GSX 750 F problem z obrotami

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

C1ORZO
Podpatrywacz
Posty: 23
Rejestracja: śr, 9 cze 2021, 14:45
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: C1ORZO »

Siema,

Po przywitaniu się pozwolę zapytać kolegów w sprawie mojego problemu z silnikiem w Suzuki GSX750 F z 2003 roku. Silnik po zmianie wydechu na akcesoryjny (Dominator - stan nowy) miał problemy z prawidłową pracą. Do 5 tys. obrotów nie chce praktycznie jechać, silnik pracuje (dźwiękowo) jak w SV650. Po przekroczeniu mniej więcej 5 tys. obrotów idzie bardzo ostro. Gaźniki świeżo wyczyszczone w ultradźwiękach, sprawdzone i ustawione, zawory ustawione, filtr powietrza nowy, świece nowe, olej nowy. Mierzona była też kompresja na każdym z cylindrów około 8 bar lub lekko powyżej. Co to może być ? Gdzie szukać ? Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? Dodam że na wolnych obrotach pracuje normalnie, równo, wkręca się płynnie na wolnych.

Będę wdzięczny za sugestie i pomoc !

Pozdrawiam
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: harpoon »

Zanim zaczniesz pytać, dopełnij "formalności" :@ Swoje "twarzowe" zdjęcie, z którego można Cię rozpoznać, w avatar to coś niezbędnego...
Ot takie tu mamy zasady, że lubimy wiedzieć z kim rozmawiamy... Na razie zamykam... Daj znać na PW jak dodasz zdjęcie, wtedy odblokuję temat

EDIT: formalności dopełnione, odblokowane...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: KROPEK »

Kiedyś miałem starszy model "imbryka" miałem podobny problem. Okazało się, że brał lewe powietrze tzn. Połączenia gumowe gaźników z filtrem powietrza miały mikro pęknięcia i ssało. Mechanik zrobił coś takiego (zakleił taśmą połowę filtra powietrza), moto zupełnie inaczej chodziło. Możesz jeszcze mieć popękane membrany w gaźniku ale przy czyszczeniu pewnie by to zauważyli; no chyba że ....
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
C1ORZO
Podpatrywacz
Posty: 23
Rejestracja: śr, 9 cze 2021, 14:45
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: C1ORZO »

Mechanik sugerował zbyt niską kompresję i problem z zaciąganiem paliwa do 5 tys. obrotów. Czy to możliwe ? Membrany w dobrym stanie. Nie wiem od czego zacząć poszukiwania ? Czy iglica w gaźniku może być zbyt nisko i stąd "efekt" jakby kończyło się paliwo do 5 tys. obrotów a powyżej przyspieszenie jak przy silniku z turbiną.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: KROPEK »

Mi się wydaje, że iglica jakby była za nisko to na wyższych by miał problem bo potrzebuje więcej wachy, bardziej chyba przeczyścić (przedmuchać 😂) kranik 😉
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: KROPEK »

Ale żaden ze mnie znawca tematu
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: KROPEK »

Aha sprawdź czy po drodze nie masz założonego filtra paliwa jak jest to wymień może zawalony
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: Dany »

Zamontuj stary wydech i sprawdź czy jest tak samo.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: KROPEK »

Dany pisze: śr, 9 cze 2021, 23:19 Zamontuj stary wydech i sprawdź czy jest tak samo.
No właśnie, zmiana wydechu = dobra hamowania i dobry spec od regulacji 🤓
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
C1ORZO
Podpatrywacz
Posty: 23
Rejestracja: śr, 9 cze 2021, 14:45
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: C1ORZO »

Chce to zrobić w weekend i podmienić tłumik z powrotem, bardziej martwi mnie wynik tej kompresji. Z moich obliczeń wynika ze nominalnie powinno być 13,6 bar. Nie wiem gdzie szukać problemu.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: Dany »

Z kompresja a właściwie jej brakiem jest łatwiej. Przynajmniej łatwiej znaleźć.
Zrób próbę olejową i będziesz wiedział gdzie szukać i czy warto grzebać.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
C1ORZO
Podpatrywacz
Posty: 23
Rejestracja: śr, 9 cze 2021, 14:45
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: C1ORZO »

Czy kompresja może mieć związek z zasysaniem paliwa na średnich obrotach ? Czy regulacja wysokości iglicy może coś pomoc na niskie i średnie obroty ?
Synek
BS Brother
BS Brother
Posty: 171
Rejestracja: ndz, 15 lip 2018, 19:13
Województwo: śląskie
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 3

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: Synek »

Kompresja nie ma związku z zasysanym paliwem. O kompresji decyduje stan silnika. Moja rada jest taka, że zanim zaczniesz przestawiać iglice itp to podmień na wcześniejszy wydech i zobacz czy będzie jakaś różnica. Jak nie będzie żadnego efektu to wtedy dopiero podejmij kolejne kroki. Jak znaczniej grzebać naraz przy kilku rzeczach to możesz więcej zaszkodzić niż pomóc. A sprawdzałeś szczelność, tak jak proponowano w wcześniejszy postach? A wracając do kompresji to Dany napisał Ci co zrobić.
GS 500
gsx650f
tel. 728 557 584
C1ORZO
Podpatrywacz
Posty: 23
Rejestracja: śr, 9 cze 2021, 14:45
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: C1ORZO »

Mechanik dał taka diagnozę związana z kompresja stad moje pytanie. Planuje w weekend wykonać następujące czynności, założenie dB kilkera, podmiana tłumika, podmiana cewek zapłonowych na koniec iglice. Jakiś sprawdzony sposób na sprawdzenie szczelności ?
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: GSX 750 F problem z obrotami

Post autor: sky02 »

Nie wiem jaki jest ten wydech w środku ale jeżeli to jest pusty przelot to to jest klasyczny objaw. Nawet jak wymieniłeś dysze na większe w gaźniku żeby wyrównać braki w paliwie i go wystroiłeś (dlatego na ucho pracuje ładnie) to na niskich i średnich obrotach będzie dziura w momencie po pieronie. Dziura w momencie = nie chce się odpychać. Efekt zanika przy pracy na full otwartej manetce i wysokich obrotach.

Wsadź jakiś "db killer" nawet coś zmajstruj na szybko z kątownika metalowego i przykręconej do niego z jednej strony podkładki metalowej (średnica tak około 65% średnicy wydechu) a z drugiej przykręć do ścianki jak masz jakiś otwór.
Obrazek
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
ODPOWIEDZ