Wymiana napędu.

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderatorzy: bohas, Moderatorzy

Hałabała
Podpatrywacz
Posty: 9
Rejestracja: sob, 4 kwie 2020, 00:07
Województwo: podkarpackie

Wymiana napędu.

Post autor: Hałabała » pt, 4 wrz 2020, 20:27

Po sezonie czeka mnie pierwsza w życiu wymiana napędu, stąd mam kilka pytań:
W sieci są dostępne zestawy napędowe (prawie wszystkie marki DID) dedykowane do konkretnego motocykla.
1. Czy można założyć grubszy/mocniejszy zestaw np. od Hayabusy żeby dłużej wytrzymał? Jest sens takiego manewru?
2. W zestawach są typowe wielkości zębatek 15/45 zębów. Ja chciałbym pomieszać trochę zęby by "wydłużyć biegi' i zmniejszyć spalanie. Preferuję jazdę turystyczną i nie potrzebuję mega przyspieszenia. Czy w takim wypadku należy osobno kompletować zębatki i łańcuch czy są w sprzedaży takie nietypowe zestawy? Jakie kombinacje są możliwe i najbardziej sensowne?
3. Czy są jakieś modele zestawów szczególnie polecane lub niepolecane?
Dzięki za odp.

zeno74
Zmieniacz Żarówek
Posty: 105
Rejestracja: pn, 6 kwie 2020, 20:35
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana napędu.

Post autor: zeno74 » pt, 4 wrz 2020, 20:50

Hejka. Ja takich kombinacji z zebatkami czy lancuchem nie zalecam. Zmiany srednicy zebatek to rozumiem jedynie do wyczynowych moto do robienia ewolucji itp. Jesli chcesz przedluzyc zywotnosc lancucha to polecam montaz olejarki, zajefajna sprawa. sa na rynku marki Scottoiler ale drogie ja uzywam olejarke firmy Wilku i jestem zadowolony bardzo proste do samodzielnego montarzu. Nie chce mi sie rozpisywac na temat olejarek w sieci znajdziesz wszelkie info na ten temat. LWG :slightly_smiling_face:

Robin888
BS Brother
BS Brother
Posty: 78
Rejestracja: wt, 4 paź 2016, 08:27
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Kolno

Re: Wymiana napędu.

Post autor: Robin888 » pt, 4 wrz 2020, 21:32

Temat rzeka. Jak kupisz chiński zestaw to będziesz sz regulować naciąg co 500 km ( tak miałem), ZVMX od DIDa jest chyba najmocniejszy i smarujesz co 500 km i latasz ( przestałem sprawdzać naciąg). Zębatki wymienisz to będzie jak w rowerze, tracisz moc zyskujesz max prędkość i na odwrót. Zmieniając zębatki może być potrzebny dłuższy lub krótszy łańcuch.

Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 4835
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Wymiana napędu.

Post autor: Dany » sob, 5 wrz 2020, 08:58

Nie zmniejszają obu zębatek !

Jeśli chcesz zmniejszyć obroty silnika przy tej samej prędkości to:
Przednia np +1 ząbek a tył - (2 do 3) zębów.
Przy takim układzie łańcuch będzie do skrócenia i każdy mechanik motocyklowy sobie z tym poradzi.
Jeśli takie prace są Ci obce, nie rób tego samemu.
Łańcuch jest zakuwany, wymaga to sprzętu i umiejętności, to Twoje zdrowie i bezpieczeństwo.

NAXik
Moderator
Moderator
Posty: 1752
Rejestracja: wt, 28 maja 2013, 06:16
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Raszyn k/Wawa

Re: Wymiana napędu.

Post autor: NAXik » sob, 5 wrz 2020, 09:55

Dany pisze:
sob, 5 wrz 2020, 08:58
Nie zmniejszają obu zębatek !

Jeśli chcesz zmniejszyć obroty silnika przy tej samej prędkości to:
Przednia np +1 ząbek a tył - (2 do 3) zębów.
To jest olbrzymia zmiana! Nie zmieniaj obu zębatek.

Z własnego doświadczenia nie robił bym nic więcej oprócz zmiany tylnej zębatki na -2 zęby.
Przy S1000XR (160KM) -3 zęby z tyłu i nie miał już siły, trzeba było mocno wachlować biegami żeby jechał.

Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 4835
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Wymiana napędu.

