RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Off Road, Quad, Skuter, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Jacek

ODPOWIEDZ
SUZINAS
Śmigający po niebiańskich trasach
Posty: 528
Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Augsburg/Gliwice

RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja

Post autor: SUZINAS »

Ello,

czy ma ktos doswiadczenie w kwestii rejestracji motocrossa?

1 - czy taki motocykli musi miec jakas specjalna homologacje, czy jest to kwestia zamontowania oswietlenia, licznika, uchwytu pod rejestracje itp?
2 - czy RM-Zty maja alternator i jest to kwestia poprowadzenia instalacji, czy wiaze sie to z jakimis dodatkowymi przerobkami?

@covboy licze na Twoja wypowiedz w tym temacie :wink:

PzdR!
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
Jacek
Moderator
Moderator
Posty: 1715
Rejestracja: ndz, 5 lis 2006, 20:13
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja

Post autor: Jacek »

Również się przyłączam do pytań.
Poluje na DRZ 400E i wszystkie opinie, podpowiedzi i co tam jeszcze powinienem wiedzieć mnie interesują.
RM-Z 250 + GM500
tel. 502 341 006
Rostwór
BS Brother
BS Brother
Posty: 2428
Rejestracja: sob, 26 lut 2005, 16:07
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dubaj

Re: RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja

Post autor: Rostwór »

By motocykl zarejestrować, musi on posiadać homologację. Niestety crossy są motocyklami wyczynowymi i ze względu na nie spełnianie norm głośności, spalin oraz innych kwestii, a przede wszystkim przeznaczenia, jej nie posiadają. Dlatego, o ile dobrze się orientuję, nie można ich zarejestrować.
Co innego w przypadku motocykli enduro, które takową homologację posiadają, mimo, ze nie zawsze są wyposażone w oświetlenie. ale wynika to z przeróbek właścicieli, bo nowy motocykl z homologacją wychodzi z salonu z osprzętem drogowym.
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
Obrazek

rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 323
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń
Kontakt:

Re: RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja

Post autor: RaaF »

zgłębiłem temat rejestracji przy okazji nowego nabytku: KINGQUAD LT-A450Xi :), otóż od niesapełna dwóch lat nie da sie przeprowadzić homologacji dla pojazdów produkowanych seryjnie, albo jest homologacja producenta albo żadna, nie ma też juz czegoś takiego jak jednostkowy import i przeprowadzenie procedury homologacji. Pojazdy typy SAM też mają pod górke i możliwość homologacji jest czysto teoretyczna. Zatem brak homologacji (dopuszczenia do ruchu drogowego) = brak możliwości rejestracji. Mój quad choć K9 jest fabrycznie nowy i został tydzień temu uruchomiony w salonie, dotarł do mnei z 0 km przebiegu i 0,5 mt/h pracy :wink: . Homologacji nie ma i mieć nie może.
Ubezpieczyłem go OC (PZU kategoria quad w polisie nr VIN), ustawowo jest taki obowiązek najpóżniej w dniu rejestracji lub w przypadku nie rejestrowania w dniu wprowadzenia do ruchu (i tu ustawodawca nie rozróżnia czy chodzi o ruch drogowy czy używanie na bezdrożach). W przypadku kontroli na asfalcie grozi mi 100zł mandatu 1 pkt. karny za poruszanie sie pojazdem niedopuszczonym do ruchu ale OC posiadaczy pojazdów mechanicznych mam wiec kilka tysi za brak i holowanie nie grozi.
Jesli ktoś sie uprze na rejestracje pozostaje tylko rynek wtórny, jesli pojazd był juz rejestrowany w UE to o homologacje nikt pytać nie będzie i poprostu przerejestrują na nowego właściciela. Mozna też spotkac fabrycznie nowe ale z rocznika 2010/2011 juz zarejestrowane quady (był czas partyzantki kiedy prywatni importerzy, rzadziej salony "załatwiały" jednostkową homologacje w cenie 1000-1500 zł w pakiecie z badziewnymi kierunkami i lusterkiem) ale typowych crossów to nie spotkałem.
Były też kombinacje z uznaniem jako pojazd wolnobieżny (nie ma potrzeby rejestracji) czy rejestracją jako ciągnik rolniczy ale to też już przeszłość a z ciekawostek to w takim przypadku z tyłu musi być trójkąt ostrzegawczy i na wyposażeniu gaśnica :wink:
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV)
Obrazek
ODPOWIEDZ