GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Axil171

GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Axil171 »

Witam
W mojej zuzi mam z przodu tarcze hamulcowe z jaja (nowsze) ponieważ poprzedni właściciel kupił je w dobrym tanie i pasowały a a oryginały były drogie. No dobrze ale przejdźmy do rzeczy, klocki hamulcowe 70% płyn w zeszłym sezonie był zalany nowy a na przyszły sezon również zostanie wymieniony. Problem jest (tak mi się wydaje ) w pompie. Hamulec jest strasznie miękki i bierze głęboko siła hamowanie jest dobra ale skok klamki jest bardzo duży prawie pod samą manetkę gazu brakuje dosłownie 15mm. Miałem okazję przejechać się innymi motocyklami i tam klamka działa od razu nie takiego skoku jak u mnie delikatnie się naciska i już jest hebel. U mnie jest uszkodzona osłona tłoczka może to od tego zależy? Zapowietrzony chyba nie jest ale mogę je odpowietrzyć jutro dla pewności. Ciekaw jestem opinii innych użytkowników Imbryka jak u nich działa przedni hebel czy również jest taki miękki z dużym skokiem czy jednak tak jak pisałem wyżej jest krótki skok i duże wyczucie hebla. U mnie by ostro hamować muszę bardzo głęboko ciągnąc za klamkę i uwaga nie mam pewności czy przód się nie zblokuje tak jak to miało miejsce kiedyś na starej oponie, po prostu nie mogłem wyczuć momentu czy mogę jeszcze mocniej hamować czy zaraz mi ujedzie przód. Teraz opona jest nowa co prawda ale nie czuję się pewny przy hamowaniu co nie jest dobre. Prosze o opinie i porady.
Pozdrawiam
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Waldex »

Motocykl leciwy, jeśli nie ma przewodów w oplocie, to oryginały mogą puchnąć.
Zainwestuj 300 w przewody z oplotem, osłony tłoczków wymień wszystkie.
Oczyść tłoczki przy okazji. Trochę kasy poleci, ale w hamulce warto inwestować.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: bohas »

Z tymi przewodami w oplocie to tak trochę na wyrost. Miałem imbryka, przewody były oryginalne i miał takie hamulce, że obudową lampy udało mi się stuknąć w przedni błotnik :mrgreen: :mrgreen:

Teraz mam jajo i hamulce też są bez zastrzeżeń na oryginalnych przewodach.

Jeżeli hamulce zapowietrzone, to po kilku szybkich naciśnięciach klamki powinna być ona z każdym naciśnięciem twardsza.

Masz klamkę oryginalna czy akcesoryjną ?? Każdorazowe naciśnięcie klamki powoduje, że dochodzi ona prawie do manetki ??

Sprawdź w miarę możliwości czy masz proste tarcze (najlepiej czujnikiem zegarowym). Może być sytuacja, że po zwolnieniu klamki bicie tarczy powoduje, że klocki się zbyt mocno chowają (cofają) Po naciśnięciu klamki muszą pokonać zbyt długi dystans aby zetknąć się z tarcza i zacząć hamować a wiec klamka będzie miękka. Mam nadzieję, ze regulację klamki masz ustawioną na "1" . Jeżeli nie masz nigdzie wycieków, to układ jest szczelny a więc ciśnienie się musi wytworzyć. W sumie pisałeś, że siła hamowania jest dobra tylko, ze późno bierze.
Axil171

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Axil171 »

Klamka ori ustawiona na najdalsze polozenie od gazu gdyz na innych dotykala już. Tarcze proste bo tak sie dzieje nawe na podstoju za kazdym razem.
Moze klocki jakies nie odpowiednie sa?
Wygladaja na nie zuzyte.
Sila hamowania jest ok ale musze na prawde gleboka ciagnac za klamke i tak jak mowie nie czuje sie wtedy pewie przy hamowaniu.

Oraz nie twardnieje przy kilkukrotnym nacisnieciu klamki.
Wyciekow nie ma, jest uszkodzona tylko ta oslona tloczka w pompie
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5609
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 123
Otrzymane Polubienia: 15
Kontakt:

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Dany »

Jeśli możesz unieść przednie koło i wtedy delikatnie wciskając sprawdź kiedy hamulec zadziała tak abyś ręką nie dał rady obrócić kołem. Jeśli jest po małym skoku klamki to raczej puchną Ci przewody, jeśli potrzebny jest spory skok klamki to może była zmieniana pompa hamulcowa i ta ma zbyt małą średnicę tłoka...
Lub jak pisał Bohas - zamiennikowa klamka :) która jest źle zrobiona (jak masz max odsuniętą klamkę od manetki to jaka jest odległość pomiędzy ?? )
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Axil171

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Axil171 »

Dany pisze:Jeśli możesz unieść przednie koło i wtedy delikatnie wciskając sprawdź kiedy hamulec zadziała tak abyś ręką nie dał rady obrócić kołem. Jeśli jest po małym skoku klamki to raczej puchną Ci przewody, jeśli potrzebny jest spory skok klamki to może była zmieniana pompa hamulcowa i ta ma zbyt małą średnicę tłoka...
Lub jak pisał Bohas - zamiennikowa klamka która jest źle zrobiona (jak masz max odsuniętą klamkę od manetki to jaka jest odległość pomiędzy )


Koło blokuje już przy dużym naciśnięciu. Patrz zdj. 2



Odległość maksymalna na utawionej pozycji klamki najbardziej oddalonej czyli 1

Obrazek

To odległość przy której na podniesionym przednim kole je blokuje a przy jeździe zaczyna hamować logiczne:)

Obrazek

A to ostatnie zdjęcie odległości, to jest maksymalne zamknięcie klamki hamulca.

