VZ800 - regulacja tylnego zawieszenia

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
draakhul
Zmieniacz Żarówek
Posty: 82
Rejestracja: pt, 6 mar 2020, 21:19
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok, Starosielce
Otrzymane Polubienia: 5

VZ800 - regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: draakhul »

Zimno, nie ma jeszcze jak jeździć, więc siedzę i kombinuję.
Co daje regulacja tylnego zawieszenia oprócz eliminacji dobijania, gdy jedzie się z pasażerem i bagażem? Czy jeżdżąc samemu uzyskam coś, ustawiając je na bardziej miękkie? Jeśli ważę około 70 kg, czy zbyt miękkie zawieszenie może w jakiś sposób pogorszyć stabilność podczas jazdy?
Suzuki Marauder VZ800 2000
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 346
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 4

Re: VZ800 - regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: sky02 »

Twardsze zawieszenie będzie stabilniejsze w trakcie jazdy. Nie będzie tak bujać i pływać w zakrętach, przy hamowaniu czy przy przyspieszaniu. Nazwijmy to będzie bardziej "sportowo" - oczywiście musi też mieć możliwość pracowania, a nie być całkiem sztywne.
Z drugiej strony miękkie zawieszenie to komfort dla tyłka i kręgosłupa na zwykłych nierównościach na naszych gładkich drogach, za miękkie znowu dobije na dużej dziurze.

Dla punktu odniesienia ja ważę bliżej 80 kg. Z tego co kiedyś wyczytałem to fabrycznie motocykle są ustawiane na około 75kg. W Boulevardzie regulacja jest od 1 - miękko do 7 - twardo. Fabrycznie jest 4 i solo jeździło mi się spoko nigdy nie chciało mi się regulować. Po pierwszej wycieczce wspólnie z żoną kiedy nas parę razy dobiło na dziurze czy progu zwalniającym przestawiłem na 5. Teraz wspólnie jest miekko i komfortowo ale nie dobija, a we dwójkę raczej nie szaleje. A solo lepiej mi się jeździ w zakrętach i motocykl chętniej współpracuje, a tyłek daje jeszcze radę nawet przy całodniowych wypadach z fragmentami po szutrach i kamieniach.

Można też do tego podejść "naukowo" i zmierzyć ugięcie motocykla pod twoim ciężarem i odnosić to do całkowitego skoku zawieszenia. Ale nie da siętego zrobić w pojedynkę a jak jeszcze chcesz to ustawiać pod jazdę z plecakiem to potrzeba zaangażować pół rodziny.

Reasumując przy twojej wadze ustawiłbym na fabryczną wartość i zmieniał tylko jeżeli jeździsz z wypełnionymi sakwami lub z pasażerem. Jak jedno i drugie to koniecznie usztywnij może i o 2 pozycje.
Ostatnio zmieniony śr, 17 lut 2021, 19:49 przez sky02, łącznie zmieniany 1 raz.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
draakhul
Zmieniacz Żarówek
Posty: 82
Rejestracja: pt, 6 mar 2020, 21:19
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok, Starosielce
Otrzymane Polubienia: 5

Re: VZ800 - regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: draakhul »

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :relaxed:
Suzuki Marauder VZ800 2000
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VZ800 - regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: szahmat »

Skaju drugi :muscle: Dzięki za zaangażowanie :slightly_smiling_face:
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
ODPOWIEDZ