GSR 600 - Jaki olej?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Bob

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Bob »

Necik pisze: Co na pewno to Castrola bym nie wlal. Za dużo mają tam tych uszlachetniaczy :(
Jak dużo uszlachetniaczy to w sumie dobrze, gorzej, że Castrol generalnie na Europe Wschodnią daje produkty lipnej jakości. Dlatego warto by Castrola kupować jak już z rynku niemieckiego chociaż.
Te Motule 10W40 to półsyntetyki czyli olej mineralny z dodatkami syntetycznymi. Baza w każdym razie mineralna. Do wysilonych silników warto by full syntetyka. Wolniej się starzeje, lepsze właściwości smarne i cieplne, stabilniejsze parametry lepkościowe w upływającym czasie jak i w różnych temperaturach. Efektywniejsze smarowanie na zimnym silniku. Producent wspomina w instrukcjach, że oleje klasy lepkościowej 10W/40 ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zalewać 10W/50. Cyferka 50 ;) działa dla silnika in plus. Olej o takim parametrze w wyższych temperaturach sprawuje się lepiej niż 40. Portfel tylko gorzej ;)
Co to jest z tym Motulem dziwnego, a tani wcale nie jest. W cenie Motula 10W40 półsyntetyka można kupić oryginalny holenderski Valvoline full syntetyk też 10W40 np tu:
http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVO ... 0W40-1L/29
albo dopieścić swoją Suzi o tym wcale nie drogim:
http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVO ... O-MA-2/654

tak na marginesie osobiście markę Valvoline cenie sobie najbardziej
Necik
BS Admin
BS Admin
Posty: 1838
Rejestracja: ndz, 4 maja 2014, 09:14
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Polubił posty: 80
Otrzymane Polubienia: 12

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Necik »

Bob pisze:
Necik pisze: Co na pewno to Castrola bym nie wlal. Za dużo mają tam tych uszlachetniaczy :(
Jak dużo uszlachetniaczy to w sumie dobrze, gorzej, że Castrol generalnie na Europe Wschodnią daje produkty lipnej jakości.
No widzisz, Ja ogólnie specem od olejów nie jestem, ale nie znam też mechanika, który by polecił Castrola, skąd by on nie był. Zwykle na pytanie dlaczego: pada odp.: "za dużo uszlachetniaczy, które potem osadzają się jako nagar w silniku". Ile w tym prawdy nie wiem i nie zamierzam też sprawdzać. Na temat Valvoline słyszałem same pozytywne opinie, ale powiem szczerze, że nie znam motocyklisty, który by na nim jeździł co nie oznacza, że jest zły. Nad 10w50 wiele razy się zastanawiałem i za każdym razem czy to w ASO Suzuki, czy gdzie indziej słyszałem odp.: na nasz klimat wystarczy 10w40. Więc na razie, pozostaję przy 10w40 :jupi:
Motoryna Pony 301
CZ 175
ETZ MZ 251
Suzuki GSX 650FA (LeoVince)
tel.: 606-744-720
0Rh+
,,Nieważne gdzie, ważne z kim"
tadziomaru1
Śmigający inaczej...
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kawałek od Radomia
Otrzymane Polubienia: 1

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: tadziomaru1 »

Ja też jestem wielkim zwolennikiem Valvoline, moje auta jeżdżą na nim od lat, ale w przypadku Suzanki zdecydowałem się na to, co Bracia tu na forum polecają, bez zbędnych eksperymentów Motul 10W40 półsyntetyk, syntetyka jakoś bałem się zalać, choć ktoś miał dobre doświadczenia, wydaje mi się, że półsyntetyk też zapewni należytą ochronę, tym bardziej, że w erze hydrocrac-ów trudno o prawdziwy pełny syntetyk.
Co do 10W50, to należy pamiętać, że im większa rozbieżność pomiędzy pierwszą a drugą cyfrą, tym szybciej olej traci swoje parametry. Szczerze, nie sądzę aby przy używaniu oleju Motul 10W40 w naszych warunkach klimatycznych doszło do zerwania filmu olejowego.
GSX 600F Jest motocykl - a jednak! ***** No i Katana odjechała...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
Bob

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Bob »

tadziomaru1 pisze: Co do 10W50, to należy pamiętać, że im większa rozbieżność pomiędzy pierwszą a drugą cyfrą, tym szybciej olej traci swoje parametry. .
Ojjjj to nie jest tak. Olej z cechą 50 w temperaturze wyższej niż ten z cechą 40 zachowuje swoje parametry lepkościowe, płynnościowe. Tam gdzie "40" już traci swoją znamionową powiedzmy lepkość, to "50" ją ma. Warto stosować olej 50 chociażby tylko okazjonalnie raz, dwa razy w sezonie motor dostawał konkretnie po garach, czy stał w ciągłym korku. Olej to też czynnik chłodzący, a tu "50" jest lepsza.
Straszne opinie produkują mechanicy, najczęściej , że za rzadki :D a jest dokładnie odwrotnie "40" przy wysokiej temp będzie szybciej traciła lepkość niż "50". Niestety 10W50 są olejami droższymi, ale może warto, a jak komuś nie warto to 10W40 krzywdy nie robi.
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Waldex »

Ją na syntetyku 10 W-60 Eni (obecnie), przejechałem ponad 50 tyś.
Tak z myślą o torze, na który nie dotarłem. Z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią wszystko OK.
50 można śmiało lać, klimat się ociepla. ;)
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Bob

