SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Pawel9506

SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Post autor: Pawel9506 »

Witam.
Przy nagłym dodawaniu gazu czy ostrym przyśpieszaniu z tłumika leci czarny dym. Zrobiłem w niej regulacje/synchronizację czujników, czyli m.in synchronizacja przepustnic, regulacja TPS itd. Sprawdziłem też luzy zaworowe i są w normie. Błędy sprawdzałem i żadnego nie wyświetla. Ciśnienie pompy również i dobija do 3 barów. Wydajność pompy ~270ml/10s. Wyczyściłem też filtr i odstojnik w pompie paliwa. Niestety po tych zabiegach problem pozostał bez zmian. Zbliża mi się wymiana rozrządu (przód: napinacz całkowicie wysunięty, tył: pozostały 3 ząbki) mimo,że na liczniku niespełna 50tyś. km

Tłumik mam przelotowy i założony filtr powietrza o zwiększonym przepływie (coś typu K&N i jest on wyczyszczony i nasączony).


Z podejrzanych rzeczy zauważyłem:
1. luzy na przepustnicach sterowanych elektronicznie,
2. Podciekające wtryskiwacze? - widać na nich malutką krople, są po prostu mokre i nie wiem czy tak być powinno. Wyciągnąłem je i pokręciłem rozrusznikiem aby sprawdzić jak pylą... mgiełka jest raczej ładna, ale tak jak pisałem wcześniej, po wtrysku pozostaje mała kropla w tej otoczce obok tych czterech dziurek którymi wylatuje paliwo. Dodam jeszcze ,że w ubiegłym sezonie podczas odpalenia poczułem benzynę i zobaczyłem ,że z wężyka łączącego oba wtryski cieknie paliwo, wymieniłem go więc i przestało cieknąć.
3. Możliwe,że uszkodzone mam ssanie? Czasami mam problemy z zapaleniem na zimnym silniku (muszę dodać gazu i wtedy ładnie zapali), a jak już odpali to dopóki silnik się nie zagrzeje to obroty mam bardzo niskie (około 1100obr/min). Jak już się nagrzeje to jest normalnie czyli Ok.1400obr.
4.na przedniej przepustnicy jest nieszczelność. Jak w nią dmucham to słychać jak gdzieś uchodzi powietrze-powinno tak być? Na tylnej przepustnicy jest cicho i powietrze nie uchodzi.
5.wczoraj zauważyłem wyciek paliwa z jednej z tych dwóch rurek, które wychodzą ze spodu zbiornika (nie przelałem paliwa poza korek). Wyciek nie był duży, ale na wyniku spalania robił swoje... Zatkałem tą rurkę i tu moje pytanie czy nic się przez to nie stanie? :p

W ubiegłym sezonie kopciła podobnie,ale o wiele mniej niż w obecnym, stąd zacząłem się tym poważnie martwić :/

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.

Pozdrawiam.
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Post autor: bohas »

To napisz jeszcze jakie masz spalanie, (miasto, trasa) jeśli sprawdzałeś ??
Czarny dym i świece, to ewidentnie zbyt bogata mieszanka w paliwo. Wszelkie wycieki paliwa pomiędzy zbiornikiem a wtryskami są na pewno nie wskazane ze względu na ryzyko pożaru jak i zwiększone zużycie paliwa, natomiast nie maja one wpływu na czarny dym.
Pawel9506 pisze:Tłumik mam przelotowy i założony filtr powietrza o zwiększonym przepływie (coś typu K&N i jest on wyczyszczony i nasączony).
W takiej sytuacji powinno przeprowadzić się strojenie kompa. Przeprowadzałeś coś takiego ??
Pawel9506 pisze:Podciekające wtryskiwacze? - widać na nich malutką krople, są po prostu mokre i nie wiem czy tak być powinno. Wyciągnąłem je i pokręciłem rozrusznikiem aby sprawdzić jak pylą... mgiełka jest raczej ładna
Na oko się tego nie sprawdza. Zawsze można dać jakiemuś specjaliście do sprawdzenia.
Pawel9506 pisze:3. Możliwe,że uszkodzone mam ssanie?
Na 99% tak, bo zimny silnik bez ssania kiepsko się uruchamia i tak jak piszesz, jak już odpali to ma zaniżone obroty. Musiałbyś sprawdzić czujnik, który odczytuje temperaturę cieczy. (nie miałem nigdy SV więc nie wiem gdzie jest umiejscowiony).

