Czarny dym :(

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Kawa
BS Brother
BS Brother
Posty: 267
Rejestracja: pt, 1 kwie 2005, 21:58
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kawa »

Jeżeli zurzycie oleju jest w normie, tak jak mówi serwisówka to czatny dym spowodowany jest za bogatym składem mieszanki.
-Po pierwsze nie mozna przegazowywać jakiego kolwiek silnika na zimnym.
-Po drugie może miec na to wpływ jakość paliwa teraz to oni wszystko co sie da dodają do paliwa.
mucha

Post autor: mucha »

Kawa pisze:Jeżeli zurzycie oleju jest w normie, tak jak mówi serwisówka to czatny dym spowodowany jest za bogatym składem mieszanki.
-Po pierwsze nie mozna przegazowywać jakiego kolwiek silnika na zimnym.
-Po drugie może miec na to wpływ jakość paliwa teraz to oni wszystko co sie da dodają do paliwa.
Proszę czytać uważnie wcześniejsze posty, napisałem tam, że nigdy nie przegazowuje zimnego silnika :!: Pozatym na zimnym jest logiczne, że miesznka jest czasmi za bogata, gdyż jedziemy na ssaniu.
krzych

Post autor: krzych »

Kawa – po raz kolejny proszę czytaj uważniej to co inny piszą, aby się nie powtarzać i nie śmiecić.

Mucha – Jeśli sytuacja nadal będzie się powtarzać, mimo zmiany stacji paliw i rodzaju paliwa, to według mnie wcześniej wspomniane zniszczenia silnika mogą to powodować. Mikropęknięcia i początkowe fazy zużycia niekoniecznie muszą dawać znak klekotaniem czy poceniem się... Motocykl jest właściwie nowy.... Więc może poprzedni właściciel dał czadu przy zimnym silniku... czasami wystarczy raz to zrobić... Czekam na kolejne relacje po przejechaniu większej ilości km (chyba że obłoki są znaczne!!! Bo jeśli tak to niestety ale proponuje wycieczkę do serwisu, rozebranie silnika i sprawdzenie go dokładnie od środka )
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

a jak się zobaczy rozebrany silnik swojej maszynki to aż łzy same cisną sie do oczu, bo to jak oglądać operację na otwartym sercu.. :cry:

Ale czasami trzeba, bo jak się tego nei zrobi to może być gorzej i gorzej........


:devil:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Kawa
BS Brother
BS Brother
Posty: 267
Rejestracja: pt, 1 kwie 2005, 21:58
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kawa »

Kawa pisze:Jeżeli zurzycie oleju jest w normie, tak jak mówi serwisówka to czatny dym spowodowany jest za bogatym składem mieszanki.
-Po pierwsze nie mozna przegazowywać jakiego kolwiek silnika na zimnym.
-Po drugie może miec na to wpływ jakość paliwa teraz to oni wszystko co sie da dodają do paliwa.
Tu wyraziłem swoją opinie na temat z jakiego powody może występować czarny dym z wydechu.
Fragment mojego postu mówi czego nie można robić a nie co ktoś robi!.Nikogo nie chce urazić i oskarżać ,że źle użytkuje swój motor.Poprostu jeżeli część mojego postu jest zawarta w innym poście to z jakiegoś powody.Tem post nie tylko czytamy my "dyskutujący" ale inne osoby i to ze poraz kolejny napisałem ze nie można na zimnym silniku przegazowywać to tylko po to żeby przestrzec innych że można narobić sobie przez to bigosu.
mucha

Post autor: mucha »

Sytuacja rozwiązana, okazało się że przyczyną były wydechu "wybebeszone" przez poprzedniego właściciela sposobem "nic na siłę". Po doprowadzeniu przedniej przegrody do stanu fabrycznego i założeniu na końcu pierścieni aluminiowych (defacto ładniejszych od oryginałów :D ), dymienie ustało całkowicie (tym samym potwierdzona teoria o wyrzucaniu mieszanki). Dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie tematem.
P.S
Sory za "odgrzewanie kotleta".
Moto

Dymek

Post autor: Moto »

Witam
Kurcze szkoda że nie miałem racji (a może i dobrze)
Nie wpadłem na to, słyszałem że uszkodzenia pierwszej przegrody w wydechu wiąże się ze zmianą charakterystyki spalania mieszanki, ale nie spodziewałem się że aż tak!
Napisz proszę więcej o tym jak reagował silnik, czy grzał się, czy spalanie wzrosło?

Pozdrawiam
Krzysiek
VZ800 Czysta Desperacja

P.S.
Kotlet wyszedł nieźle
mucha

Post autor: mucha »

Moto silnik się nie grzał, spalanie było normalne, żadnych niepokojących objawów (oprócz czrnego dymu i częstszego/głośniejszego "walenia" w tłumiki).
Kawa
BS Brother
BS Brother
Posty: 267
Rejestracja: pt, 1 kwie 2005, 21:58
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kawa »

To powinnien być brak synchronizacji i ustawienia gazników.
Adam

dym

Post autor: Adam »

Witam,

umiałem podobny problem w VZ = palił olej !! Uszczelniacze zaworowe i pierścienie nominalne były do wymiany.
Komplet wraz z uszczelkami wyniósł mnie okolo. 1000zł
Pozdrawiam i mam nadzieję, że masz tańszy problem.
mucha

Post autor: mucha »

Koledzy, apeluję: CZYTAJCIE TEMATY OD POCZĄTKU, A PÓŹNIEJ DORZUCAJCIE SWOJE 2 GROSZE :evil: :!: . Tak, to było do kolegów: Kawa i Adam.
P.S
Co do dymu mam nowe informacje, okazało się że przyspieszacz w gaźniku jest bardzo "agresywny" (nie umiem tego dokładnie określić, ponieważ info mam z drugiej ręki, przez telefon).
jajo

Re: dym

Post autor: jajo »

Adam pisze:Witam,

umiałem podobny problem w VZ = palił olej !! Uszczelniacze zaworowe i pierścienie nominalne były do wymiany.
Komplet wraz z uszczelkami wyniósł mnie okolo. 1000zł
Pozdrawiam i mam nadzieję, że masz tańszy problem.
podobny problem, tzn. jaki?
dymił i brał olej, czy brał bez dymu?
ODPOWIEDZ