Apetyt na olej w Maruderze...

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
krzych

Post autor: krzych »

Mucha zgadzam się z Tobą w 100% i nie ma nad czym tu nawet dyskutować.

Jojo powiem Ci szczerze że jeździłem zarówno na Mobilu ( polecanym przez Suzuki) i na motulu, obecnie używam "CASTROL GPS (ACT>EVO) 4T 10W-40"
Kiedyś na tym forum była już dyskusja o Mobilu i chyba nikt nie stwierdził iż jest to dobry olej!!! Jak mnie pamięć nie myli to Dom albo Moto napisali bardzo fajny tekst o tym oleju, z opisem wnikliwych badań i analizą składu chemicznego!!! Szczerze odradzam stosowania tego oleju!!!
Mimo iż Castrol jest drogi to naprawdę różnica jest odczuwalna... praca silnika, zużycie oleju, spalanie to wszystko jest na plus.
Mimo iż nie miąłem przyjemności testowania "CASTROL R4 SUPERBIKE" (opisany przez Moto w temacie "olej") to myślę że podobnie jak ten na którym jeżdżę jest to bardzo dobry olej.
Zważywszy na to iż do VZ’ta idzie jego niewiele dlatego nie warto na tym oszczędzać!!!
BALCER
BS Brother
BS Brother
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 18 sty 2004, 16:34
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Krasne

Post autor: BALCER »

Ja jeżdżę też na tym oleju co Krzychu,poprzedni właściciel też na nim jeżdził więc zamówiłem sobie w larsonie.
Pozdrawiam Marek-balcer

VZ 800, VL1500

tel. 604221832
jajo

Post autor: jajo »

Ten Castrol to półsyntetyk?
Darek
Śmigający inaczej...
Posty: 309
Rejestracja: wt, 15 lut 2005, 13:29
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Grimstad

Post autor: Darek »

cze .Ja jeżdże na mineralu aral 20w50 i po 2 sezonach jest ok. Zużycie to ko.setka na 1000 km
XJR 1300 na ohlinsah
krzych

Post autor: krzych »

Jojo – tak to jest Pół-syntetyk. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o olejach zajrzyjcie na post "sprzęgło" i przepytajcie wypowiedz Krzyśka (Moto)

Darek – nie wiem ile lat ma twój motocykl, ale jeśli nie jest bardzo stary a Ty do niego lejesz olej mineralny to.... Poczytaj trochę czym różnią się oleje syntetyczne, pół-syntetyczne a mineralne a już nigdy jego nie zalejesz... Proszę też nie pisz takich postów, bo ktoś z posiadaczy młodych, lub w miarę młodych motocykli weźmie Twoją wypowiedz na poważnie i zaleje mineralny olej a później może być bieda....
krzych

Post autor: krzych »

Jojo - ja oczywiście mówiłem o Castrol ACT>EVO 4T iż jest to pół-syntetyk gdyż wcześniej wspomniany Castrol R4 Superbike jest to olej w pełni syntetyczny.
Moto

Post autor: Moto »

W pełni podzielam zdanie Krzycha!
Nigdy nie wlał bym do swojego silnika oleju mineralnego!
Oleje mineralne nie posiadają takich właściwości jak pól-syntetyki a o syntetykach nawet nie wspomnę.
Pozdrawiam
Krzysiek
Vz800 Czysta Desperacja
daab
BS Brother
BS Brother
Posty: 788
Rejestracja: śr, 28 sty 2004, 20:18
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk/Wawa

Post autor: daab »

jezeli mozna sie wtracic do tematu oleju to tak jak pislem juz nie raz nie zawsze marauder birze olej i moj nie bral ( nie dolewalem ani razu podczas 6000 km ) a jezdzilem na Castrol R4 Superbike polecam ten olej ale chyba jest drogi tylko ja nie wiem ile kosztuja inne a poza tym uwazam ze nie nalezy oszczedzac na materialach do ekspolatacji
Na początku VZ 800 - 96
Później DL 650 - 04
Póżniej GSX 1300 R -
Obecnie też na S..... i z Japonii
mucha

