Czarny dym :(

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
mucha

Czarny dym :(

Post autor: mucha »

Czy ktoś z szanownych użytkowników forum wie, co może być przyczyną wydobywania się czarnych dymków z wydechu :?:. Dodam iż dzieje się to tylko przy "przegazowaniu", nie są to jakieś makabryczne kłeby, ale jednak. Spotkałem się z opinią: "ten typ tak może mieć, nie jest stworzony do kręcenia", dla mnie to troche dziwne stwierdzenie :roll: .
P.S
Wydechy wybebeszone, motocykl jak w podpisie, chodzi jak zegarek.
Moto

Dym

Post autor: Moto »

Witam
Prawdopodobnie masz stare paliwo, albo kiepskie paliwo.
Ja w swoim VZ-ecie mam podobnie jak zatankuję byle co to czasem puszczę małego dymka przy przegazówce.
Oczywiście może to być objaw złego dopalania mieszanki, lecz zanim pojedziesz do serwisu zmień fuel na jakiegoś pewniaka np. HELL V-power :o)
Jeśli dolegliwość nie ustąpi to trzeba wyregulować gaźniki
Generalnie bez paniki.

Pozdrawiam
Krzysiek

P.S.
To nie wtrysk to się „łatwo” koryguje
mucha

Post autor: mucha »

Tankuję tylko na Shellu (95, czasami V), a to z prostego powodu, jest to jedyna w miarę pewna stacja w Siedlcach :evil: . Gaźnik (tak u mnie jest 1) był sprawdzany rok temu na zegarze wakuometrycznym i wszystko było w porządku, przy okazji zmienione były świece i filtr powietrza. W związku z tym, odrzucam teorię dotyczącą złego dopalania mieszanki (przynajmniej z powodów "technicznych"), może rzeczywiście to paliwo :roll: , zaleję (VP) i będę obserwował.
P.S
Zero paniki pytanie nurtująco-kontolne :D .
Pytam bo:
1. Kto pyta nie błądzi.
2. Wolę zapytać i nie obudzić się "z ręką w nocniku".

Pozdrawiam.
Dom

Post autor: Dom »

hejo,
jezdze VZ800, szczegolnie na poczatku sezonu przygazowka na nierozgrzanym silniku ma wlasnie efekt w postaci ciemnego dymu, po rozgrzaniu jest spoko...
prawdopodobnie powinienes zlecic regulacje zaworow i synchronizacje gaznikow
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

jest jeszcze jedna przyczyna czarnego dymu - spalanie oleju w komorze razem z paliwem, przyczyny dwie mogą być, wychechłany cylinder, tłok i pierścienie, albo uszczelniacze zaworowe. Tak czy inaczej radzę dobrze sprawdzać poziom oleju, bo można się nieźle przejechać. Najczęściej właśnie silniki biorące olej dymią gdy wykręcamy silnik na max. i puszczamy mu obroty gwałtownie, wtedy leci piękna chmurka z wydechu.

miejmy nadzieję że w twoim przypadku chodzi albo o złe paliwo, albo o rozregulowany gaźnik.

:devil:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Moto

Olej

Post autor: Moto »

Witam ponownie.
Z tego co się orientuję to olej w spalaniu daje dym biały.
(np. 2-takt)

Pozdrawiam
Krzysiek
Vz800 Czysta Desperacja
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

w 2-takcie dym jest biały, a w 4-takcie czarny :P
miałem taki manewr z moim smokiem więc piszę opierając się na swojej praktyce, która wyglądała tak - 2 L oleju na 1000km, miałem już jajko na cylindrze 0,05mm.
Wiedza teoretyczna pochodzi z książki "Naprawa samochodów osobowych" z roku 1971 gdzie pisze co następuje:
-Objawem zbyt bogatej mieszanki jest zwykle czarny lub biały dym z rury wydechowej podczas zwykłej pracy silnika
-w silnikach 4-suwowych dymienie spowodowane spalaniem oleju najlepiej zaobserwować przy parokrotnym przegazowaniu silnika. Jeśli przy zwalnianiu pr\obr i przyspieszaniu wydobywa się z rury wydechowej to zwykle znaczy to że silnik spala olej.

