Marauder 125 moc problemów :)

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
mleki
Podpatrywacz
Posty: 3
Rejestracja: pn, 13 lut 2023, 22:46
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie / UK

Marauder 125 moc problemów :)

Post autor: mleki »

Witam wszystkich , jestem tu świeżakiem , sporo grzebię przy swoich czterokołowcach ale jeśli chodzi o motocykle oraz elektrykę jestem ciemny jak afrykańczyk.
W swoim życiu około 30 lat temu rozebrałem do ostatniej śrubki i ponownie złożyłem WSK 125 , nawet potem jeżdziła , ale to koniec mojej przygody z naprawami jednośladów... Ostatnio nadarzyła się okazja zakupu niesprawnego Maraudera więc zanabyłem rzeczony z zamiarem uruchomienia :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Sprawa wygląda tak : bike stał nie używany kilka dobrych lat w ogrodzie. Po przywiezieniu do domu podłączyłem pod aku i ok - kręci , ale oczywiście nie pali , wyciągnąłem gaznik rozebrałem i w miarę możliwości wyczyściłem ( wciąż czekam na zamówioną myjkę ultradzwiękową ) . Po montażu gaznika nadal nie pali ale mnie to nie dziwi bo pewnie nie wyczyściłem jak należy. Ale pojawił się inny problem , otóż motór przestał kręcić , kontrolka zapłonu przestała się palić , rozrusznik pali na krótko ale też na początku wystarczyło że podałem mu plus z aku a teraz żeby zakręcił muszę także podpiąć minus. W tak zwanym międzyczasie wymieniłem przekażnik rozrusznika ale jakoś mam przeczucie że to coś innego.
Tu kolejny problemik , nie potrafię sprawdzić czy te przekazniki są dobre , nie pracują obydwa , nowy i stary , mierzyłem coś tam na podstawie filmików z youtuba ale pokazuje mi całkowicie inne wartośći. Nie pamiętam jak to było dokładnie ale na samym początku kiedy jeszcze kręcił miałem światła , kierunki itp. , następnie światła wcięło i tylko paliło się tylne a chyba raczej światło stopu. Przejrzałem jak mi się wydaje całą instalację , popsikałem do kostek , sprawdziłem podłączenie masy oraz dołożyłem jeden przewód masowy i nic. Chciałbym sprawdzić przekazniki , regulator napięcia i co tam jeszcze trzeba , ale nie wiem jak to zrobić. Acha , przycisk starteru na kierownicy też rozebrałem i wyczyściłem. Bardzo proszę o pomoc , nie chciałbym oddawać go do kogoś do naprawy a tylko zrobić to samemu bo w tym właśnie cała frajda. Może znajdzie się ktoś z UK , ja mieszkam na południu - Canterbury.
Dzięki z góry no i czekam :relaxed:
bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1381
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Marauder 125 moc problemów :)

Post autor: bogdi64 »

o rzesz, jasnowidza tu nie znajdziesz, jedyne to zacząć od początku skoro było a nie ma ? - sam gaźnik to najmniejszy problem, bo nawet jak nie zapali to postrzela, pokaszle itp, skoro jest problem z prądem to już wiesz czego szukać, za miast myjki to za tą kasę pogadaj z elektrykiem motocyklowym i do póki nie pojawi się iskra na świecy to nie bierz się za inne roboty
Stary, zastany, niepalący (z jakiegoś powodu ktoś go odstawił) to zabawka dla hobbysty z wiedzą, który nie wie co robić z czasem i jeszcze większą zawartością kieszeni
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach :)
A1 RH-
tel. 0603 765 563
mleki
Podpatrywacz
Posty: 3
Rejestracja: pn, 13 lut 2023, 22:46
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie / UK

Re: Marauder 125 moc problemów :)

Post autor: mleki »

bogdi , dzięki za odpowiedz i wiem że chciałeś dobrze ale niestety nie odpowiedziałeś na ani jedno moje pytanie a tylko piszesz takie rzeczy o których przecież każdy wie , wiem że to stary nie palący motocykl , wiem że to kupa problemów i roboty ale to przecież moje zmartwienie , nie mam 15-stu lat i wiem co robię. Jaki jasnowidz ? Przecież ja nie pytałem gdzie tkwi problem tylko jak multimetrem przetestować elektrykę bo się na tym nie znam , pewnie i tak powoli bym do tego doszedł , opisałem tylko co już zrobiłem i tyle , nie pisałem też że gaznik to problem. Stać mnie aby oddać cały motocykl do remontu ale pisałem że nie o to chodzi , chyba że czytałeś pobieżnie :relaxed: , ale dziękuję tak czy inaczej za zainteresowanie.
Edit: iskra na świecy była .
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5609
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 123
Otrzymane Polubienia: 15
Kontakt:

Re: Marauder 125 moc problemów :)

Post autor: Dany »

Sprawdź w pierwszej kolejności stacyjkę.
To pierwszy element który rozłącza prąd (a właściwie steruje załączeniem/rozłączeniem prądu).
Przełącznik killswitch i przekaźniki dalej po drodze.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2185
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Marauder 125 moc problemów :)

Post autor: harpoon »

Może to głupie pytanie, ale posprawdzałeś bezpieczniki?
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Bodzio66665
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 332
Rejestracja: ndz, 26 sty 2020, 17:49
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Marauder 125 moc problemów :)

Post autor: Bodzio66665 »

mleki pisze: śr, 15 lut 2023, 19:32 ....rozrusznik pali na krótko ale też na początku wystarczyło że podałem mu plus z aku a teraz żeby zakręcił muszę także podpiąć minus.....
Sprawdzaj dokładnie masę, bo z tego co napisałeś to tam szukałbym przyczyny. Napisałeś że dołożyłeś przewód masowy, ale moim zdaniem gdzieś nie ma masy może np. w stacyjce.
Nie jedź szybciej niż Twój Anioł stróż potrafi latać...

Suzuki Bandit GSF600S - sprzedany
Suzuki DL 650 V-Strom - aktualnie
ODPOWIEDZ