GSR 600 ''Blokada"

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

n4moor1
Podpatrywacz
Posty: 2
Rejestracja: pt, 17 mar 2017, 21:38
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Grybów

GSR 600 ''Blokada"

Post autor: n4moor1 »

Witam kupiłem GSR 600 z 2008r sprowadzony z Francji i mam problem bo na 100%jest zblokowana,czytałem na forach jak odblokować ale nic sensownego nie znalazłem jedni piszą żeby wymienić ECU inni przeciąć jakiś kabel 53 (może ktoś wie gdzie on jest) może ktoś wcześniej miał ten problem i go rozwiązał i powie co tak naprawdę muszę zrobić ....
Jihadek
Moderator
Moderator
Posty: 1742
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
Polubił posty: 3
Otrzymane Polubienia: 36

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: Jihadek »

n4moor1 pisze: co tak naprawdę muszę zrobić ....
Musisz przeczytać zasady TEGO FORUM i się do nich zastosować !!
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
furmirek

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: furmirek »

Witam, "rozsądne" wyjście poza zmianą ECU nie istnieje. Minusem są koszt i konieczność wymiany chipu immo (to robiłem, po zakupie kluczyka za 2$, działa jak złoto). Można spróbować na innej mapie , ale niekoniecznie będzie ok, to zależy, jak zadziałano w ECU. Jest to jednak najtańsze wyjście i przy odrobinie ostrożności (coby nie spalić ECU) warto sprawdzić (hamownia!) jak zachowuje się przy oryginalnym podłączeniu pinu 53, a jak po wyłączeniu/włączeniu (to warto sprawdzić miernikiem przed cięciem).

Oczywiście można przeprogramować ECU - ale koszt będzie wyższy niż wymiana ECU i zabawa z kluczykiem. Chyba , że ktoś wie jak zrobić to tanio.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: Carry »

Jakby co ja flashuje moduły i podmiana na wersje odblokowana softu wystarczy. Koszt 500 zl wiadomo ze jest wyzszy niz kombinowanie a kabelkami ale na pewno mniej i pewniej niz kupowanei stacyjki i innych tematow - wiec jak cos to zapraszam
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
piskor
Podpatrywacz
Posty: 2
Rejestracja: sob, 3 sty 2015, 09:06
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: piskor »

Ja ten przewód przeciąłem, ale zalecam tak przeciąć żeby można było go złączyć. czyli nie przy samym gnieździe (wtyczce). U mnie zadziałało bez problemu GSerka była z 2007 roku.
rosol
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: pt, 29 maja 2015, 18:54
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: rosol »

GSR 600 ma 98KM i raczej nawet z Francji nie powinien być zablokowany.... moc seryjna nie przekracza 100KM.
GSR600 K8 --> Kawa Z1000 2013
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: Carry »

Ja zdecydowanie bardziej polecam zmienic soft w ECU na odblokowany - mniej zawodna i bezproblemowa opcja a mozna dodatkowo pare innych rzeczy zrobic przy okazji
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
furmirek

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: furmirek »

Prawidłowa wtyczka:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: KROPEK »

Carry pisze:Ja zdecydowanie bardziej polecam zmienic soft w ECU na odblokowany - mniej zawodna i bezproblemowa opcja a mozna dodatkowo pare innych rzeczy zrobic przy okazji
Carry szanuję Twoją wiedzę, masz swój temat i możesz się udzielać ale przeszkadza mi próba zarobkowania na forum i nie tylko tym forum pewnie. Więc wyluzuj poślady i daj receptę albo zamilcz :angry_smile:
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: Carry »

KROPEK ja również szanuje twoją wiedzę i opinie, ale swojego podejścia nie zmieniam - uważam, że zmiany elektroniczne są lepsze niż odcinanie kabli - widziałem już zaśniedziałe płytki przez brak zabezpieczenia pinów i cuda jakie działy się z motocyklem po nieprawidłowym zabezpieczeniu odciętych przewodów. To moja opinia i tyle. Jakoś nie widzę tutaj info ode mnie żeby koniecznie robić cokolwiek u mnie. Więc jak ci to tak bardzo przeszkadza to omijaj moje posty wzrokiem - przecież nie ma ich dużo:) Peace.
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
furmirek

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: furmirek »

Bracia w jednośladzie ! Peace !

Niestety, macie rację - i to obydwaj. W kwestii obcinania przewodów i zabezpieczenia pinów, jak najbardziej, warto wyjąć pin z wtyczki, ja proponuję przełącznik i powrót do wtyczki...(i mamy przełącznik między dwoma mapami naszego moto, np. na kierownicy) ale można też zabezpieczyć i wyjęty kabel (jest to masa) i wtyczkę zaślepką (przesada chyba...) i gra.

Podobnie - zmiany w ECM są na pewno fajne i słuszne. Może jednak koszt dla młodego człowieka być odstraszający. Stąd moje zainteresowanie rozwiązaniami "dla hobbystów" . Nie podejrzewam szlachetnych rycerzy metalowych rumaków o niskie pobudki, więc cieszą mnie Wasze zarówno zainteresowanie, jak i troska.

Pozdrawiam,
M
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto

Re: GSR 600 ''Blokada"

Post autor: AdamOSA »

Co do GSR niestety producent blokuje je na różne sposoby pewnie związane są z rynkiem na jaki leci . Widziałem praktycznie chyba wszystko w GSR co może upieprzyć życie . Od króćców / blokad otwarcia całkowitego przepustnicy / zwężka na dolotcie , po zmiany w ECU . Miałem kiedyś sztukę na której poległem i nawet zmiana ECU nie przyniosła oczekiwanych rezultatów a czas poświęcony na nią nie kalkulował się i odpuściłem ..
także nie ma złotego jednego środka na GSR . Większość z tych co przyjeżdżała miała blokady elektroniczne nie mechaniczne . Acha i blokuje się je nawet na 34KM co jest od razu wyczuwalne ...
To co powyżej zacznij od najtańszych najprostszych sposobów .. Najlepiej jak masz kumpla który nie boi się podstawić drugie ECU ...kluczyk zadziała w pobliżu pętli stacyjki ... Pamietaj że moto po wymianie ecu wymaga regulacji i objaw jak na przykład gaśnięcie może występować ..
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
ODPOWIEDZ