Ps. Poczytaj dokładnie ten wątek znaleziony na innym forum i zrób po kolei regulacje jak jest tam opisane. KLIK
Pawel9506

Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Post autor: Pawel9506 »

10% miasto, 90% trasa 5.4l/100km.

Z takim filtrem i tłumikiem już kupiłem tą SV. Była sprowadzona z Francji i nie wiem czy tam ktoś stroił kompa/wgrywał nowe mapy. W każdym bądź razie ja tego nie robiłem. (Jutro może podmienie ECU od SV650 k3 kumpla i sprawdzę czy kopci).

Dokładnie z tego wątku korzystałem kiedy robiłem jej serwis. Lecz osobiście to mam pewne zastrzeżenie co do tego ssania ponieważ przez luzy na przepustnicach ciężko było złapać to 1.21 V na tym czujniku od ssania i być może przez to mam problemy z odpaleniem choć przy ostatniej regulacji (było ich już 3 podczas maja) chyba "dogodziłem" bo zaczęła lepiej odpalać na zimnym silniku, lecz obroty nadal te same. Sprawdzę tan czujnik temperatury. Z tego co wiem to są takie dwa... w chłodnicy i w termostacie. Więc który wziąć pod lupę?
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Post autor: bohas »

Pawel9506 pisze:Z tego co wiem to są takie dwa... w chłodnicy i w termostacie. Więc który wziąć pod lupę?
Ten z chłodnicy będzie odpowiadał za włączenie wentylatora więc raczej ten na termostacie.
Pawel9506

Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Post autor: Pawel9506 »

Przypomniałem sobie , że jest chyba jeszcze jeden (obok filtra oleju) zakryty taką czarną gumą. Chyba, że to coś innego jest.
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Post autor: bohas »

Pawel9506 pisze:Przypomniałem sobie , że jest chyba jeszcze jeden (obok filtra oleju) zakryty taką czarną gumą. Chyba, że to coś innego jest.
To jest czujnik ciśnienia oleju.

Ps. OT - Czekamy na twarzowy avatar !!
karus

Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Post autor: karus »

Ta próba na innym ECU coś dała?
Mi 5,4 nigdy nie spaliła zawsze jest to 7.

U mnie było to samo z przeciekającymi wężykami...
Fajny ten przewodnik, zmieniałem tłumik i nic nie robiłem więc chyba spróbuje tej regulacji, choć wszystko jest raczej ok, mam nadzieje że nie zpaprzę.
Pawel9506

Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece

Post autor: Pawel9506 »

Tego czujnika wykręcał nie będę bo na pewno jest sprawny. Teraz po regulacji ostatniej (fast idle ustawiłem na 1.24V zamiast 1.21V. Luzy na przepustnicach...) obroty na zimnym silniku wzrastają na 2-3s do 1800obr. po czym spadają do 1200 obr. a na rozgrzanym jest 1400obr.

Karus i co z tymi wężykami zrobiłeś? Ja zaślepiłem ten którym mi paliwo wyciekało i tak jeżdżę.

Podmiany ECU niestety jeszcze nie zrobiłem, lecz jak tylko dorwe to ECU kolegi to dam znać jakie rezultaty wyszły.



ED: Dziś znalazłem w tej odmie (PAIR) dość dużo oleju. Najwięcej było na tylnym cylindrze w tym czarnym gdzie znajduje się membrana. Nieco mniej było na przednim cylku. Wyczyściłem to wszystko dokładnie i tą tuleje która łączy głowicę z pokrywą zaworów złożyłem na silikonie (możliwe , że ten mały gumowy uszczelniacz przepuszczał olej). Po wyschnięciu silikonu i odpaleniu dymienie pozostało bez zmian :/

Dodam jeszcze, że jak dodaje płynnie gazu aż do odcinki to nie kopci. Dopiero jak odcina zapłon to troszkę na niebiesko zadymi.


Zmierzyłem kompresję: tył 13bar, przód 12.5bar
ODPOWIEDZ