Post autor: mucha »

daab Twój marauder brał olej, może "niezauważalne" ilości, ale brał :!: Nie lubię się powtarzać, ale chyba muszę: nie ma silnika, nie biorącego oleju :!: Problem przy olejach jest jeszcze jeden, niektórzy użytkownicy wyznają zasadę: jak wleję olej o wyższych parametrach, to przecież jeszcze lepiej dla silnika. Nic bardziej mylnego, silnik jest zaprojektowany tak, że ma chodzić na oleju o konkretnych parametrach i nie można przasadzać w żadną stronę.
P.S
daab używaj znaków interpunkcyjnych, bo Twoje posty czyta się jak lektury szkolne.
daab
BS Brother
BS Brother
Posty: 788
Rejestracja: śr, 28 sty 2004, 20:18
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk/Wawa

Post autor: daab »

mucha nie będę się z Tobą klócil czy bral czy nie ale poziom oleju sie nie zmienil w takim stopniu abym musial robić dolewkę, czyli wedlug mojej opini i pewnie jeszcze kilku innych osób nie bral oleju. Jest coś takiego jak pojęcie względne i bezwzględne. Przy opisach o zużyciu ok 100 ml na 1000 km ( przy calkowitej ilości oleju w Marauderze 2.1 lt ) to brak konieczności uzupelniania oleju w czasie 6000 km jest moim zdaniem nie braniem oleju i przy takiej opini będę się trzymal :!:
Co do oleju to może masz jakieś dowody, że byl nie odpowiedni :?:
Pamiętaj w Angli jest ladna pogoda jak nie pada i jest powyżej 15 stopni w Afryce to zima.

Lektura lekturze nie równa, do niektórych i dzisiaj się wraca, ale na Twoje wyraźne życzenie będziesz mial kropki i przecinki................
Na początku VZ 800 - 96
Później DL 650 - 04
Póżniej GSX 1300 R -
Obecnie też na S..... i z Japonii
daab
BS Brother
BS Brother
Posty: 788
Rejestracja: śr, 28 sty 2004, 20:18
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk/Wawa

Post autor: daab »

mucha pisze: jak wleję olej o wyższych parametrach, to przecież jeszcze lepiej dla silnika. Nic bardziej mylnego, silnik jest zaprojektowany tak, że ma chodzić na oleju o konkretnych parametrach i nie można przasadzać w żadną stronę.
.
A czy wedlug Ciebie nie dotyczy to również paliwa. To ty pisaleś o V Power
Na początku VZ 800 - 96
Później DL 650 - 04
Póżniej GSX 1300 R -
Obecnie też na S..... i z Japonii
krzych

Post autor: krzych »

Panowie Panowie....

Proszę rozwiązywać takie sprawy na prv...
Myślę iż ta dyskusja zaszłą za daleko i zaczyna odbiegać od tematu. Czyste i konkretne forum pozwala innym na znalezienie konkretnych informacji. Dlatego miałbym prośbę do nas wszystkich, aby nie pisać przy konkretnych sprawach, ogólnych opinii, które przestają być związane z tematem lub które wchodzą na tereny osobiste...

Daab – ja napisałem iż jeśli motocykl spala mniej niż 100ml na 1 000km to jest dobry wynik, gdyż o to pytał "Gość". Jeśli Twój motocykl spalił o wiele mniej to świadczy o tym iż bardzo o niego dbałeś, był w bardzo dobrym stanie technicznym, silnik chodził na odpowiednich obrotach bez większego przesilenia, był prawidłowo rozgrzewany przed jazdą itd. Itd. Na spalanie oleju poza tymi przesłankami ma też wpływ rodzaj oleju. Dlatego u jednego przy 6000km pójdzie pół litra a drugi tego nie odczuje. I tym optymistycznym akcentem chciałbym zakończyć ten spór.
mucha

Post autor: mucha »

daab uwaga dotycząca, "nadgorliwości" niektórych właścicieli motocykli, nie była absolutnie skierowana do Ciebie. Jeżeli poczułeś sie urażony, to przepraszam.
P.S
Co do paliwa nie zgodzę się, ale żeby nie robić OT, już nic nie piszę.
ODPOWIEDZ