Bandit 600 - Warsztat Piotra

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderatorzy: bohas, Moderatorzy

Piotr-GSF600
Podpatrywacz
Posty: 4
Rejestracja: pt, 18 mar 2022, 11:54
Województwo: podlaskie

Bandit 600 - Warsztat Piotra

Post autor: Piotr-GSF600 » czw, 24 mar 2022, 12:11

Hej,
Nie będę tworzył kilku wątków i będę pisał tutaj. Sytuacja zmotywowała mnie, do serwisowania mojego Bandit`a 600 z roku 2004 własnoręcznie i mam czas do 20 kwietnia aby wyrobić się na badanie techniczne no i zacząć z przytupem sezon. Na większość pytań, youtube mi odpowiedział i instrukcja obsługi motoru, ale na poniższe pytania nie znalazłem odpowiedzi.

1. wymiana oleju - poprzedni właściciel powiedział, że zalał go Silkolene, ale więcej mi nie powiedział (ja się nie dopytywałem). Kontaktu nie mam z nim. Może wiecie, jaki będzie idealny od tej firmy - seria i oznaczenie? Chciałbym zalać go tym samym producentem, chyba, że z waszego doświadczenia jest coś lepszego

2. pod koniec poprzedniego sezonu pojawiło się stukanie przy 1 i 2 biegu. Na trzecim biegu już jest niezauważalne. Myślałem na początku, że skrzynię rozwaliłem, ale przed zimowaniem umyłem i wyszorowałem i "bicie" zniknęło. Tutaj jak macie pomysł co to może być, to byłbym wdzięczny. Będę układ napędowy rozkręcał, bo może coś się tam "zasiedliło" - kamyk, lub coś (mój trop). Jeśli dacie jakieś wskazówki i tropy, to w ten weekend będę ten temat ogarniał.

3. kierunkowskazy - powinienem przed zakupem nowych tutaj zapytać. Te co mam są tragiczne i tak na prawdę niebezpieczne (w dużym świetle ludzie z tyłu mogą nawet nie zauważyć). No i tydzień temu sprawdziłem i nie dość, że słabo widoczne to do połowy świecą...... Coś w ten deseń:

Kod: Zaznacz cały

https://allegro.pl/oferta/4x-kierunkowskazy-dynamiczne-led-z-przerywaczem-10852136045
No i kupiłem te poniżej. Według opisu mają homologację, są dość spore i widoczne. Badanie powinny przejść, ale czy według was będą dobrze komunikowały maruderów z tyłu ;) ?

Kod: Zaznacz cały

https://allegro.pl/oferta/kierunkowskazy-led-homologacja-e8-4-szt-oporniki-6887112496
4. Płyn do hamulców - prosiłbym o radę co kupić. Kompletnie nie znam się na płynach do hamulców

5. Jeszcze jeden temat. Nie wiem, czy to wcześniej miałem czy nie, ale gdy po zimowanie sprawdzałem motor dwa przewody wiszą mi z motoru ..... Nie mam pojęcia na chwilę obecną od czego one są. Tak ma być? Przesyłam fotę - plik wrzuciłem d

Kod: Zaznacz cały

https://drive.google.com/file/d/1yAgCwRuUnDIcIx1hJaGCiZ7OlVIjFgLb/view?usp=sharing

Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5267
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Bandit 600 - Warsztat Piotra

Post autor: Dany » ndz, 27 mar 2022, 09:01

1. Motul do olejków jest chyba najlepszy (na stronie producenta sprawdzisz jakie ma mieć oznaczenia).
2. ...
3. wklejanie zdjęć Ci nie wyszło ale i tak na tej podstawie raczej nikt Ci nie pomoże, musisz sam czuć się bezpiecznie i być w zgodzie z przepisami.
4. DOT 4 lub DOT 5.1 (ma wyższą temperaturę wrzenia).
5. Prawdopodobnie są to przewody nadmiarowe. Jeśli schodzą w dół przy ramie zaraz za silnikiem to tak ma być.

Piotr-GSF600
Podpatrywacz
Posty: 4
Rejestracja: pt, 18 mar 2022, 11:54
Województwo: podlaskie

Re: Bandit 600 - Warsztat Piotra

Post autor: Piotr-GSF600 » ndz, 27 mar 2022, 14:30

1. Motul do olejków jest chyba najlepszy (na stronie producenta sprawdzisz jakie ma mieć oznaczenia).
Fakt, jak patrzę to niektórzy piszą, że półsyntetyk Motul 5100 i też na stronie jest, że pasuje, ale też nie widzę, aby Silkolene 10w40 był popularny w półsyntetyku. Więc wybór 7100 10w40 (także na stronie motula jest, że będzie ok).
2. ...
W sumie racja, jak rozkręcę układ napędowy do czyszczenia dokładnego łańcucha i osłonki, to będę wiedział coś więcej. Trochę to martwi, ale jak nie sprawdzę to się nie dowiem.
3. wklejanie zdjęć Ci nie wyszło ale i tak na tej podstawie raczej nikt Ci nie pomoże, musisz sam czuć się bezpiecznie i być w zgodzie z przepisami.
Masz rację, w sobotę odebrałem i jak patrzę, to spełniają wszystko to co chcę (widoczność przede wszystkim). Zostało zamontować.
4. DOT 4 lub DOT 5.1 (ma wyższą temperaturę wrzenia).
Dzięki, będę ogarniał 5.1 i widzę, że ponownie Motul najpopularniejszy.
5. Prawdopodobnie są to przewody nadmiarowe. Jeśli schodzą w dół przy ramie zaraz za silnikiem to tak ma być.
Przewaliłem trochę internetu w ostatnich dniach i potwierdza to twoje słowa.

Dzięki wielkie :slightly_smiling_face:

sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 307
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Bandit 600 - Warsztat Piotra

Post autor: sky02 » ndz, 27 mar 2022, 15:13

O olejach było już wiele razy na forum kup takiej lepkości jakiej podaje producent w instrukcji czyli 10W40 i najlepszej jakości na jakaś cię stać ale nie gorszej klasy niż podany w instrukcji. Bandit to stara konstrukcja tam będzie SF/SG to są normy API z lat 80 teraz to najtańszy mineralny olej z marketu je spełnia. Im lepszy olej wlejesz tym lepiej ochronisz elementy przed zużyciem a im bardziej syntetyczny tym dłużej będzie trzymał swoje parametry i mniej się degradował przy intensywnym używaniu. Zmieniaj regularnie i będzie okej.
To nie jest silnik jakoś bardzo wysilony czy ciasno spasowany żeby wymagał technologi z NASA i super mega smarowania.

Płyn hamulcowy lej 5.1 ja leje brembo bo mam tanio w sklepie obok. Jak nie będziesz jeździł torowo albo przez pół dnia hamowa przy zjazdach po górach to nigdy nie nagrzejesz płynu tak bardzo żeby jego jakość robila robotę. A 5.1 nawet tani ma lepsze parametry jak się zawilgotnieje niż dobry 4 suchy. Wymieniaj regularnie i odpowietrzaj i będzie gitara.

Przewody to pewnie przelewy z gaźników, airboxow etc.

ODPOWIEDZ