Dymienie należy sprawdzać po dokładnym rozgrzaniu silnika, gdyż zimny silnik z zasady dymi troszkę.


pozdrawiam :devil:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
mucha

Post autor: mucha »

1. Gazowanie zimnego silnika- nigdy w życiu :!:
2. Zawsze myślałem, że spalanie oleju daje niebieski dym :roll: .
3. Spalanie oleju, owszem występuje, ale nie większe niż "przewiduje norma".
Darek
Śmigający inaczej...
Posty: 309
Rejestracja: wt, 15 lut 2005, 13:29
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Grimstad

Post autor: Darek »

cze. według mnie za bogata mieszanka,lub zawalony filtr powietrza.
XJR 1300 na ohlinsah
Moto

Dymek

Post autor: Moto »

Witam (raz jeszcze)
Co do koloru dymu to boję się że nie miałem racji – spalany olej (w 4rotakcie) to niebieskawa „mgiełka” :o)
A co do zbyt bogatej mieszanki to jest prosta metoda by to sprawdzić!
Zużycie paliwa wzrośnie!

Jestem ciekaw jaka jest prawdziwa przyczyna tego dymienia

Pozdrawiam
Krzysiek
Vz800 Czysta Desperacja
Moto

Dymek

Post autor: Moto »

Panowie !
Właśnie znalazłem ciekawą rzecz w książce serwisowej:
Objaw: Brudny lub ciężki dym z wydechu
Prawdopodobna przyczyna: za dużo oleju w silniku
Rozwiązanie: Usuń nadmiar oleju z silnika

Może po prostu przesadziłeś przy „transfuzji”

Pozdrawiam
Krzysiek
Vz800 Czysta Desperacja
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

sprawdź i daj znać co było przyczyną bo sam jestem ciekaw :?:
:devil:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
mucha

Post autor: mucha »

Jak będę w Siedlcach napewno sprawdzę i dam znać. Przy transfuzji nie przesadziłem, "krew" jeszcze nie dostarczona :D . Co do koloru "dymku" przy spalaniu oleju w 4 suwie jestem pewnien, że jest on koloru niebieskiego.
krzych

Post autor: krzych »

Mucha po pierwsze opinie w stylu "ten typ tak może mieć, nie jest stworzony do kręcenia" są poza krytyką i szkoda się nad tym rozpisywać...

Dym w 2-suwie jest rzeczą normalną wynikającą z budowy silnika i rodzaju paliwa, ale jeśli w 4-suwie występuje czarny dym to jest na pewno coś nie tak!

Co do przyczyny najbardziej bym skłaniał się do opinii Osama. Mimo iż nie jest optymistyczna to pierścienie, uszczelniacze lub tłoki to najbardziej wiarygodne źródło problemów. Chciałbym abyś napisał jak długo użytkujesz ten motocykl, czy w poprzednich sezonach też to miało miejsce, ile ma lat, jaki ma przebieg i ogólnie w jakim stanie jest silnik.

Co do koloru to w początkowych fazach zużycia silnika lub mikropęknięć np. pierścieni lub przy zbyt bogatej mieszance może występować niebieski dym, jednak czarny kolor jest już bardzo niepokojący i może oznaczać zużycie niektórych z części opisanych przez Osama.

Często zdarza się iż inteligentni użytkownicy czy to motocykli czy aut chcąc rozgrzać silnik odkręcają gaz aby maszyna szybciej się nagrzała... a tu już droga bardzo krótka do popękania tłoków lub pierścieni... Motocykl zawsze należy rozgrzewać!! To podstawa ale przy odpowiednich obrotach!!!

Motocykl gdy jest rozgrzany nie ma prawa dymić ( tym bardziej na czarno) nawet po odkręceniu gazu na maxa!!!! Fakt jeśli odkręcimy gaz bardzo gwałtownie i szybko odpuścimy to może pojawić się obłoczek ze względu na to iż silnik nie dał rady spalić nagle dostarczonej dużej ilości mieszanki... jednak przy normalnej jeździe i przy odkręcaniu gazu do końca czarny dym nie ma prawa się pojawić...

Czekam na opowiedz na moje pytania odnośnie Twojej maszyny.
mucha

Post autor: mucha »

2001 rok, użytkowany przeze mnie 1 sezon (2004), w poprzednim sezonie zdzarzało się sporadycznie (potwierdza się teoria paliwa), przebieg ok.17kkm. Silnik pracuje idealnie, nic nie można mu nic zarzucić, żadnych przecieków czy tego typu rzeczy.
P.S
Olej zmieniony na Motul pół-syntetyk 10W-40 z Agip pół-syntetyk 15W-50, motocykl w trakcie obserwacji.
ODPOWIEDZ