Zimno, nie ma jeszcze jak jeździć, więc siedzę i kombinuję.
Co daje regulacja tylnego zawieszenia oprócz eliminacji dobijania, gdy jedzie się z pasażerem i bagażem? Czy jeżdżąc samemu uzyskam coś, ustawiając je na bardziej miękkie? Jeśli ważę około 70 kg, czy zbyt miękkie zawieszenie może w jakiś sposób pogorszyć stabilność podczas jazdy?
VZ800 - regulacja tylnego zawieszenia
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 349
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: VZ800 - regulacja tylnego zawieszenia
Twardsze zawieszenie będzie stabilniejsze w trakcie jazdy. Nie będzie tak bujać i pływać w zakrętach, przy hamowaniu czy przy przyspieszaniu. Nazwijmy to będzie bardziej "sportowo" - oczywiście musi też mieć możliwość pracowania, a nie być całkiem sztywne.
Z drugiej strony miękkie zawieszenie to komfort dla tyłka i kręgosłupa na zwykłych nierównościach na naszych gładkich drogach, za miękkie znowu dobije na dużej dziurze.
Dla punktu odniesienia ja ważę bliżej 80 kg. Z tego co kiedyś wyczytałem to fabrycznie motocykle są ustawiane na około 75kg. W Boulevardzie regulacja jest od 1 - miękko do 7 - twardo. Fabrycznie jest 4 i solo jeździło mi się spoko nigdy nie chciało mi się regulować. Po pierwszej wycieczce wspólnie z żoną kiedy nas parę razy dobiło na dziurze czy progu zwalniającym przestawiłem na 5. Teraz wspólnie jest miekko i komfortowo ale nie dobija, a we dwójkę raczej nie szaleje. A solo lepiej mi się jeździ w zakrętach i motocykl chętniej współpracuje, a tyłek daje jeszcze radę nawet przy całodniowych wypadach z fragmentami po szutrach i kamieniach.
Można też do tego podejść "naukowo" i zmierzyć ugięcie motocykla pod twoim ciężarem i odnosić to do całkowitego skoku zawieszenia. Ale nie da siętego zrobić w pojedynkę a jak jeszcze chcesz to ustawiać pod jazdę z plecakiem to potrzeba zaangażować pół rodziny.
Reasumując przy twojej wadze ustawiłbym na fabryczną wartość i zmieniał tylko jeżeli jeździsz z wypełnionymi sakwami lub z pasażerem. Jak jedno i drugie to koniecznie usztywnij może i o 2 pozycje.
Z drugiej strony miękkie zawieszenie to komfort dla tyłka i kręgosłupa na zwykłych nierównościach na naszych gładkich drogach, za miękkie znowu dobije na dużej dziurze.
Dla punktu odniesienia ja ważę bliżej 80 kg. Z tego co kiedyś wyczytałem to fabrycznie motocykle są ustawiane na około 75kg. W Boulevardzie regulacja jest od 1 - miękko do 7 - twardo. Fabrycznie jest 4 i solo jeździło mi się spoko nigdy nie chciało mi się regulować. Po pierwszej wycieczce wspólnie z żoną kiedy nas parę razy dobiło na dziurze czy progu zwalniającym przestawiłem na 5. Teraz wspólnie jest miekko i komfortowo ale nie dobija, a we dwójkę raczej nie szaleje. A solo lepiej mi się jeździ w zakrętach i motocykl chętniej współpracuje, a tyłek daje jeszcze radę nawet przy całodniowych wypadach z fragmentami po szutrach i kamieniach.
Można też do tego podejść "naukowo" i zmierzyć ugięcie motocykla pod twoim ciężarem i odnosić to do całkowitego skoku zawieszenia. Ale nie da siętego zrobić w pojedynkę a jak jeszcze chcesz to ustawiać pod jazdę z plecakiem to potrzeba zaangażować pół rodziny.
Reasumując przy twojej wadze ustawiłbym na fabryczną wartość i zmieniał tylko jeżeli jeździsz z wypełnionymi sakwami lub z pasażerem. Jak jedno i drugie to koniecznie usztywnij może i o 2 pozycje.
Ostatnio zmieniony śr, 17 lut 2021, 19:49 przez sky02, łącznie zmieniany 1 raz.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 82
- Rejestracja: pt, 6 mar 2020, 21:19
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok, Starosielce
- Otrzymane Polubienia: 5
Re: VZ800 - regulacja tylnego zawieszenia
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź
Suzuki Marauder VZ800 2000