Obrazek

Teraz zdjęcia pompy. Wydaję mi się, ze jet to oryginał.
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Może po prostu jest syf w pompie i należało by wymienić płyn wyczyścić ją porządnie i zregenerować tłoczek przy okazji co sądzicie na ten temat?

Tak BTW. Przydała by się opcja spoiler na forum :) żeby zdjęciami nie zawalać w ten sposób jak obecnie, można wtedy je chować w spoilerze.
chicken19
The Real One
The Real One
Posty: 297
Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: chicken19 »

U mnie bierze gdzieś tak 1/3 klamki.Nie wygląda ta Twoja klamka na ori klamkę.Błyszczy jak psu torba i wygięcie zbyt łagodne.Ja mam podobną i ustawiona na 2 poziom.Przewody oplot ale z pompki prosto do zacisków.Świeży plyn zalałem.Ja bym zaczął od tej pompki.Bał bym się jeździć z uszkodzoną gumką tłoczka.Może ona przepuszcza płyn.Czemu wymieniłeś 70 % płynu?To jakby założyć brudne majtki po kąpieli.Nowy płyn wciągnął właśnie wodę ze starego.Może się gryzą?Wiesz jaki płyn tam był?Jaki wlałeś teraz?Co do regeneracji zacisków to jak teraz robiłem to jakiś zestaw niemiecki dałem 130 zł w Grójcu.Kupa roboty ogólnie bo sporo czyszczenia gniazd oringów jest 16 gniazd.Byle paproch utlenionego alu i tłoczek nie chodzi płynnie.Ale jak mówisz że hamuje dobrze to nie tu jest problem.Zalej najpierw cały układ nowym płynem i porządnie odpowietrz.
Axil171

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Axil171 »

chicken19 pisze:Czemu wymieniłeś 70 % płynu?To jakby założyć brudne majtki po kąpieli.Nowy płyn wciągnął właśnie wodę ze starego.Może się gryzą?Wiesz jaki płyn tam był?Jaki wlałeś plyn.
W ani jednym zdaniu nie napisalem, ze zalalem 70% plynu. Pisalem, ze klocki sa w 70% dobre a plyn wymienial poprzedni wlasicicle. Ja wspomnialem, ze nowy plyn zaleje. Chyba w przyszlym miesiacu kupie zestaw do regeneracji tloczka i go zregeneruje, zaleje nowy plyn i przeczyszcze zaciski moze pomoze
chicken19
The Real One
The Real One
Posty: 297
Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: chicken19 »

Jakbyś postawił przecinek tam gdzie trzeba to było by ok.Przeczytaj to zdanie to zobaczysz że wychodzi o zalaniu 70% płynu.Haotycznie napisałeś i marudzisz.Jak kupiłeś moto hamulec już brał tak nisko?Masz kontakt z poprzednim właścicielem?Jeśli tak zapytaj czy on również miał klamkę tak nisko i czy to zaczęło się dziać np od pewnego czasu ze zaczęło być coraz niżej.Ja bym jednak spróbował odpowietrzyć.Trud niewielki.Następnie atakował pompę.Zaciski jeśli dobrze hamuje i równo schodzi klocek to myślę że nie ma co ruszać.U mnie stały tłoczki to klocek zużywa się krzywo.Nawet bardzo krzywo.
Axil171

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Axil171 »

Zuzycie klockow jest rownomierne wczoraj specjalnie zagladalem. Raczej zaciskow bym nie ruszal. Tak jak piszesz zaczne od wymiany plynu i odpowietrzenia ukladu.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5609
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 123
Otrzymane Polubienia: 15
Kontakt:

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Dany »

Zaciski były zmienione z innego modelu, sprawdź czy w moto (dawcy zacisków) tłoczek pompy ma taką samą średnicę.
Miałem coś podobnego w Bandicie, pompa wyglądała na ori ale hamowania nie było, zaledwie spowalniacze. W sprawnym układzie Bandzior raczej spowalnia niż hamuje ale tu było słabo... Po wielu modyfikacjach w tym przewody w oplocie padło na pompę - okazało się że pompa miała mniejszą średnicę tłoczka o prawie 2 mm !! Po wymianie pompy zaczął znacznie lepiej spowalniać i był świetnie dozowalny.

U Ciebie też wygląda to tak jak by pompa nie dawała wystarczającego ciśnienia do solidnego hamowania, być może przeszczepione zaciski potrzebują zwiększonej dawki płynu na pracę.
Poza tym klamka chyba jest trochę blisko jak na maksymalne odchylenie - może ktoś z posiadaczy Katany sprawdzi jak ma u siebie...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: bohas »

W "jaju" wygląda to tak:

Myślę, że nie ma co panikować. Lepiej raczej nie będzie ale moim zdaniem nie ma tragedii. Hamulec można spokojnie wyczuć i przy mocnym naciśnięciu hamuje to całkiem przyzwoicie, tym bardziej, że mam seryjne przewody.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
chicken19
The Real One
The Real One
Posty: 297
Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: chicken19 »

Axil dziś zmierzyłem moją klamkę i jest identycznie jak u Ciebie.4,5 CM początek hamowania oraz 2,5 CM pełne ile mogę wcisnąć.Kurde chyba jest dobrze.Jajo Bohasa ma podobnie do nas więc chyba możemy uznać że gitara i iść na chłodne :beer:
Axil171

Re: GSXF 600 Katana przedni układ hamulcowy

Post autor: Axil171 »

Ok w takim razie sie juz niczym nie przejmuje ;) plyn i tak juz wymienilem i odpowietrzylem, w sumie ruznicy duzej nie ma ale za to pewnosc jest ;)

Dzieki za odpowiedzi, o takie mi chodzi z porownaniem w waszych maszynkach.
Temat do zamkniecia
Zablokowany