VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: harpoon »

Dziś korzystając z pięknego słoneczka postanowiłem wyprowadzić mojego Intruza na "spacer" (dzięki FERO za pożyczenie błotnika).
I tu się pojawił mały (mam nadzieję) kłopocik. Sprzęgło trzeba kilkakrotnie "popompować" żeby wysprzęgliło. Tak sobie rozmyślam i doszedłem do wniosku, że się zapowietrzyło, podobnie jak zapowietrzony hamulec zaczyna działać po kilku krotnym naciśnięciu. Co wy na to ?? Mam czy nie mam racji ?? :hmm:
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: osama »

masz całkowitą rację Brachu, pamiętaj jednak, aby odpowietrzanie zacząć od pompki, a dopiero później siłownik przy sprzęgle odpowietrzać :angry_smile:
cała operacja powinna zająć max 15 min. (weź kogoś do pomocy i uważaj aby przy odpowietzraniu pompki nie kapnąć na lakier)
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: harpoon »

A czy moje pytanie będzie nie na miejscu jeśli spytam, czy tam się znajdują odpowietrzniki podobne do tych w samochodowych zaciskach hamulcowych?? Jeśli tak, to gdzie bo szczerze mówiąc nie miałem czasu się temu przyjrzeć............No i pytanie najważniejsze: w którym momencie odkręcać ewentualny odpowietrznik?? W hamulcu jest to łatwiej zaobserwować - robi się twardy a sprzęgło jak by nie było cały czas pracuje podobnie....
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: osama »

dobre pytanie Miłoszu, odpowietrznik jest i znajduje się po lewej stronie silnika, pod deklem. Co do samej metody odpowietrzania, to samemu można zrobić to tak, że jeden naciska sprzęgło, w tym momencie drugi odkręca odpowietrznik, i gdy naciskający dojedzie do końca po prostu go zakręcić, a czy nam się uda to będzie widać w przeźroczystej rurce podłączonej do odpowietrznika, bo nie będzie w niej już się pojawiało powietrze :mrgreen:
a najłatwiej, ale i kosztownie to można zajechać do serwisu i oni kompresorem odpowietrzą układ :peace:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: Lechul »

Se normalnie zobacz ten odpowietrznik (nr38) oraz połączenie góry z dołem
osama pisze:samemu można zrobić to tak, że jeden naciska sprzęgło, w tym momencie drugi odkręca odpowietrznik
No to samemu czy we dwóch 8) :) :wink: ??
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: harpoon »

U góry nie widzę odpowietrznika......Czyżby na przewodzie się odpowietrzało??
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: bohas »

osama pisze:...pamiętaj jednak, aby odpowietrzanie zacząć od pompki, a dopiero później siłownik przy sprzęgle odpowietrzać :angry_smile:
Troche namieszałeś Miłoszowi i teraz chce sie zabrac za odkręcanie przewodów bo nie może znależć odpowietrznika przy pompce. :nono: Powiem szczerze, ze nie spotkałem sie w moto z odpowietrznikiem przy pompce. :angry_smile: (w aucie tak).

Miłosz, nie odkręcaj przewodów bo możesz znowu zapowietrzyć układ. Wystarczy jeśłi odpowietrzyłeś siłowniczek na dole.
Fero
BS Brother
BS Brother
Posty: 458
Rejestracja: wt, 22 maja 2007, 08:43
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bedzin

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: Fero »

pierwsze: wywalić gumiany przewód
drugie: konsekwencją pierwszego będzie założenia stalowego oplotu, który pociągniesz od zbiorniczka do pompki (hamulec już masz w oplocie, bądż konsekwentny i dla symetrii zrób jak piszę)
trzecie: nie kombinuj z odpowietrzaniem, tego starego płynu jeszcze na gumowym przewodzie
czwarte: przeczytaj ponownie pkt pierwszy i drugi
piąte: odpowietrzymy razem, jak zrealizujesz pkt pierwszy i drugi
szóste: sposób przelewowego odpowietrzania już ćwiczyłem, potrzebna jest jedna perzona
siódme: zrealizujesz powyższe i już nigdy nie zaboli Cię ręka od pompowania podczas jazdy
Fero
Intruder VS 1400
kom. 601479029
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: Lechul »

harpoon pisze: [...]sprzęgło jak by nie było cały czas pracuje podobnie....
No i to mi raczej wygląda na punkt pierwszy i trzeci wykładu Docentusa Ferusa :twisted:
Stary płyn + zbyt "gumowy" przewód to może wystarczyć żeby rąsia zabolała :mrgreen:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: harpoon »

Nowy płyn to rzecz oczywista.........Spowalniacze też się go doczekają przy okazji...........Pomoc Docentusa Ferusa jak najbardziej wskazana..........Zobaczymy tylko czy oplot się pojawi.......
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: osama »

