GSX-R 600 K4 - opinie

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

ODPOWIEDZ
Oskar

GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: Oskar »

Rozważam zmiane motocykla na przyszły sezon i przymierzam sie do Gixxxera 600 K4. Przejrzałem pół internetu i opinii sie naczytałem różnych, ale najczęściej były to opinie ludzi, którzy testowali go dzień czy dwa. Chciałbym sie Was zapytać bracia i siostry co sądzicie o modelu K4. Po pierwsze czy nie jest on mały gabarytowo, tzn. czy mając ponad 180 cm wzrostu i ważąc ponad 80 kg nie będzie się na nim czuć jak na motorynce ? - pytam o to, ponieważ nie jeździłem tym modelem jeszcze, a obecny motocykl (jajko '06) jest raczej duże.
Poza tym mam pytanie czy 600 K4 jest na wtrysku ?
Na co patrzeć oglądając taki motocykl - trzeba na coś szczególnie zwracać uwagę czy raczej standardowo ?
Kolejnym pytaniem jest czy w ogóle patrzeć na K4 czy zbierać pięniądze dalej i przymierzać się do K6?
Z góry dzięki za każdą opinie - na pewno będą pomocne :)
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4258
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: Emil »

parę słów bylo tutaj http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... pinie+*600* ale zostanmy juz przy tym watku

z tego co mi sie wydaje to od 2000r (litry? 600 to bedzie 2002? albo litry 02 a 600 od K4) sa na juz na wtrysku, w kazdym razie k4 na pewno
przede wszystkim musisz sie przymierzyc bo nie oceni nikt za Ciebie czy to duzy moto czy nie
k4 jest odczuwalnie duzo wiekszy od nowszych modeli (wyzsze siedzenie /nawet jak nie to i tak trzeba ustawic tyl w gore zeby zaczal skrecac/ i rozklad masy, w rzeczywistosci sa bardzo zblizone rozmiarem)
180cm.. nie stresuj sie, nie jestes jakims Hubem czy innym strasznie wysokim osobnikiem :lol: ja mam kolo 176 i mam wrazenie ze gixy sa na mnie "skrojone na miare"

ps. a na motorynce sie zaj* jezdzi, pelna kontrola i ta nieokielznana moc :mrgreen: (jakis rok temu mialem na chwilke przyjemnosc po dluuzszej przerwie)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Oskar

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: Oskar »

Właśnie chcę się przymierzyć tylko te co mnie interesują są dość daleko, dlatego najpierw chcę opinie usłyszeć, żeby później nie jeździć na darmo. Jeśli K4 jest na wtrysku to już dobrze.
A jak jest z żywotnością silników w tych gixxxerach? W sumie K4 to za chwilę będzie miał 6 lat a w przypadku wysokoobrotowych silników to czy nie trzeba sie obawiać, że żywotność się powoli kończy?

Co do motorynki to nie wiem jaki miałeś egzemplarz, ale ja jeździłem taką co ciągle dwójka wypadała, co w przypadku dwubiegowej maszyny robi trochę problemów :) Dobra, nie robimy już off-topa.
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4258
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: Emil »

zywotnosc to jak z kazdym silnikiem, jak nie dbany to po 10kkm odpad a jak zadbany to po 100tys prawie jak nowy
ja osobiscie to sie pozbywalem zwykle motocykla jak mi sie gwarancja konczyla po 2ch latach, czyli okolo 40tys przebiegu i nie widze roznicy w dzialaniu silnika miedzy nowym a uzywanym, najwieksza roznica jest na samym poczatku, jakies 5tys - tlumik sie wypala czy cos i sie robi glosniejszy :/ poza tym dociera sie itp i troche inaczej reaguje na gaz; potem zmiany sa nie wyczuwalne

do cywilnej jazdy starsze konstrukcje sa wedlug mnie przyjemniejsze - bardziej gwaltownie oddaja moc i dzieki temu zupelnie nie czuc, ze maja jej mniej, wrecz przeciwnie :twisted:

ps. zauwazylem Twoja stopke ("TS 50 XK -> LS650 Savage -> GSX600F"), musze Ci powiedziec, ze po prostu.. :spoko: :beer:
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
mungo

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: mungo »

o gabaryty się raczej nie martw. Ja mam ponad 190 wzrostu i ok. 100 kg wagi i jeździło mi się właśnie na k4 super. Dużo lepiej się na nim czułem niż na swoim sv1000,ale to subiektywne odczucie...
Oskar

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: Oskar »

O, bardzo mnie pocieszyla ta opinia :) jesli masz 190 i 600ta K4 pasuje to mnie juz przekonuje...
Teraz przegladanie ogloszen i pewnie wiele motocykli bedzie trzeba obejrzec zanim trafi sie na odpowiedni egzemplarz.
Pit

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: Pit »

A myslales o 750 K4? To IMHO znacznie lepszy wybor.
I oszczedzilbys sobie klopotow zwiazanych ze sprzedaza 600 za rok, dwa. :wink:
Ostatnio zmieniony wt, 8 gru 2009, 22:28 przez Pit, łącznie zmieniany 2 razy.
karlo

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: karlo »

