ECU Hacking

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: ECU Hacking

Post autor: Waldex »

2 KM więcej, i 2 Nm, dobrze widzę?
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Tak, ok 2,5 KM i ok 2 Nm więcej jeżeli chodzi o maksymalny wynik, w punkcie krytycznym 5 KM i ok 4,5 Nm więcej (największa różnica) - przebieg jak widać:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: ECU Hacking

Post autor: Waldex »

Na wyścigi warto, na drogę szkoda zachodu wg mnie.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Pamiętaj, ze to tylko 100% TPS (postaram się do weekendu zrobić pomiary w innych zakresach).

Ponadto AFR przy tym całym zamieszaniu wszedł na odpowiedni poziom - więc zdrowiej dla silnika a jednocześnie efektywniej:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
luzik
Free Rider
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ECU Hacking

Post autor: luzik »

Hmm..
Takie pytanie filozoficzne mam.
Dlaczego fabryka tego nie robi ?
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: ECU Hacking

Post autor: KROPEK »

Nie wydam opinii tylko mam pytanie ile kosztowało podniesienie o dwa kuce i dwa niutki i jak to się ma do realnych odczuć draivera bo wykres wygląda jakby w dzień pomiaru przyszedł wyż i większe ciśnienie powietrza. Oczywiście jestem laikiem w temacie i pytam z ciekawości, pozdro.
Ps
Co to jest AFR i co oznaczają pomiary w innych zakresach, fajnie by było dopisać w temacie wyjaśnienie różnych pojęć techniczno pomiarowych dla laików.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

luzik pisze:Hmm..
Takie pytanie filozoficzne mam.
Dlaczego fabryka tego nie robi ?
Dobre pytanie... emisje? normy? Fabryka stroi moto pod inny AFR zupełnie. Z resztą, większość sprzętów ma zmienione wydechy itp co automatycznie zmienia AFR.
KROPEK pisze:Nie wydam opinii tylko mam pytanie ile kosztowało podniesienie o dwa kuce i dwa niutki i jak to się ma do realnych odczuć draivera bo wykres wygląda jakby w dzień pomiaru przyszedł wyż i większe ciśnienie powietrza. Oczywiście jestem laikiem w temacie i pytam z ciekawości, pozdro.
Trudne pytanie. Pomiar na mapie stock to ten sam setup mechaniczny, dolot, wydech itp. Więc do standardowego motocykla mu daleko i tak.

Widoczna różnica jest po samym strojeniu, czyli ile można wycisnąć z obecnego setup'u bez obawy o silnik bo stroimy właśnie pod AFR i jego prawidłową wartość.

Co do pomiaru to były robione jeden po drugim, w przeciągu 10 minut więc różnica jest realna i obiektywna. Driver... niby to mój sprzęt ale zacytuję kolegę który nim jeździł przez ostatni tydzień i widział zmiany bezpośrednio każdego dnia: "Potwór jak na 600".

Co do kasy to mnie nie kosztowało to nic prócz czasu bo to moje hobby:) Normalnie biorę za takie rzeczy ok 1000 zł - im większy sprzęt tym większa różnica:)
KROPEK pisze: Co to jest AFR i co oznaczają pomiary w innych zakresach, fajnie by było dopisać w temacie wyjaśnienie różnych pojęć techniczno pomiarowych dla laików.
AFR - Air Fuel Ratio - wskaźnik stosunku powietrza do paliwa mierzony sondą szerokopasmową.

Pomiary w innych zakresach 0 chodzi o inny zakres TPS (otwarcia przepustnicy na hamowni). Większość hamowni hamuje moto tylko na TPS 100% a stroi różnie i z różnym skutkiem pozostałe zakresy bo są do wystrojenia ciężkie (chociażby różnice między mapą paliwa w ECU a zakresem działania i skali z podziałką piggy boxa). ja stroje wszystkie zakresy występujące w ECU i różnicy można oczekiwać w każdym zakresie czyli 1%-100% TPS - postaram się wrzucić wykresy przy TPS w granicach 50%-100% czyli tych najczęściej używanych bo tam różnica miedzy serią a modami będzie bardziej widoczna
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Strojenie dało efekty:) Nasza maszyna testowa (czyli mój motocykl) został przetestowany na zawodach na 1/4 mili na lotnisku w Dajtkach koło Olsztyna przez Sebastiana Szymańskiego.

