Sportowe z homologacja

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

Snoopy
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 258
Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia

Sportowe z homologacja

Post autor: Snoopy »

Witka wszystkim.
Szykuje sie do zakupu opon sportowych.
Jak narazie nie wiem co wybrac.
Co byscie polecili z wlasnego doswiadczenia - nie z testow w magazynach.
No i ile na takiej miekkiej oponie mozna nawinac km?
Vais

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Vais »

ja polecam,przetestowane na torze,bardzo dobra guma na tor i na drogę (homologowane),w zakrętach głębokie przechyły, spokojna ,żadnych nerwowych ruchów,

Pirelli DRAGON supercorsa - sa trzy rodzaje ,miękka średnia i twarda, oczywiście wszystko to sa gumy Hyper-supersport.
sc 1 - mieka
sc2 - medium
sc3- twarda

ja używałem, tył SC2,przod SC-1

DUNLOP 209 - sportMAX sport smart - bardzo dobra guma,teraz ja ujeżdżam ,żadnych niespodzianek w zakrętach ,wszystko pod kontrolą

No i mistrz -DUNLOP SportMAX 211 - to już profeska dla mistrzów -ale cena tez

zasięg tych dwóch pierwszych 6000- 8000 ,zależny jak kręcisz manetką

pozdrawiam M
Snoopy
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 258
Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Snoopy »

sportsmart kontra sportmax - roznica niecale 200zl
chyba ze cos namieszalem
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4261
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Emil »

musisz sam ocenic co bardziej pasuje, pirelli ma miekkie boki, wymaga wiekszego cisnienia, czasami czuc plywanie moto (sprawdz czy to pasuje - niewplywa na przyczepnosc ale dziwne uczucie)
dunlop lubi niskie cisnienie, jest bardziej sztywny

osobiscie wole d209 od d211

bardzo fajne sa jeszcze metzelery i duzo tansze, produkowane sa chyba nadal w tych samych fabrykach co pirelli

opony bez homologacji ulicznej (slick) beda mialy zawsze lepsza przyczepnosc od powyzszych, szczegolnie w zlozeniu

aha, zeby zauwazyc roznice to trzeba ostro zap* juz, na poczatku wystarcza zwykla uliczna np power 2ct jest super, 2ga sprawa to dobor cisnienia i ustawien zawieszenia (oraz profilu - nie zawsze najlepszy jest fabryczny), dopiero potem czuc roznice miedzy oponami
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Snoopy
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 258
Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Snoopy »

co do zawieszenia to sie chyba usmiechne do Adama lub Darka.
z cisnieniem to beda eksperymenty z mojej strony.
Co do plywania opony to nie znosze tego uczucia - nie wiem co sie do konca z moto dzieje :)
to obecnie mam tu 2 glosy na d209
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4261
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Emil »

d209 ma ta przewage nad d211, ze:
a. jest tansza
b. ma wiecej mięsa - wiec jest tansza ;)
c. nie dajesz jej wiekszej o rozmiar - moze dzialac na krotszym łańcuchu (jak ktos np pomyli przy zakuwaniu) i lepiej zachowuje sie na mokrym

ma mniejsza troche przyczepnosc, ale to nie jest odczuwalne na poziomie amatorskim

poza d209 bardzo fajna jest np. pirelli supercorsa pro, ale nie wiem czy to jeszcze produkuja (teraz pewnie jakas nowa generacja o podobnej nazwie jest)

zawieszenie to nie jest cos co moze Ci ktos ustawic, to jest cos co moze Ci ktos pomoc ustawiac samemu
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Vais

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Vais »

Emil pisze:musisz sam ocenic co bardziej pasuje, pirelli ma miekkie boki, wymaga wiekszego cisnienia, czasami czuc plywanie moto (sprawdz czy to pasuje - niewplywa na przyczepnosc ale dziwne uczucie)
dunlop lubi niskie cisnienie, jest bardziej sztywny

Emilku,przelatałem 4 komplety Dragonów i żadnego pływania nie zauważyłem,takie pływanie natomiast występowało w Pilotach Powerach,
Co do ciśnienia,na drogach nic nie kombinować z ciśnieniem,pompować tyle ile przewiduje producent.
Jezeli chodzi o Tor,to tu sie zgodzę,trzeba obniżyć ciśnienie,na Dragonach i Dunlopach- (tu producent sam zaleca) utrzymywałem 2.0 na ciepłych tył i przod

obydwie oponki sa super ,ktora nie kupisz- BEDZIE PAN ZADOWOLONY :D

pozdrawiam
Snoopy
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 258
Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Snoopy »

a jaki profil wybrac 50 czy 55?
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4261
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Emil »

na tor - oczywista ze 55 lub wiecej :)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3251
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: FUTEK »

Polecam metzelery Z6 miałem w swojej SV 650. spisywały się bardzo dobrze środek twardszy a boki trzymały jak przyklejone.

Na torze byłem 2 razy na nich i było gites.
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4261
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Emil »

Jeszcze pytanko pomocnicze - te opony maja dzialac glownie na torze czy ulicy?
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Snoopy
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 258
Rejestracja: czw, 16 kwie 2009, 14:51
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Snoopy »

pewnie i tak wiekszosc to ulica bedzie.
na poznaniu nie mialem okazji.
moze w tym roku sie uda.
a poza poznaniem to planuje koszalin no i moze cos w bydzi budowe skoncza.
nawet maly tor cieszy :)
ogolnie oponki do "szalenstwa" bo na zwykle przeloty mam pilot road 3.
sportowymi kapciami chce sie zabezpieczyc wrazie wyobraznia mnie poniesie i za bardzo odkrece
Vais

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Vais »

Snoopy pisze:sportowymi kapciami chce sie zabezpieczyc wrazie wyobraznia mnie poniesie i za bardzo odkrece
na droge profil 50, a gumki to juz sam wybierz
Lesio
Zmieniacz Żarówek
Posty: 121
Rejestracja: wt, 28 paź 2008, 20:02
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: Lesio »

d 211 gp racer i bedziesz zadowolony.
Przetestowane na torze, w trasie , podczas deszczu i mimo ze sportowe gumy to nie bylo problemu.
Jak chcesz aby na dłużej środek starczył to na tył weź E (endurance) a na przód M ( medium).
Osobiście tak mam i nie narzekam :).

Co do ciśnienia to na drodze stosuje sieęstandardowe a na Torze to zdecydowanie niższe zresztą producent świetnie to opisuje a koledzy, którzy bawią sie na sportowo to potwierdzą i pewnie latają z ciśnieniem rzędu 1,6 :)
Osobiście testowałem na 1,8 i było ok.
Ostatnio zmieniony pn, 16 kwie 2012, 19:40 przez Lesio, łącznie zmieniany 1 raz.
3/4 R ---> GSX 1400
tel. 691 400 445
speed
Śmigający po niebiańskich trasach
Posty: 931
Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydzia

Re: Sportowe z homologacja

Post autor: speed »

na drogę to się jeździ na takich na jakich motocykl otrzymał homologacje
w przypadku suzuki gsx-r 1000 snoopiego jest profil
przód: 120/70 ZR17 M/C 58W, tył: 190/50 ZR17 M/C 73W
i według tego szukamy zamiennika natomiast tor to wolność
wyboru i inna bajka, tak jak Emil prawi sadze ze wyczerpująco
opisane

seria Metzeler Sportec może jest godna uwagi
[
ODPOWIEDZ