki czas? Nie mam żadnego miernika i tu chętnie zdam się na doświadczenie kolegów.
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: AdamOSA »

Troszkę OT marian07 . Ale nie ma górnej granicy .
Prąd podczas ładowania maleje aż uzyskuje stały poziom .
Musisz zwrócić uwagę na temp. aku i max napięcie na zaciskach które nie powinno przekroczyć 15V no ale bez miernika to będzie problem .

AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
hikor

Post autor: hikor »

Witam.
Jeśli przechowujesz akumulator w pomieszczeniu ogrzewanym, to ładuj go przez ok. 5 godz. Jeśli w nieogrzewanym, to ok. 8 godz. Generalnie, aby akumulator nie tracił pojemności powinien być ładowany STALE. Są automatyczne prostowniki, które robią to za Ciebie przez całą zimę. Podłączasz i zapominasz o sprawie do wiosny :) Poszukaj na Allegro, np. taki: http://www.allegro.pl/item145117511_mik ... _10a_.html
hikor
karlos66

Post autor: karlos66 »

co do moich pomyslow na temat aku to jutro czyli we wtorek kupuje nowy. taki jak powinien byc czyli 12v 14,4Ah nie wiekszy.
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4251
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Post autor: Emil »

no to jak juz sie zdecydowales to ja teraz dowale :D

jest cos takiego jak red top, akumulatory lzejsze, pojemniejsze o wiekszym pradzie rozruchowym i wolniej gubiacy "zaladowany" prad :)

to tak, jak bys sie juz zdecydowal ;)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
karlos66

Post autor: karlos66 »

to ja chyba ocipne ;) ale zostane przy standardowym. i tak juz mam tylko odebrac w sklepie. wiec moze jako nastepny, przy nastepnej wymianie aku. a tak ogolnie to gdzie takie
akumulatory lzejsze, pojemniejsze o wiekszym pradzie rozruchowym i wolniej gubiacy "zaladowany" prad
mozna zamowic?
hikor

Post autor: hikor »

Red Top:
http://www.terenowiec.pl/index.php?view ... rod_id=213
karlos66, jak masz tam diesla między nogami, to się nada :D
hikor
ODPOWIEDZ