Bracie Bohas, a jak myslisz gdy sie zapowietrzy pompka na kierze to jak się ją odpowietrza?? właśnie przez poluzowanie śruby mocującej przewód, ja już tak miałem z hamplem i gdyby nie takie odpowietrzanie góry to nigdy bym tego układu dołem nie odpowietrzył :mrgreen:

a co do tego czy to się robi samemu czy we 2-ch to oczywiście4 we 2-ch, ale jak by to powiedzieć bez pomocy warsztatu więc samemu :angry_smile:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: harpoon »

No i problem(ik) rozwiązany :spoko:
A wyglądało to tak: bez obecności cielesnej Docentusa Ferusa (choć w trybie on-line jego udział był spory, no i to wsparcie duchowe....) odkręciłem dekiel silnika, na odpowietrznik założyłem kluczyk oczkowy, następnie wcisnąłem przezroczysty wężyk, co by widzieć co tam leci, końcówka tegoż wężyka powędrowała do pustej butelki, w której na dnie znalazło się troszkę płynu (końcówka wężyka w nim zanurzona - rada Docentusa, nie przyszłoby mi to do łba). Następnie odkręciłem dekielek na zbiorniczku, szczykawką wyciągnąłem większość starego płynu (pomysł własny :mrgreen: - mniejszą ilość trzeba było przez układ przepuścić). Poluzowałem odpowietrznik i zacząłem przepłukiwać układ pompując klamką i uważając co by w zbiorniczku zawsze była odpowiednia ilość DOTa. Jak z wężyka leciał już czysty płyn, odpowietrzanie podobne jak w hamulcach - kilka "pompnięć" i odkręcenie/spuszczenie płynu przez odpowietrznik. Oczywiście nie obyło się bez jazdy próbnej - pogoda sprzyjała :wink:
Sprzęgiełko chodzi pięknie, jazda była bajeczna.
To tyle relacji z jednoosobowej wymiany płynu w ukł. sprzęgła VS1400 !!
P.S. Jutro zabieram się za "spowalniacze".
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Fero
BS Brother
BS Brother
Posty: 458
Rejestracja: wt, 22 maja 2007, 08:43
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bedzin

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: Fero »

ucz się synek ucz, bo nauka to potęgi klucz, a jak będziesz miał tych kluczy wiele to zostaniesz woźnym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fero
Intruder VS 1400
kom. 601479029
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: osama »

:angry_smile:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VS1400 - problem(ik) ze sprzęgłem

Post autor: sky02 »

Żeby nie zaczynać nowego wątku.
Nie miałem wcześniej motocykla ze sprzęgłem hydraulicznym i być może vs1400 tak ma że biegi wchodzą jak w Jelczu ale podpytam się bo może jednak moje spostrzeżenia że coś jest nie tak są trafne.
Na zgaszonym silniku mogę spokojnie znaleźć luz i przeskoczyć przez całą skrzynie wiadomo czasem trzeba lekko przetoczyć motocykl ale wchodzi gładko.
Na odpalonym silniku luz jest praktycznie nie do znalezienie a biegów na stojącym sprzęcie się nie da zmienić. Na jadącym tak ale stosując metodę jak przy zmianie bez sprzęgła.
Klamka bardzo miękka opór jest dopiero od połowy skoku (porównując z mechanicznym sprzęgłem) i bez problemu opiera się o manetkę. Na mój prosty rozum sprzęgło nie wysprzegla do końca.
Układ zalałem nowym płynem bo stary był brązowy i pełen syfu pewnie oryginalny. Przewód też pewnie oryginalny więc ma 27lat. Siłownik od strony sprzęgła wyczyszczony i chodzi gładko, uszczelnienie bez widocznych skaz. Cięgno i wszystkie przeguby od zmiany biegów wyczyszczone i przesmarowane. Uszczelka od strony silnika gdzie wchodzi wałek od zmiany biegów leży ładnie. Pompa od sprzęgła ma lekko uszkodzone uszczelnienie pyłowe ale nic nie cieknie. Układ odpowietrzony każda metodą od każdej strony. Zakładam że wymiana przewodu od razu na oplot i zestaw naprawczy pompy rozwiążą problem.
Pytanie jest tylko czy sprzęgło hydrauliczne powinno być od razu twarde jak hamulec bo w sumie tłoczek działa na sprężyny a nie na twardy klocek jak w hamulcu, bo jeżeli tak to problem rozwiąże powyższe.

Drugie pytanie czy ktoś próbował podmienić cała pompę hamulcowa od c90/vl1500 do vs1400 albo może wysłać zdjęcie jak wygląda podłączenie od czujnika sprzęgła w grubasie. Mam pęknięta obejmę do kierownicy od oryginalne pompy i jak mam kupować i obejmę plus zestaw naprawczy to może wymienię cały układ na ten od c90 bo klamki trochę ładniejsze i z regulacją.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
ODPOWIEDZ