Post autor: Dany » sob, 5 wrz 2020, 11:20

Ale Ty co innego potrzebujesz od motocykla...
Dla Ciebie słabo się odpycha jak przyspieszenie do 100 km/h rośnie powyżej 3.5 s 😆😆😆

Bociek
Naciagacz Łańcucha
Posty: 164
Rejestracja: pt, 22 kwie 2011, 09:47
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Werchrata

Re: Wymiana napędu.

Post autor: Bociek » pn, 7 wrz 2020, 12:18

Ad.1 Można grubszy/mocniejszy ale dedykowany pod motocykl (frezy na wałku zębatki zdawczej mogą się różnić) Sens manewru jest jak planujesz mocne piłowanie po torach serpentynach itd. Cenonowo 530 będzie droższy niż 525. Do cywilnej jazdy zostawił bym seryjny.
Ad.2 Zestawy są seryjne i mieszane. Z doświadczenia wiem ze najlepiej wychodzi zabawa z przednią zębatką ząbek na "+1" i na "-1" wtedy przy seryjnych prędkościach np 6 bieg 120km/h przy 6tyś rpm mniej o 1 to przyśpieszenie i wtedy będzie: 6 bieg 110km/h 6tyś rpm, +1 ząbek więcej idzie na v-max 6 bieg 130km/h przy 6krpm. Przy takich kombinacjach nie trzeba zmieniać ilości ogniw w łańcuchu.
Ad.3 Od kilku lat monopol (cena do jakości) ma DID oraz RK. W sumie to topowe marki z zależności od modelu o-ring, x-ring i x-ring wzmocniony. Ogólnie polecane zębatki to sunstar lub jt.

GSX-F to raczej spokojne moto więc możesz zamówić oryginalny zestaw i domówić sobie zębatkę na v-max.

bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1365
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Wymiana napędu.

Post autor: bogdi64 » ndz, 18 paź 2020, 13:42

- możesz założyć "mocniejszy" zestaw zgodny ze specyfikacją łańcucha, może dodasz ok 10% przebiegu (policz różnicę w zakupie), jeśli kupisz firmowy i dobrej specyfikacji to nie ma co kombinować
- możesz zmieniać ilość KÓŁ ZĘBATYCH, nie "zębatek", przy czym, nie wiadomo, czy z przodu masz tyle miejsca aby założyć większe ? - przy zmniejszeniu tyłu może być konieczność skrócenia łańcucha, ale za nim to zrobisz możesz sobie to sprawdzić teoretycznie
https://www.gearingcommander.com/
- możesz zrobić to sam, jeśli masz o tym pojęcie (prawidłowe "zakucie" łańcucha
- szczególnie polecane to może być DID i kółka Sunstar, aby w pewnym sklepie był zakup, bo tego też są podróbki
- często smarować dobrym smarem, pilnować prawidłowego naciągu, nie szarpać ;), wytrzyma długo, co do olejarek - to pomagają, tylko sprawdź koszt instalacji do ewentualnych oszczędności i pamiętaj - olejarka też ma wady

tadziomaru1
Śmigający inaczej...
Posty: 358
Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kawałek od Radomia

Re: Wymiana napędu.

Post autor: tadziomaru1 » pn, 19 paź 2020, 05:49

Hmmm... Powiedziałbym, że ilości "kół zębatych" to zmieniać na pewno nie może. Ilości zębatek zresztą też.
Z własnego doświadczenia wiem, że lepiej nie pisać po alkoholu, bo czasem się bredzi :)
Jeśli chodzi o łańcuchy, to są symbole określające łańcuch normalny i wzmacniany. Raczej nie możliwe jest założenie łańcucha od Hajki, bo będzie inny skok ogniw, ale można pewnie kupić wzmacniany tak jak do Hajki.

bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1365
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Wymiana napędu.

Post autor: bogdi64 » pn, 19 paź 2020, 07:43

oczywiście masz rację (mój skrót) nie zmienia się ilości kół zębatych, a zębów w nich, chyba, że był by to burgman 650 ;), w praktyce to we wszystkich moich motocyklach zmieniałem przełożenie (oprócz LS i obecnego), dlatego dołożyłem "kalkulator", a błąd mój to nerwówka kwarantanny

tadziomaru1
Śmigający inaczej...
Posty: 358
Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kawałek od Radomia

Re: Wymiana napędu.

Post autor: tadziomaru1 » pn, 19 paź 2020, 12:01

Spoko, co robić na kwarantannie? Tylko wszystko na "p" :)
Odnośnie łańcucha, to DID wzmacniany ma symbol ZVMX.

bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1365
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Wymiana napędu.

Post autor: bogdi64 » pn, 19 paź 2020, 12:46

malowanie nie jest na p ????????? ;)

ODPOWIEDZ