GSX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

ODPOWIEDZ
AFRO

GSX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)

Post autor: AFRO »

Czesc. Moje pytanie dotyczy zaworu exupa a bardziej jego sterownika. Nie wiem jak sprawdzic czy on dziala poprawnie? Sterownik ktory jest odpowiedzialny za jego otwieranie i zamykanie - dziala, sam zawór tez, sprawdzalem wedlug service manual. Chcialbym wiedziec kiedy on sie otwiera i kiedy zamyka od jakich wartości rpm, czy przy odpalaniu moto powinien byc zamkniety czy otwarty i czy na jego dzialanie ma wplyw polozenie skrzyni biegow?
Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
Quake
BS Brother
BS Brother
Posty: 868
Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Re: Zawór EXUP k3 1litr

Post autor: Quake »

Witam
Bardzo w skrócie, odkręcamy to się otwiera w max gaz jest max otwarte.
Więcej i konkretniej AdamOsa Ci pomoże jest the best :-)
Pozdrawiam Quake 8)
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
AFRO

Re: Zawór EXUP k3 1litr

Post autor: AFRO »

W serwisówce jest napisane, że przy każdym włączeniu zapłonu EXCVA ustawia zawór w pozycji adjust, niestety u mnie nie chce tego zrobić, ustawiłem go w pozycji otwartej/zamkniętej włączam zapłon i nic.
Z serwisówki:
"Every time ignition switch is turned ON, the EXCVA automatically drives the EXCV and detects full close/open position voltages and sets the EXCV to middle position"
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4259
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: Zawór EXUP k3 1litr

Post autor: Emil »

skoro masz serwisowke to wiesz, ze C46 oznacza problemy z zasilaniem:
EXCVA position sensor produces following voltage
0.1 <= sensor voltage <= 4.9V
Without the above alue, C46 is indicated, EXCVA motor can not move.

EXCVA, EXCVA adjustment, lead wire/coupler.
to sprawdz
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
AFRO

Re: GAX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)

Post autor: AFRO »

Wiem. Ale chodzi o to ze mój licznik pokazuje -C00, nawet gdy odłącze +12 od EXCVA i te 3 kable.
.....Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto

Re: GAX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)

Post autor: AdamOSA »

AFRO pisze: Chcialbym wiedziec kiedy on sie otwiera i kiedy zamyka od jakich wartości rpm, czy przy odpalaniu moto powinien byc zamkniety czy otwarty i czy na jego dzialanie ma wplyw polozenie skrzyni biegow?
Czy jezeli odlacze od niego(exupa) kable musze się przejechać aby po zmostkowaniu PINU w kostce pod siedzeniem pasazera na liczniku wyswietlilo sie C46?
EXUP nie działa liniowo i jest składową obrotów , obciążenia ! , otwarcia przepustnicy , prędkości ......
Przy nowszych rocznikach po przekręceniu stacyjki większość elementów nastawczych wykonuje jeden pełen obrót w ramach testu poprawności działania . W roczniku 2003 tej funkcji jeszcze nie nie było na wszystkich elementach .
Poczytaj sobie jakie ma zadanie EXUP i zrozumiesz po co on jest i jak powinien działać .
Na początku zobacz czy nie masz przypadkiem wyciętej kontroli EXUP przez ECU . Duża kostka na ECU pierwszy rząd w kierunku jazdy , drugi pin , kabel czarny z brązowymi kropkami . Jeżeli jest ucięty to ECU nie martwi się brakiem zaworu i wtedy jego odłączanie nie przynosi efektu i nie pojawia się błąd . Czy do sterownika zaworu masz podłaczone 2 kostki jedna 3 druga 2 kable ? Czy masz pięć na jednej kostce ?
W nowszych egzemplarzach K7 w górę ze względu na początkowy test bład można było wywołać zaraz po przekręceniu kluczyka . ( od razu wychodziła przypadłość zatartych zaworów )
No i jeszce jedno taka dociekliwość w działaniu exup jest wynikiem ........ ( gleba , wymiana wydechu , składanie moto z klocków ... ) może troszkę więcej to coś się da podpowiedzieć .

Pojutrze bedę miał na K5 na serwisie ale ich ECU sie różniły sam K3 ma rozwiązania tylko stosowane w tym roczniku i nie jest taki sam jak dwuletnie serie Suzuki . Mogę przy śniadaniu :) popatrzeć jak się kręci zawór w K5 i Ci opisać . Jesteś podobno z pomorskiego to daleko w razie czego nie masz do Gdyni . Zapraszam to pooglądamy go razem tylko weź swoje kanapki , kawę gwarantuje .
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
AFRO

Re: GSX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)

Post autor: AFRO »

Moje pytanie pojawiło się od momentu gdy zauważyłem że moto faluje na wolnych obrotach. Moi koledzy jeżdzący na suzach mówią że coś jest nie tak. Poszukałem na google i doszedłem że może to być spowodowane EXUPEM, filtrem powietrza który już wymieniłem, świecami które też wymieniłem itp. W service manual jest napisane:
"Every time ignition switch is turned ON, the EXCVA automatically drives the EXCV and detects full close/open position voltages and sets the EXCV to middle position"
z tego co zrozumiełem to wykrywa pozycje zaworu i ustawia go na środku przy każdym włączeniu zapłonu. Wydech miałem wstawiony oryginalny i sportowy Scorpion i to samo. Takiego go już kupiłem.
AFRO

Re: GSX-R 1000 K3 Zawór EXUP (EXCVA)

Post autor: AFRO »

No i w końcu problem rozwiązany "pierwszy rząd drugi pin" i drugi kabelek to nr 21 w kostce. Tylko po co ktoś to przeciął skoro działa poprawnie nawet na przelocie Scorpiona. Obroty i praca silnika unormowały się.
ODPOWIEDZ