Suzuki GSX750F Naprawa skrzyni biegów

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

martines
Zmieniacz Żarówek
Posty: 56
Rejestracja: ndz, 10 sty 2016, 14:26
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Wurzburg/Bawaria, w Polsce- Podlasie
Otrzymane Polubienia: 1

Suzuki GSX750F Naprawa skrzyni biegów

Post autor: martines »

Witam,

Ostatnio zakupiłem od znajomego imbryka w dość atrakcyjnej cenie. Miało być padnięte sprzęgło ale niestety rzeczywistość okazała się trochę inna :)
Okazało się że posypała się skrzynia. Po odkręceniu miski wyjąłem z niej garść połamanych zębatek.
No cóż pozostała jedynie naprawa :) przynajmniej się czegoś nauczę :)
Wyjąłem silnik aby dokładniej ocenić wielkość strat. Po oględzinach okazało się że totalne spustoszenie: ocalał jedynie wałek z automatem i wałek z wodzikami no i kilka pojedynczych trybów, reszta to złom.
Pytanie do tych którzy mieli przyjemność to rozbierać :)
Czy żeby wybabeszyć całą skrzynie trzeba jednak połowić silnik na wale (czyli cały dolny karter) czy da się pojedyncze wałki wybić stronami?
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
martines
Zmieniacz Żarówek
Posty: 56
Rejestracja: ndz, 10 sty 2016, 14:26
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Wurzburg/Bawaria, w Polsce- Podlasie
Otrzymane Polubienia: 1

Re: Suzuki GSX750F Naprawa skrzyni biegów

Post autor: martines »

Tak więc z autopsji i dla potomnych:
Wymiana skrzyni tylko przez połowienie silnika na wale. Całość mniej więcej na zasadzie plug&play czyli:
- Po wyjęciu silnika a przedtem spuszczeniu oleju, ja zacząłem od wykręcenia alternatora oraz demontażu sprzęgła.
- wywracamy silnik do góry nogami
- Zdejmujemy boczne pokrywy
- Zdejmujemy miskę olejową i ssak oleju
- po czym zdejmujemy dolny karter (większość śrub znajduje się na dolnej części czyli 21 + dwie imbusowe pod filtrem oleju, na wierzchu silnika jest 4 + dwie imbusowe i jeszcze dwie nakrętki, jedna przy wałku zdawczym i jedna przy sprzęgłowym po przeciwnej stronie, jest jeszcze jeden wkręt przy impulsatorze na tzw. słoneczku, wałek automatu i wodziki zostają w górnym karterze więc nie musicie ich demontować)
- wyjmujemy starą skrzynię (dwa wałki: sprzęgłowy i zdawczy)
- wkładamy nową (na łożyskach tocznych są specjalne kołki ustalające tak więc zwróćcie uwagę przy demontażu skrzyni, na łożyskach igiełkowych są specjalne otwory które muszą pasować do kołków w karterze)
- zakładamy karter ( zwróćcie uwagę na to aby prawidłowo założyć wodziki oraz żeby posmarować panewki w karterze niewielką ilością oleju)
Radzę ostrożność przy dokręcaniu szpilek bo są bardzo miękkie i posiadają przewężenie zaraz za gwintem gdzie lubią się ukręcać. Ja sam ukręciłem dwie :)
- zakładamy ssak, miskę olejową i boczne dekle

Jeśli chcecie możecie też przy okazji rozkręcania wymienić łożyska i uszczelnienia.

Nie licząc wyjęcia silnika i sprzęgła całość nie zajmie wam więcej niż 3 godziny.
Mi zajęło trochę więcej z racji powtórnego demontażu karteru z powodu ukręconych szpilek :)
Jeśli już ukręcicie i jeśli stało się to poniżej linii karteru, spróbujcie najpierw naciąć rowek dremelem i wykręcić płaskim śrubokrętem. Jeśli to się nie uda kupcie tzw. wykrętaki (taki śmieszny gwintownik z lewym gwintem) dopiero jak wszystko zawiedzie próbujcie rozwiercać mniejszą średnicą i wydłubywać stary gwint.
Całość złożona na uszczelki silikonowe ale jeśli chcecie to możecie kupić oryginalne.
To tyle z naprawy skrzyni biegów :) Na razie silnik skręcony do kupy czeka na montaż w ramie :)
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: Suzuki GSX750F Naprawa skrzyni biegów

Post autor: KROPEK »

Dobra robota :ok2:
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
ODPOWIEDZ