GSX-R 600 vs. 750 K1-K3, który na tor?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

ODPOWIEDZ
volkov
Głaszczący Kanapę
Posty: 46
Rejestracja: czw, 29 maja 2014, 22:11
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Skała

GSX-R 600 vs. 750 K1-K3, który na tor?

Post autor: volkov »

Witam
Zaczynam przygodę z jazdą na torze i planuje kupno moto. Ze względu na cenę ( i ewentualną glebe :) ) planuje kupić model k1-k3 gsxr 600 lub 750. Potrzebuje opinii / porady który moto wybrać. Zauważyłem, że te modele różniły się zawieszeniem na korzyść 750, jednak czy znowu większa moc nie będzie przeszkadzać na torze (Jastrząb ) gdzie jeżdżąc SV 1000 używałem głównie 2 biegu a to wymusza bardzo ostrożną pracę gazem.
Będę wdzięczny za pomoc.
GSX 750 F '99 (droga),
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04
Ewcia

Re: który na tor? gsxr 600 vs. 750 k1-k3

Post autor: Ewcia »

Jeśli zamierzasz jeździć na "mini torach " to kup 300 jeśli jeenak na torach to 750. Ja osobiscie jeżdżę na 750 k7 i bawie sie na torach gokartowych schodząc do kolana przy 30/40/50 km/h. Uważam, że wszystko zależy od umiejętności...
Większa moc nigdy nie przeszkadza, trzeba nauczyć się nad nią panować :)
A co do technicznych szczegółów... zawieszenie, napęd i całą resztę możesz sobie przygotować już pod torowanie we własnym zakresie, wiem, że w Bractwie są takie osoby, które to potrafią i są w stnie Ci pomóc.
Życzę powodzenia w torowaniu :)
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4253
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: który na tor? gsxr 600 vs. 750 k1-k3

Post autor: Emil »

na małych lepiej będzie jeździło 750 bo ma równy moment i ciągnie od dołu a 600tke nie zawsze dasz radę rozkręcić do optymalnych obrotów żeby ciągnęła (zakładam że się uczysz dopiero) - ale jak chcesz się nauczyć jeździć to zacznij od jak najmniejszego
w gixach nie musisz tak ostrożnie pracować gazem jak przy wybrakowanych, dwucylindrowych motocyklach bo to lepsze maszyny :P
K3 to trochę ciężko manewrowe w porównaniu z późniejszymi konstrukcjami - zmień od razu opony na /55 i podnieś mocno tył i podnóżki
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
volkov
Głaszczący Kanapę
Posty: 46
Rejestracja: czw, 29 maja 2014, 22:11
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Skała

Re: który na tor? gsxr 600 vs. 750 k1-k3

Post autor: volkov »

Ewcia pisze:Jeśli zamierzasz jeździć na "mini torach " to kup 300 jeśli jeenak na torach to 750. Ja osobiscie jeżdżę na 750 k7 i bawie sie na torach gokartowych schodząc do kolana przy 30/40/50 km/h.
no to czemu nie kupiłaś 300-tki ?? :) :)
Ewcia pisze:Uważam, że wszystko zależy od umiejętności... Większa moc nigdy nie przeszkadza, trzeba nauczyć się nad nią panować :)

Uważam że nie masz racji. Zupełnie.
Ewcia pisze:
A co do technicznych szczegółów... zawieszenie, napęd i całą resztę możesz sobie przygotować już pod torowanie we własnym zakresie, wiem, że w Bractwie są takie osoby, które to potrafią i są w stnie Ci pomóc.
Tego typu przeróbki są na tyle drogie że lepiej od razu kupić "obiekt docelowy" albo zbliżony, stąd moje pytanie.

kupiony GSX-R 600 K2
Emil pisze:K3 to trochę ciężko manewrowe w porównaniu z późniejszymi konstrukcjami - zmień od razu opony na /55 i podnieś mocno tył i podnóżki
Konstrukcja stara ale do nauki w sam raz, sety fabryczne - trochę za nisko i buty trzeba trzymać wysoko i "przy sobie" bo inaczej zaraz łapią asfalt. Długość biegów bardzo dobra, przydałoby się trochę więcej mocy "na dole". Guma 55 już była, środek gumy oczywiście łysy a boki nieruszone. Klasyka. Jak na pierwsze moto (na tor) - bardzo dobre.
Emil pisze:...jak przy wybrakowanych, dwucylindrowych motocyklach bo to lepsze maszyny :P

przyjmuje że to żart :) :) chyba że nie jeździłeś na litrowych V2 :)
GSX 750 F '99 (droga),
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04
mariusz-n2
The Real One
The Real One
Posty: 2541
Rejestracja: czw, 1 maja 2014, 22:55
Województwo: mazowieckie
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 1

Re: GSX-R 600 vs. 750 K1-K3, który na tor?

Post autor: mariusz-n2 »

Wg mnie 750,zresztą sam sobie odpowiedziałeś.
750 ma poręczność 600 a mocy jednak więcej,
szczególnie od dołu jak i w środku.
Tor w Jastrzębiu jest raczej techniczny ,ale nie gokartowy
i w sumie ma 2 krótkie proste,choć wszystko zależy od
aktualnej konfiguracji,bo możliwości ustawienia toru jest wiele.
A max.długość nitki dochodzi do 3,5 km
A charakterystyki rzędowej czwórki i V dwójki bardzo się różnią.
nastoletnie początki to stary JUNAK,potem dłuuugo nic,Powrót to H... jednoślad ps 150,4 sezony gsx 1250 fa,
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022

Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
volkov
Głaszczący Kanapę
Posty: 46
Rejestracja: czw, 29 maja 2014, 22:11
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Skała

Re: GSX-R 600 vs. 750 K1-K3, który na tor?

Post autor: volkov »

Tak, 750-tka miałaby mocniejszy dół, chociaż 600 jest łatwiejsza w "obsłudze" i wybacza wiele błędów właśnie dlatego że na niskich obrotach jest bardzo łagodna. Na niskich obrotach łagodna ale na wyższych staje się wściekłą diablicą :) Wolałbym jednak bardziej liniowe oddawanie mocy. Pewnie że można się przyzwyczaić, do wszystkiego można, ale bardziej przewidywalne oddawanie mocy jest łatwiejsze w obsłudze.
Tor w Jastrzębiu jest mocno techniczny i uczy pokory szczególnie tych co jeżdżą na litrówkach a już szczególnie na V2 :)
GSX 750 F '99 (droga),
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04
ODPOWIEDZ