Efekt poniżej - zawody wygrane z czasem 10,951 ET - Pokonane motocykle to CBR 600 i R6 (obie torowe z QS i innymi bajerami) oraz Gix 750.

Jednocześnie Wielkie dzięki dla Przemka ze Speedbike.pl za pomoc:)

Obrazek
Obrazek
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Sidi

Re: ECU Hacking

Post autor: Sidi »

co się stało ze stroną? interes się zwinął? :jezyk:
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Strona się zwinęła:) interes póki co jest ale nie wiadomo na jak długo:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Sidi

Re: ECU Hacking

Post autor: Sidi »

Carry, a czemu strona się zwinęła, jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeni daj znać, mogę się przydać. Mam skilla w dziedzinie IT ;)
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

problem w tym, ze zostałem sam na placu boju bo wspólnik zrezygnował z kontynuowania tematu i nie mam czasu się tym zająć, ze względu na normalną prace zawodową w tygodniu... Problem w tym, że prowadzenie strony to koszty, a nie ukrywam że ostatnio chętnych nie ma wcale:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Sidi

Re: ECU Hacking

Post autor: Sidi »

Jeśli chcesz mogę zaoferować darmową przestrzeń, ewentualnie kupisz sobie domenę (zazwyczaj pierwszy rok free, później znikome koszty) aby nazwa była jakaś taka sensowna.

W przypadku takim, że posiadasz backup tego co było (czyli nie trzeba tworzyć nic od nowa) - mogę to odtworzyć na moich serwerach. Utrzymanie za free, miejsce za free, pomoc za free. (pomoc oczywiście w starcie/uruchomieniu i ewentualnych problemach eksploatacyjnych jak starczy mi czasu). Generalnie zakładam, że jak już strona działa to ogarniesz ją sam w sensie aktualizacji postów itp.

it's up 2 you - w razie co pisz PW.
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Szanowni,

Nadchodzący sezon będzie najprawdopodobniej ostatnim, którym będę zajmował się ECU hackingiem. Jeżeli jesteś zainteresowany jakąkolwiek ingerencją w ECU skontaktuj się ze mną szybko. Będe funkcjonował dopóki nie sprzedam sprzętu/wiedzy/itp.

Osoby zainteresowane zakupem sprzętu i nie tylko zapraszam na priv lub kontaktujcie się telefonicznie w kwestii ustalenia warunków odkupu.
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

A tu taka ciekawostka:)

Poszedłem w ceramike, wydech plus silnik (temperatura i obniżenie strat na powierzchniach ciernych), do tego cienka uszczelka i... poniżej wyniki;) jest moc!

Wykres mojego szrota po ceramice, jak widać przybyło (nadal przed strojeniem, a będzie ze zmianą AFR więc będzie jeszcze większa moc) około 9 koni na kole (względem już wystrojonego):

Obrazek

Tutaj macie obecne wykresy:

Obrazek

Ale żeby pokazać wam to inaczej to zrobilismy tego samego dnia pomiary innych moto:)

Tutaj zestawienie z GSXR 600 K6 ale w pełni seryjny:

Obrazek


Motocykle były mierzone jeden po drugim, jak widać różnica jest znaczna:)

no i na koniec porównianie z CBR600RR:

Obrazek


Komentarze zbędne:)

Postaram się go wystroić dynamicznie do końca Marca i wtedy dam ostateczne wyniki:)

Duże podziękowania dla Speedbike (Przemek Badowski) i Piotra Podstawki za kawał dobrej roboty przy projekcie:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
ODPOWIEDZ