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Bob »

Ważne aby w naszym klimacie w dół nie iść, czyli zamiast 10W lać 5W czy 0W no i producent określa 10W.
tadziomaru1
Śmigający inaczej...
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kawałek od Radomia
Otrzymane Polubienia: 1

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: tadziomaru1 »

Bob pisze: Ojjjj to nie jest tak.
Ojjjj to jest tak. Chodziło mi o przebieg. Olej o większej rozbieżności cyfr traci swoje parametry po krótszym przebiegu niż olej o mniejszej rozbieżności, czyli np olej 0W30 potrafi zachować parametry przez 20 tys km.
GSX 600F Jest motocykl - a jednak! ***** No i Katana odjechała...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
ERIC
Moderator
Moderator
Posty: 2192
Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Cannock UK

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: ERIC »

Panowie a co ile km wymieniacie olej jeśli co 6K km to nie sądze by jakikolwiek olej stracił wartości jesli jest uzytkowany na drodze, nie mówimy w tej chwili o torze to inna bajka.
Co do Castrola to moja hajka była zalewana tylko tym olejem od nowości Castrol Power 1 Racing 4T 10W/40 Motorcycle. Motocykl z tego co słyszałem od nowego własciciela dalej zalewany tym olejem i wszystko z nim ok. Sadze żę teraz oleje są tak wysokiej jakosci, że nie ma miedzy nimi aż takiej różnicy. Ja wybrałem castrola bo moim zdaniem skrzynia lepiej chodziła i było mniejsze "pierdolniecie" przy wbijaniu 1 :P
GSX R 600==> Hayabusa K7 ==> 2 letni brak :moto: teraz K1600GTL L3
email i.wojtakowskimałpabtinternet.com
kom.+447588750375
Obrazek Nowe hobby
Bob

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Bob »

tadziomaru1 pisze:
Bob pisze: Ojjjj to nie jest tak.
Ojjjj to jest tak. Chodziło mi o przebieg. Olej o większej rozbieżności cyfr traci swoje parametry po krótszym przebiegu niż olej o mniejszej rozbieżności, czyli np olej 0W30 potrafi zachować parametry przez 20 tys km.
Oj abym nie wyszedł na czepliwego i upierdliwego ramola :) to już ostatnie słowo w temacie, bo w zasadzie się zgadamy. Oleje o klasie lepkościowej typu 0W, 5W są też olejami o najwyższych klasach jakościowych. Klasa lepkościowa , a klasa jakościowa to dwie pary kaloszy, choć często idą w tą samą stronę, acz nie zawsze. W wielkim skrócie to te oleje 0W czy 5W z racji super parametrów lepkościowych co za tym idzie super płynności w niskich temperaturach są też lepszej jakości od tych 10W, 15W czy 20W. W gratisie powiedzmy mamy dłuższe przebiegi do wymiany. W autkach nawet 50 tys km, ale norma to już teraz 30 tys. TO , że te 0W i 5W są w wysokich klasach jakościowy oznaczane to literkami SG SH SL czym wyżej druga litera alfabetu tym olej jest lepszej jakości (nie lepkości czy płynności) po prostu lepszej jakości bardziej wykwintny ;) nie znaczy, ze oleje 10W są jakiś lipne ;) Niestety olej w klasach lepkości 0W czy 5W zazwyczaj też górne parametry temperaturowe zachowujące zadaną lepkość mają niższe. Oznaczają je 0W30 , 5W30 a zupełnie fajna klasa lepkościowa na nasz klimat to 5W40 do aut. Na zimne kraje może i do motocykli też takie zalewają.
ufffff ;)
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Lechul »

Ponieważ temat zboczył w stronę oleju jako takiego a nie oleju do GSR 600 proponuję poczytać jeszcze tutaj ---->KLIK
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Bob

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Bob »

O dzięki, dzięki za linka. Poczytałem. Temat olejków do wysilonych silników warty pochylenia się nad nim.
Bob

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: Bob »

Sobie sam odpisze, bo się boicie z Boem gadać :D
Otóż dziś wylałem z Suzi ten Motul co poprzednik zalal 10W40 mineralny z dodatkami syntetycznymi i zalałem VALVOLINE 10W50 i po prostu żal, że moja Suzi od początku do tych 10 tys się musiała męczyć na tym drogim syfie mineralnym co w serwisie jej zalewali. Mimo, że Motul miał przelatane ledwo 4 tys to poszedł do kanału. Po zalaniu full syntetyka sprzęgło pracuje precyzyjniej, ciszej, biegi mniej jepią :) Silnik pracuje cisze, ładnej szumi, po prostu słychać, że ten olej w wyższej temp bardziej trzyma swoją lepkość. Silniczek kręci się jak nowy pięknym basem. Powiem szczerze, że jestem mocno zdziwiony jak inaczej silnik akustycznie pracuje.
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSR 600 - Jaki olej?

Post autor: bohas »

Bob pisze: Silniczek kręci się jak nowy pięknym basem. Powiem szczerze, że jestem mocno zdziwiony jak inaczej silnik akustycznie pracuje.
Rozumiem, że na Motulu "silniczek" kręcił się jak stary i to wysokim sopranem :lol: :lol: :lol: (to taki żarcik Bob)
Wystarczy już tych olejowych lepkości. Tematów ogólnoolejowych jest sporo na forum więc tu EOT.
Zablokowany