Co racja to racja. Gixer 750 k4/k5 to super sprzęt. Jeździłem k5 dwa sezony. Gabaryty ma 600 tylko źdźiebko większa pojemność i moc :). To była moja pierwsza Suza no i zakochałem się do końca życia. k4/k5 jest większy od k6/k7. Przy moim wzroście około 181 cm był dla mnie idealny i nie sądzę aby kilka centyli więcej wzrostu coś tu zmieni. Siedzisko kierowcy było na tyle duże że można było zmienić kilka pozycji w trakcie jazdy, żeby zmienić obiążenie nóg czy nadgarstków. Plecaczek też nie narzekał chociaż przyznam że 1000 k7 jest pod względem wożenia pasażera chyba wygodniejszy i to nie tylko moja opinia - żona może potwierdzić.
Przy zakupie zwróć uwagę na podstawowe rzeczy typu czy sprzęt nie jest aby po dzwonie itp bo generalnie ten model nie miał wad. Zwróć uwagę na łańcuch i zębatkę bo ich stan mówi poniekąd o użytkowaniu i dbaniu o sprzęt. Decyzja należy do Ciebie.
Oskar

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: Oskar »

Dzięki za rady :) Przegladajac ogloszenia duzo wiekszy wybor jest w 600ccm, ale w sumie nie spiesze sie az tak mocno, wiec moze pokaze sie jakies ciekawe 750ccm.
Na lancuch i zebatke bede zwracac uwage - to w sumie dobra rada, bo jak ogladalem wczesniej motocykle to glownie patrzylem na rame i silnik, a nie zwracalem uwagi na zabatki.
karlo

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: karlo »

Nie ma 750 w sprzedaży bo jak już ktoś kupi dobry egzemplarz to raczej nie sprzedaje. Ja swój sprzedałem bo niestety był po ślizgu (poprzedni właściciel), a ja niestety trochę pedantyczny jestem jeżeli chodzi o moto. Cały czas bolało mnie serducho jak patrzyłem na Suzi. Nowy właściciel oczywiście był przeze mnie o wszystkim poinformowany, zresztą gołym okiem widać było rysy. Popyt na 3/4 l jest większy niż na 600, zresztą widać to po aukcjach. Ps przy kupnie popatrz jeszcze na opony tzn data produkcji i jej stan. Zwróć uwagę na ciężarki na felgach, a dokładniej miejsca gdzie były zakładane (prawie zawsze można je dostrzec). Duża ilość widocznych miejsc gdzie były zakładane ciężarki świadczy o częstych zmianach opon. Może być sytuacja taka, że ktoś śmigał np. na torze i oponki były wymieniane dość często, a sprzętu katowanego na torze raczej bym nie brał. Może być też tak, że jest niewelki przebieg motocykla, a np tylnia zębatka jest wyjechana na maxa, a dodatkowo łańcuch dociągniety jest na full i wisi jak ptaszek u impotenta :lol: . To też może świadczyć o exploatacji moto. Spotkałem się już z sytuacją gdzie ludziska śmigali bez liczników (mój znajomy to praktykował) co by nie nabijać km-ów. Popatrz też na kolektory, w k4/k5 600/750 powinny być złotawo srebrne. Jeśli są niebieski to znaczy, że były mocno grzane :angry_smile: !! . Niektórzy próbują to ukryć barwiąc kolektory na czarno - chemicznie. Osobiście spotkałem się z jednym takim ekzemplarzem, gdzie właściciel tłumaczył że to niby tuning, ale póżniej okazało się że ten moto to dwuślad, który ładnie wchodzi w prawy zakręt, a w lewo za cholerę nie chciał. Popatrz też czy nigdzie sprzęt nie pluje olejem, zwłaszcza z pokryw bocznych - np. pokrywy impulsatora. Najlepiej sprawdzić to palcami - przejechać po uczczelce łączącej pokrywę z blokiem silnika. Zwróć uwagę czy w oleju silnikowym nie ma wody. Jeśli jest woda w okienku poziomu oleju robi się biało-żółta kasza - być może uszczelka pod głowicą jest przedmuchana. Zobacz też grzanie silnika czy przy 105* C włącza się wiatrak. Ale się rozpisałem. Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4258
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: GSX-R 600 K4 - opinie

Post autor: Emil »

bardziej bym bal sie sprzetu po gumowaniu niz torze, na torze wcale sie jakos duzo mocniej nie katuje /nie mowie o sprzetach uzywanych typowo turystycznie, ale moj gix na razie nie jest na sprzedaz a suzinas juz "opylil" ;) / (te silniki przeciez sa zaprojektowane do takiej pracy, niektorzy gorzej katuja na ulicy), poza tym na torze sie przed jazda rozgrzewa sprzeta a nie od razu palnik, dba sie zeby bylo wszystko sprawne, czesto zmienia sie olej, filtry itp a sprzet po gumowaniu to zwykle dwuslad albo i wiecej, z rozwalona skrzynia, panewkami i zawieszeniem (i sprzeglem, ale to na torze akurat mocniej dostaje - tylko z tego co wiem to stosunkowo tani element, cos kolo 200zl)

slady po ciezarkach mozna zetrzec, bardziej o torowym przebiegu powie wyposazenie i np. zuzycie śrob przy kolach i zaciskach hamulcowych - tam dosyc latwo zauwazyc (a z tymi elementami trzeba uwazac, te badziewne srobki kosztuja prawie 100zl sztuka! /szpikulce prowadzace klocki akurat mialem przyjemnosc wymieniac/) i sroba tylnej osi oraz gwint tylnej oski itp

panowie, na temat :angry_smile:
dla przypomnienia: GSX-R 600 K4 - opinie
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
ODPOWIEDZ